USA:ssa Amazonin lähetit joutuvat käyttämään pa*kantamiseen pusseja jotka niillä on autoissa, tiukat aikataulut ei salli vessassa käyntiä ollenkaan
Lisäksi Jeff Bazos (Amazonin pääjohtaja ja pääomistaja) on antanut käskeä antaa fudut lähes kaikille jotka on olleet firmassa töissä (lattiatasolla) 3 vuotta, koska tuon Bazosin mukaan henkilö ei ole enää riittävän ahkera 3 vuoden jälkeen.
Samaa linjaa muutenkin firman toiminta USA:ssa.
Tähänkö tää maailma on tosiaan menossa?
En mä tiedä onko mulle tärkeää säästää pari euroa jonkun kirjan hinnassa, jos se edellyttä tällaista toimintaa.
Oletteko muuten nähneet yhtään Bazosin haaastattelua. Hän on todella karmivan oloinen tyyppi.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Älkää uskoko näitä nettijuoruja. Bezos omistaa Washington Post -sanomalehden, joka joutui Trumpin haukkumaksi, koska noudatti normaalia journalistista toimintaa, eikä mielistellyt vallanpitäjiä, eikä edes vaiennut kun vieraan vallan edustajat paloitteli sen toimittajan (Trump ei tähän voinut puuttua koska raha, asekauppa ja öljy). Ja sen jälkeen Trumpin fanittajat ovat maalittaneet Bezosia.
Amazon ei ole suomalaisittain hyvä työnantaja suorittavalla tasolla, mutta amerikkalaisittain ei ole pahimmasta päästä.
Kannattaa katsoa Joe Rogan showsta Amazonia käsittelevä jakso, alla linkki. Siinä on haastateltavana Krystal Ball ja Saagar Enjeti Hill.tv:stä.
He ovat ihan kunnon journalisteja (heillä on myös oma Rising-show Youtubessa, suosittelen tätä muutenkin, yksi netin parhaita poliittisia ohjelmia)
Nuo toimittajat ei edusta todellakaan mitään Trump-siipeä (siis Ball ja Enjeti).
Rogan on ehkä vähän enemmän Trumpiin päin, mutta hänkään ei ole sitoutunut selvästi mihinkään poliittiseen ryhmittymään.
Onhan tämä karmeaa tarinaa tuosta Amazonista. Edes Walmart ei ole läheskään noin paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on mielenkiintoista kuinka teknologiayhtiöiden perämiseen tuntuu eksyvän melkoisia "persoonia". Osa toki pitää yksityisyydestään kiinni ja osa twiittailee typeryyksiä estottomasti.
No Elon Musk on kyllä ihan symppis kaveri verrattuna tuohon Bazosiin.
Ei ole. Teslan alkuperäiselle perustajalle luvattiin yksi ensimmäisistä autoista mutta sitä hän ei saanut. Musk ampui sen auton mieluummin avaruuteen.
Amazonista tekee vaarallisen USA:ssa ainakin se, että niillä on niin hallitseva asema jo markkinoilla. Eli työnhakijallakaan ei välttämättä useinkaan ole käytännössä mitään rajatonta vapautta valita monesta eri työnantajasta (ellei ole vahvaa koulutustaustaa).
Amazon on jo toiseksi suurin työnantaja siellä.
Miljoonat amerikkalaiset ovat jo noissa pa*kaduuneissa (kirjaimellisesti) töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on mielenkiintoista kuinka teknologiayhtiöiden perämiseen tuntuu eksyvän melkoisia "persoonia". Osa toki pitää yksityisyydestään kiinni ja osa twiittailee typeryyksiä estottomasti.
Ei ole. Teslan alkuperäiselle perustajalle luvattiin yksi ensimmäisistä autoista mutta sitä hän ei saanut. Musk ampui sen auton mieluummin avaruuteen.
Pikku juttu tuollainen kuitenkin. Teslan alkuperäiset omistajat saivat varmasti paljon rahaa. Ja eihän sitä alkuperäistä firmaa voi nykyisenkaltaiseen Teslaan edes verrata.
Ei Musk kohtele tehtaiden työntekijöitään (lattiatason työntekijöitä) ala-arvoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikku juttu tuollainen kuitenkin. Teslan alkuperäiset omistajat saivat varmasti paljon rahaa. Ja eihän sitä alkuperäistä firmaa voi nykyisenkaltaiseen Teslaan edes verrata.
Ei Musk kohtele tehtaiden työntekijöitään (lattiatason työntekijöitä) ala-arvoisesti.
Tuo olikin vain yksi esimerkki. Lue lisää ja huomaa miten ilkeät temput toistuu jatkuvasti hänen elämässään. Hän ei ole edes itse keksinyt juuri mitään vaan rikastunut hyvin ajoitetuilla liiketoimilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo olikin vain yksi esimerkki. Lue lisää ja huomaa miten ilkeät temput toistuu jatkuvasti hänen elämässään. Hän ei ole edes itse keksinyt juuri mitään vaan rikastunut hyvin ajoitetuilla liiketoimilla.
Ei hän itse olekaan mikään keksijä. Mutta hän ymmärtää kyllä itse myös teknologiasta ja tieteestä. Hänellä on fyysikon koulutuskin (kaupallisen koulutuksen lisäksi). Musk käyttää suurimman osan työajastaan keskusteluihin insinööriensä kanssa. Pääinsinöörit hänellä on toki palkattuina firmoisssaan ihan erikseen.
Amazonissa on myös käytännössä estetty lattiatason työntekijöiden uranousu kokonaan. Siitä on heillä ihan yrityksen tason politiikka olemassa.
Perinteisestihän amerikkalaisissa suuryrityksissä on ihannoitu sitä periaatetta, että voi yletä alimmalta portaalta firman huipulle asti, mutta Amazonissa ylennykset on estetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän itse olekaan mikään keksijä. Mutta hän ymmärtää kyllä itse myös teknologiasta ja tieteestä. Hänellä on fyysikon koulutuskin (kaupallisen koulutuksen lisäksi). Musk käyttää suurimman osan työajastaan keskusteluihin insinööriensä kanssa. Pääinsinöörit hänellä on toki palkattuina firmoisssaan ihan erikseen.
Se mies on pelkkää hypeä ja hype on se missä hän on hyvä. Ihmisenä ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musk on rikas ja on sijoittanut rahaa teknologiayrityksiin. Pitäähän hänen jotain ymmärtää mutta muut ihmiset suunnittelee ja toteuttaa nämä hienolta kuulostavat visiot. Ei varmasti ole helppo työnantaja.
Amazonin lattiatason työ automatisoidaan niin pitkälle kuin mahdollista. Se tulee tapahtumaan myöhemmin pienemmissäkin yrityksissä.
Vierailija kirjoitti:
järkyttävää,tuollaiset työehdot isol firmal.
Onko tämä se syy miksi yksikään suomalainen yritys ei enää ole maailmanlaajuisesti tunnettu household name? Sosialistien toiminta on tehokkaasti estänyt sen.
Menestyneille uusteknologiayrityksille on kaikille yhteistä, että tuotteiden katteet ja yrityksen markkina-arvo liikkuvat aivan toisissa sfääreissä verrattuna perinteisiin teollisuudenaloihin.
Vierailija kirjoitti:
Asun Englannissa ja meillä noiden Amazonien lähettien kuuluisi tuoda paketit kotiovelle, mutta usein jättävät sinne rakennuksen aulaan. Ei ole onneksi kukaan vielä onneksi varastanut sieltä mitään. En ole kehdannut valittaa, koska tiedän että noilla on hirveät aikataulut ja enkä halua aiheuttaa kenellekään potkuja. Positiivisena asiana täytyy kyllä sanoa, että en ole miltään muulta yhtiöltä saanut yhtä hyvää asiakaspalvelua ja todella näppärää kanssa, että tilaamasi tavarat ovat kotiovella seuraavana päivänä, joskus on jopa saman päivän toimitus.
Täällä Suomessa olen joutunut noutamaan kaikki Amazonin paketit postista. Samalla vaivalla kävisin kirjakaupassa.
Jeffin omaisuus on melkein 200 miljardia dollaria, enemmän kuin mikään tavallinen kuolevainen voisi ikipäivänä kuvitellakaan. Silti pakko saada lisää. Eikö tuo ole rosvoamista ja mielisairautta?