Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka olet sairastanut koronan. Oletko salannut asian vai kertonut avoimesti?

Vierailija
17.06.2021 |

Entä oletko ottanut rokotteen tai aijotko ottaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin avoimesti. Rokotteen otin, koska sairastamisesta (lievä) on jo yli puoli vuotta.

Vierailija
2/13 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin avoimesti. Rokotteen otin, koska sairastamisesta (lievä) on jo yli puoli vuotta.

Tuliko rokotteesta sivuoireita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi

Vierailija
4/13 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin. Tällä hetkellä pohdin tuota rokotetta, onko se otettava.

Vierailija
5/13 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kertoivat. Molemmat opettajia (eri puolella Suomea) ja saivat (rankan) koronan työpaikaltaan. Molemmat noudattaneet suojausohjeita töissä ja vapaalla. Mitä hävettävää tai salailun tarvetta heillä olisi ollut?

Vierailija
6/13 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut, jos on kysytty. Ei kyllä kovin montaa kiinnosta.

Vierailija
7/13 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko rokotteesta sivuoireita?

Sellaiset kuin flunssarokotteestakin: vähän lämpöä nosti eka piikistä. Toisesta ei mitään oireita.

Vierailija
8/13 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin itse maaliskuussa, oli lääkärin kertoman mukaan brittimuunnos. Avoimesti olen kertonut kaikille.

En ole vielä päättänyt otanko rokotteen, lääkärin mukaan voin ottaa sen aikasintan vasta lokakuussa.

Vierailija
9/13 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin perheenjäsenille, mutta en esim töissä. Oli syksyllä 20, joten ihmiset oli jo aika rauhallisia ja töissä oltiin oltu etätöissä jo niin kauan, että ketään ei ollut tarpeen varoittaa. En silti kertonut töissä, koska ajattelin, että jos/kun tulee pitkäaikaisoireita, en halua niistä mitään työnantajan tietoon. Meillä kun on melko kilpailullinen ala ja jos myönnät että et ehkä ole pelkästään ja täysin huippumateriaalia niin joensuunraide odottaa. On parempi piilottaa ongelmat ja sinnitellä, sillä pienikin särö pinnalla pakottaa sut luovuttamaan ennen kuin oikeasti olisi pakko.

Vierailija
10/13 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerroin perheenjäsenille, mutta en esim töissä. Oli syksyllä 20, joten ihmiset oli jo aika rauhallisia ja töissä oltiin oltu etätöissä jo niin kauan, että ketään ei ollut tarpeen varoittaa. En silti kertonut töissä, koska ajattelin, että jos/kun tulee pitkäaikaisoireita, en halua niistä mitään työnantajan tietoon. Meillä kun on melko kilpailullinen ala ja jos myönnät että et ehkä ole pelkästään ja täysin huippumateriaalia niin joensuunraide odottaa. On parempi piilottaa ongelmat ja sinnitellä, sillä pienikin särö pinnalla pakottaa sut luovuttamaan ennen kuin oikeasti olisi pakko.

Ja ensimmäisen rokotteen olen ottanut, toista odotan vielä.

Vierailija
11/13 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut avoimesti. En ole nähnyt mitään syytä salata asiaa, koska mielestäni sairastumisessa ei ole mitään hävettävää. Ehkä asiaan vaikuttaa se että sairastuin kaikista varotoimista huolimatta, eli en omalla toiminnallani erityisesti edesauttanut sairastumista enkä myöskään tartuttanut tautia eteenpäin, eli omatunto on "puhdas". Olisi myös ollut aika vaikeaa salata asiaa kun olin sairaslomalla yli kuukauden ja melko heikossa kunnossa.

Aion ehdottomasti ottaa rokotteen, en todellakaan halua koronaa uudelleen, oli sen verran ikävä tauti.

Vierailija
12/13 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut. Olen hoitoalalla ja poissaoloja ei katsota hyvältä.

Vierailija
13/13 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso sairasti (ja itse tietenkin olin karanteenissa). Molemmat ollaan avoimesti puhuttu asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi