Minkä ikäinen olet, joka et kestä lasten metelöintiä?
Kommentit (29)
Kyllä minä kestän niitä ja itselläkin on kolme lasta, mutta esimerkiksi kaupassa en haluaisi kuunnella lasten rääkymistä. En tiedä miksi ne rääkyvät lapset ovat usein eksoottisen näköisillä naisilla. Heillä on usein rattaissa kiljuvia ja karjuvia pienokaisia, joita ei edes yritetä saada hiljaisiksi, vaan mamma vaan tallustelee läpsyköillään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tällä oikein haetaan takaa?
Liittyy yhteen eiliseen valitusketjuun tai siitä poiki tällainen kysely.
Vierailija kirjoitti:
Melkein 90 % vauvapalstan vierailijoista on nipoja, eikä kestä lasten leikkejä. Pahimpia on ne, joilla todennäköisesti on pieniä lapsia tai ne, joiden olisi pitänyt niitä jo hankkia.
No, oon mä tiennyt että olette lapsivihamielisiä, mutta että näin runsaslukuisesti.
Minä kestän lasten leikkejä oikein hyvin, kunhan niihin ei vain tarvitsisi itse osallistua ja voisin vain palstailla.
Asun omakotitalossa, meillä on jo isot lapset ja lasten leikkiminen ei häiritse. Tosin ihmettelen, miksi lasten pitää aina kiljua toisilleen, eikö ulkona voisi puhua ihan tavallisesti?
Kestän lasten ääniä jos paikka on sopiva, eli leikkikentät, koulujen pihat, rannat yms yms. Jos olen esim lomahuoneistoon hakeutunut varta vasten hiljaisuuteen ja naapurista kuuluu lasten ja aikuisten raikuvaa melskettä päivästä yöhön niin se ei ole ookoo. Kaupat ovat myös paikkoja missä odottaisin olevan matala melutaso.
En tiedä onko se television filmeistä opittu tai eivätkö lapset saa muuten huomiota, mutta kyllä joskus säikähtää, että on hirveä hätä tai joku jäi auton alle, kun sellainen 110 desibelin huuto ja karjunta kuuluu pihalta. Sitten syynä näyttäisi olevan, että lapsi ei halua lähteä sisälle vanhemman kanssa tai jotain yhtä vähän dramaattista.
Vierailija kirjoitti:
Melkein 90 % vauvapalstan vierailijoista on nipoja, eikä kestä lasten leikkejä. Pahimpia on ne, joilla todennäköisesti on pieniä lapsia tai ne, joiden olisi pitänyt niitä jo hankkia.
No, oon mä tiennyt että olette lapsivihamielisiä, mutta että näin runsaslukuisesti.
Miten se tekee lapsivihamieliseksi, jos ei kestä meteliä? Minä en kestä meteliä missään muodossa, oli se sitten lähtöisin lapsista, aikuisista, työkoneista tai liikenteestä. En silti koe olevani vihamielinen ketään kohtaan. En vain kestä kovaa ääntä.
42. Oma on maailmalla jo. Pidän lapsista, mutten siedä meteliä, oli sen lähde mikä tahansa.
Minä en kestä lasten meteliä ja olen varhaiskasvatuksen opettaja 😆
Päiväkodissa tietysti opetellaankin toimimaan niin, että toiset otetaan huomioon eikä muita häiritä.
Äänekkäät vauhtileikit ovat ok, kun aika ja paikka on oikea.
Tilannetajua voi opettaa myös vapaa-ajalla.
Olen 47 vuotias ja omat lapseni ovat isoja teinejä.
Lasten ilakointi ja kiljuminen on minullekin ihan ok jossain, esimerkiksi leikkikentillä, mutta kaikkialla ei ole pakko kiljua. Itse ainakin opetin lapsilleni aikoinaan, että vähemmälläkin kuuluu ja menee jopa paremmin perille. Ei todellakaan tarvitse kiljua täysin palkein, vaan turha kiljuminen ärsyttää ja minulta ei ainakaan saanut mitään vastausta, jos asia kiljutaan. Siinä tulee muutenkin sellainen Pekka ja susi -fiilis, jos lapset koko ajan kiljuivat ja hätää ei ollut.
Kun asia kysyttiin tavallisella äänellä, niin vastasin siihen kyllä. Muutaman kerran omassa pihassa kiljuin lapsille takaisin samanlaisella kantavalla korkealla äänellä ja nuotilla, kun he yrittivät jotain kysyä kiljumalla. Kun parin metrin päästä kiljuu takaisin, niin he tajusivat asian nopeasti pidellessään korvistaan kiinni itse ja ääni vaihtui normaaliksi.
No riippuu mitä ne äänet on... Asun korttelissa, jonka sisäpihalla leikkii paljon lapsia. Sieltä kuuluu lähes koko ajan huutoa, välillä korviavihlovalla kirkumisella terästettynä. En vaan ymmärrä sitä, ja tuntuu että esim. parveke on mulle ihan turha kun siellä ei voi olla ilman että tulee vaan levoton ja hermostunut olo. Jatkavatkin vielä jonnekin yli puoli kymmeneen iltaisin. Miten joitain EI häiritse kirkuminen?
En ole ikinä kestänyt tyhjänpäiväistä rääkymistä. En lapsena enkä aikuisena. Se ei ole mikään ikäjuttu, kun ei kestä typerää käytöstä.
Mä kestän, mutta pienestä pitäen en ole siitä pitänyt. Olin itse rauhallinen, kotihoidettu lapsi ja kun menin kouluun, olin järkyttynyt muiden lasten meluisuudesta. Vähän pelkäsinkin sitä mökää ja se tuntui rasittavalta. Omat lapseni ovat myös varsin hiljaisia. Tyttö tosin joskus 11-13 v oli jotenkin äänekäs, siis kiljui ja hihkui innostuessaan. Poika on aina ollut rauhallinen.
Minä siedän vauvojen itkua ja taaperoiden kiukkukohtauksia, mutta se kokoaikainen huuto, kiljunta ja mökä on minusta ärsyttävää. Miksi ihmeessä leikkiessä pitää pitää niin kovaa ääntä? Juosta ja kiljua, vaikka kaikki on ok. Minusta tuo meluaminen on lisääntynyt ihan merkittävästi 15 v aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku nostaa sen luettavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku nostaa sen luettavaksi?
https://www.vauva.fi/keskustelu/4200962/uimarannalla-meteloivat-lapset#…
Mua ei haittaa normaalit lapsesta lähtevät äänet, esim. leikin äänet, vauvan itku jne. Mä en siedä sitä, että juostaan tai melutaan sisällä. Tai jos leikitään ulkoleluilla sisällä. En myöskään siedä sitä, että melutaan hiljaisuusajan jälkeen. Myöskin tarpeeton mesoaminen, esim. kiljumiskilpailu tai muuten vaan kitinä ilman mitään syytä ärsyttää. Tai jos esim. bussissa on lapsi joka ei osaa puhua normaalilla volyymilla vaan huutaa kaiken. Tää kaikki liittyy kasvatukseen. En vihaa sitä lasta, vaan sen vanhempia. Minut kasvatettiin käyttäytymään hyvin, ja niin aion kasvattaa myös omat lapseni.
N27
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa normaalit lapsesta lähtevät äänet, esim. leikin äänet, vauvan itku jne. Mä en siedä sitä, että juostaan tai melutaan sisällä. Tai jos leikitään ulkoleluilla sisällä. En myöskään siedä sitä, että melutaan hiljaisuusajan jälkeen. Myöskin tarpeeton mesoaminen, esim. kiljumiskilpailu tai muuten vaan kitinä ilman mitään syytä ärsyttää. Tai jos esim. bussissa on lapsi joka ei osaa puhua normaalilla volyymilla vaan huutaa kaiken. Tää kaikki liittyy kasvatukseen. En vihaa sitä lasta, vaan sen vanhempia. Minut kasvatettiin käyttäytymään hyvin, ja niin aion kasvattaa myös omat lapseni.
N27
Kitisethän säkin turhasta. Suurin osa lapsista käyttäytyy kuitenkin hyvin. Ja normaalijärjellä varustettu ihminen välttelee epämielyttäviä paikkoja.