Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko bruttona noin 2400 e kuukaudessa tienaava ihminen köyhä?

Vierailija
17.06.2021 |

Terveisin siivooja (laitoshuoltaja) ja läheiseni haukkuu köyhäksi ja tyhmäksi ammattini takia.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhyysraja on joku 1200 e kuukaudessa. Et ole siis edes sosiologisesti köyhälistöä, vaan ihan keskiluokkaa.

Ei aloittajan palkalla vielä keskiluokkaan nousta. 2900 on aika lailla se keskituloisen alaraja. 2400 on pienituloisissa siellä yläpään puolella. Eihän tuosta sitten mitään jää jos on lapsia ja yksinhuoltaja ja tarve autolle.

2400 ei ole pienituloista nähnytkään. Se on hyvin lähellä mediaanipalkkaa. 

Vierailija
22/31 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista työväenluokkaa. Ei köyhälistöä ole nähnytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun palkkani oli hiukan parempi ennen eläkkeelle jääntiäni, tstosihteeri olin 40 v. Minulla oli omakotitalo, jonka vaihdoin uuteen rivarin päätykolmioon kun lapset lähti maailmalle, kesämökki ja laatuauto, yksinhuoltajana kasvatin lapset. En minä kauhean köyhä koe olevani.

Vierailija
24/31 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäsi voit huijata, että tuo on hyvä palkka mutta todellisuudessa on ihmisiä ketkä pienemmällä vaivalla tienaa tuon tuplasti ja yli.

t. KTM, yli 5600e/kk

Vierailija
25/31 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhyysraja on joku 1200 e kuukaudessa. Et ole siis edes sosiologisesti köyhälistöä, vaan ihan keskiluokkaa.

Ei aloittajan palkalla vielä keskiluokkaan nousta. 2900 on aika lailla se keskituloisen alaraja. 2400 on pienituloisissa siellä yläpään puolella. Eihän tuosta sitten mitään jää jos on lapsia ja yksinhuoltaja ja tarve autolle.

2400 ei ole pienituloista nähnytkään. Se on hyvin lähellä mediaanipalkkaa. 

Riippuu missä asuu ja koulutuksesta.

Vierailija
26/31 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-4000 brutto ei ole kun pari sataa euroa eroa netossa ja 2000 brutolla voi vielä saada jotain tukia, ilmaisen päivähoidon, jne

Vierailija
27/31 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhä, mutta pienituloinen ainakin jos yksin elää ilman tukia pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
28/31 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on suhteellista.

Ap on oletettavasti nainen, joten hän on ihan sopivasti ansaitseva naiseksi, voihan hän aina hankkia miehen kustantamaan elämää, jos siltä tuntuu.

Minä sen sijaan 3700 ansaitsevana olen naisten mielestä köyhä. Pk-seutulaisten naisten mielestä olen suorastaan ryysyläinen.

Se on harmi että teknisellä osaamisella on vaikea varastaa jotain 6 tonnin palkkoja kuten tekevät ne myyntikäsienheiluttelija-naiset, jotka ei voi edes katsoa kaltaiseni köyhän suuntaan.

M/41

Vierailija
29/31 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäsi voit huijata, että tuo on hyvä palkka mutta todellisuudessa on ihmisiä ketkä pienemmällä vaivalla tienaa tuon tuplasti ja yli.

t. KTM, yli 5600e/kk

Onpa jännä ettei KTM osaa lukea. Missä kohtaa ap. sanoi palkkaansa hyväksi?

Vierailija
30/31 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on suhteellista.

Ap on oletettavasti nainen, joten hän on ihan sopivasti ansaitseva naiseksi, voihan hän aina hankkia miehen kustantamaan elämää, jos siltä tuntuu.

Minä sen sijaan 3700 ansaitsevana olen naisten mielestä köyhä. Pk-seutulaisten naisten mielestä olen suorastaan ryysyläinen.

Se on harmi että teknisellä osaamisella on vaikea varastaa jotain 6 tonnin palkkoja kuten tekevät ne myyntikäsienheiluttelija-naiset, jotka ei voi edes katsoa kaltaiseni köyhän suuntaan.

M/41

Etsi nainen, joka on taitava laittamaan ruokaa eikä ole niin rahan perään.

Vierailija
31/31 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen mielestä kyllä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi