Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyöt yrityksissänne

Vierailija
17.06.2021 |

Mitern muuttuu kesän jälkeen? Meillä tulee käyttöön ns.hybridimalli eli 2 päivää viikosta saa olla etänä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa oli päivä/viikko linjaus, tosin monessa tiimissä oli vapaampaa. Jatkossa yleisohje lisännee sallittujen päivien määrää ja osassa tiimeja jatkunee vapaampi käytäntö. Virallisti uutta ohjeistusta ei vielä julkaistu, mutta viitattiin jo korona-ajan hyviin kokemuksiin.

Vierailija
2/17 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa oli max 4 etäpäivää viikossa. Palaamme siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutu mitenkään. Olen jo kolme vuotta tehnyt etätöitä, varmaan kerran kuussa käyn toimistolla. Sama jatkuu kesänkin jälkeen

Vierailija
4/17 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jatkumaan kuten korona-aikaan. Itselleni ei löydy edes istumapaikkaa enää toimistolta.

Vierailija
5/17 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaksi etäpäivää olisi ihan riittävä mulle (verrattuna siihen, ettei niitä annettu aiemmin yhtään). ap

Vierailija
6/17 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyösopimus, sopparissa 1pv/vko tstolla, käytännössä ehkä kerran kahdessa kuussa. Jatkuu samanlaisena

Vierailija
7/17 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puhuttu hybridimallista, mutta ei vielä tietoa mitä se käytännössä tarkoittaa. Ennen koronaa sai tehdä 1päivä viikossa etänä erillisellä sopimuksella.

Vierailija
8/17 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan menty aikalaillailla hybridillä koko tän ajan. Parina päivänä byroolla ja loput etänä. Tänään oon toimistolla koska tarviin vähän enemmän rauhaa kuin mitä kotona voi lapsilta saada.

Vierailija
9/17 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa oli 3 pv. Syyskuussa tulee tieto miten jatketaan.

Oletuksena on että 5 pv.  on  edelleen mahdollista halukkaille ja niilläe joilla ei ole käyntiasiakkaiden palvelua, koska osaan tiloista on tulossa vuokralaisia.  

Vierailija
10/17 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimistolla on istumapaikkoja 2/3 koko henkilöstön määrästä.

Suurin osa ihmisistä voi hoitaa asiansa emaililla, puheluilla ja nettipalavereilla. Kaikki spesifisimmätkin työkalut, kuten SAP yms. toimii kotona tietysti samalla tavalla kuin työpaikallakin.

Ei ole siis tarvetta työnantajalla vaatia väkeä työpaikalle, eikä työntekijöillä ole palavaa tarvetta päästä työpaikalle.

Itse pidän kyllä naamakkain rupattelusta, lounashetkistä työkavereiden kanssa jne. Joten käyn jatkossakin työpaikalla usein, vaikka ei tarviis.

Vierailija
11/17 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu etätyöt, mikä on hieno asia, ei tarvitse etsiä uutta työnantajaa. Otin työn vastaan nimenomaan etätöiden vuoksi, koska asun kaukana toimistolta, mutta työ mielenkiintoinen ja olen siinä hyvä. Kysyin erikseen miten jatkossa ja sanottiin että etätöinä jatkuu. En myy taloani ja muuta vain töiden vuoksi. 

Vierailija
12/17 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa oli 1 päivä kuukaudessa toimistolla loput kotona, nyt ei kumpaakaan, ei kotona eikä toimistolla. Toisin sanoen minusta tuli kilometritehtaan vapaa agentti.

Vierailija
13/17 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa 2-3 lähipäivää kuukaudessa. Tilanteen mukaan. Firma on luopumassa isosta toimistosta Helsingissä. Vielä en tiedä mikä on se tuleva fyysinen paikka, mutta itse tykkään etätöitä sen verran että oli mikä oli ei haittaa kunhan ei liian kaukana kehä3: lta.

Vierailija
14/17 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutu mitenkään. Toimistolle saa mennä, jos haluaa eli ihan kuten tähänkin asti. Ei ole pakko mennä, jos tekee mieluummin etänä. 

t. 9 vuotta etätäyöläisenä

Vierailija
15/17 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu etänä, toimistolle tullaan kerran kuukaudessa tiimin tapaamiseen/kehityspäivään ja tietysti asiakkaita, yhteistyökumppaneita ym tavataan tarvittaessa toimistolla tai heidän luonaan.

Vierailija
16/17 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöitä on saanut tehdä aina. Työtehoa on helppo mitata laskutuksen määrällä. Ei tarvita ketään selän taakse vahtimaan. Se, että palkka määräytyy tuloksen perusteella, motivoi kyllä itseohjautuvuuteen.

Vierailija
17/17 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän kyllä naamakkain rupattelusta, lounashetkistä työkavereiden kanssa jne. Joten käyn jatkossakin työpaikalla usein, vaikka ei tarviis.

Tuo edellyttää, että työkaverisi ajattelevat samoin, ja todennäköisesti osa heistä ei enää halua rupatella lounastauoilla, vaan olla omissa oloissaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi