Onko bruttona noin 2400 e kuukaudessa tienaava ihminen köyhä?
Terveisin siivooja (laitoshuoltaja) ja läheiseni haukkuu köyhäksi ja tyhmäksi ammattini takia.
Kommentit (31)
No ei todellakaan. Sulla on hyvä palkka ja teet todella tärkeää työtä.
Missä siivoaja tienaa noin hyvin? Menisin itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Missä siivoaja tienaa noin hyvin? Menisin itsekin.
Esim sairaalassa, jos tekee vuorotyötä.
Ihan normaali, jopa kohtalainen duunarin palkka.
No mä saan 2980 teknisenä dokumentoijana/sihteerinä/piirtäjänä insinöörin koulutuksella. Minun alalla on huonosti töitä ja en ole kovin välkky, joten otin mitä sain. Työkokemusta on muutama vuosi.
En nyt sanoisi köyhä, kyllähän tuolla toimeen tulee. Mutta onhan parempiakin palkkoja.
Köyhyysraja on joku 1200 e kuukaudessa. Et ole siis edes sosiologisesti köyhälistöä, vaan ihan keskiluokkaa.
En köyhäksi sanoisi, saman verran saan itsekin. Päivätyö duunarina ja leppoisaa hommaa. Mutta ei mikään huippupalkka.
Miksi häpäiset vanhempasi käymällä likaisissa ja raskaissa huonomman väen töissä? Voisit sen verraan kunniottaa Isääsi ja Äitiäsi että tekisit heidät ylpeäksi akateemisessa ja siistissä sisätyössä, jossa palkka vähintään 5000 euroa kuussa.
Kyllä on. Oma palkka n 3000e ja vähävarainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Oma palkka n 3000e ja vähävarainen olen.
Onko sinulla 5 lasta vai mihin oikein törsäät palkkasi?
Minäkin haluan töihin, joissa tienaa noin hyvin.
t. noin 1200/kk tienaava
Meillä puoliso tienaa 2400 brutto ja meillä on 2 lasta. Itse saan työmarkkinatukea 660 netto, joten ei saada noilla tuloilla muita tukia. Vuokralla asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä puoliso tienaa 2400 brutto ja meillä on 2 lasta. Itse saan työmarkkinatukea 660 netto, joten ei saada noilla tuloilla muita tukia. Vuokralla asutaan.
4 hengen perheelle lasketaan riittävän 2200 netto ja tuossa on lapsilisät mukana joten muita tukia ei saa.
Suomalaisten mediaaniansiot ovat 2900€/kk eli olet vain hieman alle keskipalkkainen. Et lähimaillekaan köyhä ja tiedät sen itsekin, vaikka esität tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Köyhyysraja on joku 1200 e kuukaudessa. Et ole siis edes sosiologisesti köyhälistöä, vaan ihan keskiluokkaa.
Ei aloittajan palkalla vielä keskiluokkaan nousta. 2900 on aika lailla se keskituloisen alaraja. 2400 on pienituloisissa siellä yläpään puolella. Eihän tuosta sitten mitään jää jos on lapsia ja yksinhuoltaja ja tarve autolle.
Tiedät varmasti itsekin, että ei ole.