Miksi ihmiset käyttävät liian pieniä sandaaleja?
Ei varpaiden kuulu tulla sandaalien reunan yli. Eikö se tunnukin epämukavalta?
Kommentit (14)
Sandaalien osto on vaikeaa. Kaupassa niitä sovittaessa pitää olla jalassa sukka mitä arjessa ei ikinä oikeastaan käytetä sandaalien kanssa. Paljas hikinen jalka liikkuu sandaalissa ihan eri tavalla kuin sukan kanssa. Monia sandaaleja ei saa edes säädettyä päkiän päältä. Kaupassa sandaalit ovat voineet tuntua ihan hyvältä mutta arjessa taas ei. Mutta pakko käyttää, kun on ostettu.
Muistan kun yksi bloggari kirjoitti kun joku kommentoi että pienet sandaalit. Hän vastasi että hänellä on niin pitkät varpaat että näyttää siltä. Siis hänen jalka tyyliin 39 mutta varpaiden pituuden takia jää pieneksi? Mikä logiikka? Eikö varpaita lasketa jalan kokoon mukaan?
Mun jalka on 39 ja joistakin 40. Sandaalit on automaattisesti kokoa 40. Rantasandaaleissa 41. Poikani 42 kokoiset rantasandaalit myös jees. Ei haittaa vaikka jää vähän ns tilaa.
Se on kyllä kamalan näköistä kun varpaat roikkuu ulkopuolella.
Joskus näkee työkavereilla työkenkinä vastaavia, mahtaa olla epämukavat jalassa…
Just sopivan kokoisten sandaalien löytämine on tosi vaikeaa.
Niitähän ei tehdä yksilöllisesti joka ikiselle erilaiselle jalalle.
Etenkin korkosandaaleissa on niin, että se jalka valuu sinne kengän kärkeä kohti. Ja usein työntää varpaita yli kengän, vaikka kengän takapäässä on tyhjää tilaa.
Silloin tietenkään sandaalit eivät ole liian pienet.
Koska on niin paljon hienompaa ostaa se kaikista pienin mahdollinen koko johon jalat juuri ja juuri mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Etenkin korkosandaaleissa on niin, että se jalka valuu sinne kengän kärkeä kohti. Ja usein työntää varpaita yli kengän, vaikka kengän takapäässä on tyhjää tilaa.
Kengät täytyy sovittaa ennen ostamista! Korkosandaalit ovat silloin vääränlaiset, jos näin käy! En ikinä ostaisi sellaisia, mitkä liian löysät ja jalka valuu.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on juuri tämä ongelma aina sandaaleissa.
Olisko niitä olemassa jotain sellaisi sandaalin pohjaa asettavia "stoppeja" jotka estäisivät jalan valumasta korkokannan puolelta koka ajan varpaita kohti.
Varpaita kohti, jotka sitten työntyvät ulos sandeeleiden etuosan aukosta?
Minulla ei ola vaikeuksia löytää, pitää vain sovittaa useammat. Ja jättää ostamatta ne ”kivat”, joissa jalka valuu.
En ikinä laittaisi jalkaan näitä ”varpaat ulkona” -malleja.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ongelmassa on kyse myöskin väärästä koosta, ei pituuden vaan leveyden suhteen. Korkkari on siis liian leveä, jos jalka valuu yli kärjen.
No yleensähän tämän vielä kruunaa hoitamattomat repaleiset kynnet ja karstaiset kantapäät. Kaikkien ei maksaisi vaivaa jalkojaan esitellä muutenkaan. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ola vaikeuksia löytää, pitää vain sovittaa useammat. Ja jättää ostamatta ne ”kivat”, joissa jalka valuu.
En ikinä laittaisi jalkaan näitä ”varpaat ulkona” -malleja.
Minulla taas on suuria vaikeuksia. Jos on kapea ja pitkä jalka, niin lähes kaikissa sandaaleissa on liian löysät remmit, kun koko on oikea. Jolloin, jos haluaa ettei jalka hölsky on pakko ottaa mahdollisimman pieni numero. Monesti jopa näissä edessä kiristettävissä on raja kuinka tiukalle ne voi vetää, eikä se riitä. Jalka lähtee silloin hölskymään sivusuuntan ja vähänkin korkoa voit kuvitella miten tasapainon kanssa käy.
Mieti miltä kaksi numeroa suurempi sandaali tuntuu jaloissa, mutta olisi oikean pituinen. Joten parempi silloin, että varpaat ovat aavistuksen ulkona kuin liian leveät. Toisinaan ostan lastenosastolta. Mutta valikoima, joka käy myös aikuiselle on suppea ja harvemmin nahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä laittaisi jalkaan näitä ”varpaat ulkona” -malleja.Minulla taas on suuria vaikeuksia. Jos on kapea ja pitkä jalka, niin lähes kaikissa sandaaleissa on liian löysät remmit, kun koko on oikea. Jolloin, jos haluaa ettei jalka hölsky on pakko ottaa mahdollisimman pieni numero. Monesti jopa näissä edessä kiristettävissä on raja kuinka tiukalle ne voi vetää, eikä se riitä. Jalka lähtee silloin hölskymään sivusuuntan ja vähänkin korkoa voit kuvitella miten tasapainon kanssa käy.
Mieti miltä kaksi numeroa suurempi sandaali tuntuu jaloissa, mutta olisi oikean pituinen. Joten parempi silloin, että varpaat ovat aavistuksen ulkona kuin liian leveät. Toisinaan ostan lastenosastolta. Mutta valikoima, joka käy myös aikuiselle on suppea ja harvemmin nahkaa.
Sun täytyy vaan sovitella enemmän. Mulla on myös matala ja kapea jalka, mutta jätän suosiolla kauppaan ne joista varpaat tulee ulos!
Vagabondilla on kapean jalan sandaalikorkkareita, ainakin kahdet olen vuosien varrella niiltä ostanut.
Tsiigaat tosi tarkkaan porukan sandaalit, itse näen ne vain jossain jonomuodostelmassa, esim. kaupan kassa tai jotain, jos nyt silloinkaan niitä erikseen kyylään. Entäs varpaiden tuoksut, mitä niistä oot mieltä?
Varmaan hämää kun erilaisissa kengissä voi kokonumerot heitellä aika paljonkin. Aika isonumeroiset läpyskät piti itsekin ostaa että pysyy varpaat kannella.