Kysymys kassatyöntekijöille ja asiakaspalvelijoille
Olen hieman sosiaalisesti rajoittunut mies. Mulle on kuitenkin kotoa iskostettu hyvät käytöstavat selkärankaan. Asiaan liittyen haluaisinkin siis tietää onko asiakaspalvelijoiden ja kaupan työntekijöiden mielestä toivottavaa käytöstä, että asiakas tervehtii henkilökuntaa, joka on esimerkiksi hyllyttämässä tai toiminko väärin, jos vaihdan muutaman sanan kassalla? Onko vaivaannuttavaa, jos juttelen hetken henkilökunnan edustajan kanssa tyhjässä kaupassa pakatessani ostoksia?
Kiitos vastauksista.
Kommentit (16)
Parempi olla hiljaa ja sanoa vain moi ja kiitos. Kassatyöntekijät kokevat niin paljon ahdistelua, että eivät he halua lisää asiakkaiden typeriä juttuja kuulla.
Hyvä vaan jos menee juttusille. Itsekin kerran menin juttelemaan erään hyllyttäjätytön kanssa. kohtaamisella oli onnellinen loppu, sillä pääsin panemaa häntä.
Omasta mielestäni parhaimmat asiakkaat olivat hyväntuuliset tyypit, jotka sanoivat moi ja moikka, hymyilivät.
Jos on jonoa niin ei jaarittelua kiitos. Eikä kuluneita vitsejä kuitin kelpaamattomuudesta verotukseen tai plussapisteuden "pussauspisteistä".
Hyllyjen välissä en ole ollut töissä joten en ota siihen kantaa.
Kyllä kannattaa sanoa moikka ohimennen ja hymyillä, ja kassalla moit ja kiitokset, ja jos ei ole jonoa tai tulee jotain spontaania nopeaa mieleen, sanoa muutakin. Totta että mitkään kuluneet jutut kuittien verotuksesta tms ei oikein hymyilytä edes enää.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni parhaimmat asiakkaat olivat hyväntuuliset tyypit, jotka sanoivat moi ja moikka, hymyilivät.
Jos on jonoa niin ei jaarittelua kiitos. Eikä kuluneita vitsejä kuitin kelpaamattomuudesta verotukseen tai plussapisteuden "pussauspisteistä".Hyllyjen välissä en ole ollut töissä joten en ota siihen kantaa.
Ja lisään vielä että vaikka kassalla ei olisi muita asiakkaita, niin voi kassahenkilöllä olla muita hommia (esim laskea pullokuitteja valmiiksi, lisätä vaihtokassaa, laittaa arpoja esille ym) mitä oli välillä kiusallista tehdä jos joku höpöttää turhia.
Miksi haluat vaivata työntekijöitä enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni parhaimmat asiakkaat olivat hyväntuuliset tyypit, jotka sanoivat moi ja moikka, hymyilivät.
Jos on jonoa niin ei jaarittelua kiitos. Eikä kuluneita vitsejä kuitin kelpaamattomuudesta verotukseen tai plussapisteuden "pussauspisteistä".Hyllyjen välissä en ole ollut töissä joten en ota siihen kantaa.
Kiitos kun vastasit.
Tarkoitin lähinnä sitä, kun tulen kauppaan ja vastaan tulee kaupan työntekijä. Olen sanonut aina terve tai moi, mutta en tiedä onko se normaali tapa.
Jos olet yli 40 v mies niin ne kassalla olevat naiset eivät halua kuulla sulta mitään muuta kuin kiitos kuitista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni parhaimmat asiakkaat olivat hyväntuuliset tyypit, jotka sanoivat moi ja moikka, hymyilivät.
Jos on jonoa niin ei jaarittelua kiitos. Eikä kuluneita vitsejä kuitin kelpaamattomuudesta verotukseen tai plussapisteuden "pussauspisteistä".Hyllyjen välissä en ole ollut töissä joten en ota siihen kantaa.
Kiitos kun vastasit.
Tarkoitin lähinnä sitä, kun tulen kauppaan ja vastaan tulee kaupan työntekijä. Olen sanonut aina terve tai moi, mutta en tiedä onko se normaali tapa.
Mun mielestä on ok. Tai ei ainakaan mitenkään outoa.
Jos tarkkoja ollaan niin mun mielestä sen kaupan työntekijän tulisi pyrkiä ottamaan katsekontakti ja tervehtimään ensin saapuvaa asiakasta ihan jo kohteliaisuuden vuoksi. Mutta aina ei kerkee tai huomaa ja asiakas ehtii ensin.
Mielestäni on ihan mukavaa vaihtaa muutama sana iloisen asiakkaan kanssa. Kitinää ja höpinää en jaksa kuunnella. Kaikki valitukset voi tehdä netin kautta aspaan ja höpinät säästää omille tutuilleen. Heippa ja kiitos on aina paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Parempi olla hiljaa ja sanoa vain moi ja kiitos. Kassatyöntekijät kokevat niin paljon ahdistelua, että eivät he halua lisää asiakkaiden typeriä juttuja kuulla.
Lähisivan kassalla on nuori ja seksikäs nainen, hymyilen aina maireasti kassalla ja juttelen niitä näitä. Olen siis 38v mies. Voisiko olla, että se nainen olisi hieman ihastunut minuun?
Hyvät käytöstavat riittävät. Jos välttämättä haluat heittää jonkun sutkautuksen niin tee se jos se ei hidasta asiointiasi. Se luultavasti menee kassahenkilöltä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ainakin suurissa marketeissa hyllyttäjät saattavat olla pienipalkkaista vuokratyövoimaa ja tekevät työnsä kiireellä. Älä häiritse heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi olla hiljaa ja sanoa vain moi ja kiitos. Kassatyöntekijät kokevat niin paljon ahdistelua, että eivät he halua lisää asiakkaiden typeriä juttuja kuulla.
Lähisivan kassalla on nuori ja seksikäs nainen, hymyilen aina maireasti kassalla ja juttelen niitä näitä. Olen siis 38v mies. Voisiko olla, että se nainen olisi hieman ihastunut minuun?
Hänellä on todennäköisesti mies, ehkä lapsia. Hän ei ole kassalla sun fantasioidesi kohteena vaan saadakseen rahaa omaan elämäänsä, jota hän alkaa elää poistuessaan työpaikalta.
Kyllä minusta nykyään aina kun törmää siellä kaupan puolella työntekijöihin niin tervehtivät jos tulee katsekontakti tai kulkevat läheltä. Joten tervehdin itsekin joskus ensin.
Ja kyllä kassallakin tulee joskus juteltua, senkin saattaa kassa aloittaa.
Kuten viimeksi sanoi minulle että tuleepa halvaksi nämä kengät, kun alehintaan tulee vielä lisäalennus.
Mutta eipä juuri mitään asiaan liittymättömiä juttuja siinä tarvitse ruveta kertoilemaan.
Minua ei haittaisi, mutta olenkin hiljainen hiirulainen joka ei ole tottunut saamaan huomiota niin on aina piristävää, jos joku huomaa minut jotenkin tai juttelee minulle. Niitä seksikkäitä kaunottaria, jotka hukkuvat muutenkin huomioon taas todennäköisesti ärsyttäisi lisähuomio ei-kiinnostavalta ihmiseltä.
Älä juttele. Mene kotiin. Hanki elämä.