Onko mielestäsi normaalia odottaa lomaa kovasti ja sitä että ekana iltana pääsee juomaan.
Itse en kyllä sitä juomista odota vaan lomaa. Ärsyttävää, kun puoliso odottaa ostavansa heti juotavaa.
Kommentit (21)
Ei ole normaalia. Juoda voi viikonloppunakin eli ei tarvi lomaan odottaa. En pystyisi elämään miehen kanssa, joka himoitsee viinaa. Jotkut kaveritkin ärsyttää, kun hehkuttavat juomista.
Ihme juoppojen kanssa olette. Jos mieheni olisi sanonut tuollaista kerrankin, niin avioliitto olisi ollut siinä. Mies olisi saanut juoda vaikka aivonsa pellolle, mutta minä en olisi ollut enää sitä katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia. Juoda voi viikonloppunakin eli ei tarvi lomaan odottaa. En pystyisi elämään miehen kanssa, joka himoitsee viinaa. Jotkut kaveritkin ärsyttää, kun hehkuttavat juomista.
Minkä ikäiset hehkuttavat jotain ryyppäämistä?
Ei ole. Kyllä mä yleensä odotan lomalta jotain muuta.
Ryypätä nyt voi loma-ajan ulkopuolellakin, ainakin pe-la, joskus keskellä viikkoakin hiukan maltillisemmin kun on joustavat työajat ja saa tehdä duunit sillon kun itselle sopii.
Kyllä mäkin usein odotan viinilasillista vaikka mökin terassilla. En välttämättä edes ota kuin sen yhden tai pari, mutta se on jotenkin symbolinen loman alkamisen merkki.
On. Pitkä loma on vain kerran vuodessa ja sitä saa juhlia just niinkuin itse haluaa.
Vaikka ryypätä perseet olalle.
Mutta silloin on jotain pahasti vinossa, jos koko menee ja kuluu pelkkään ryypiskelyyn.
On, varsinkin jos on raskas ja p@ska työ.
Saako sun puoliso ryypätä koskaan ilman ärsyyntymistäsi?
On. Siinä mielessä että niinhän montaa muutakin asiaa odottaa elämässä. Jalkapallo-ottelua, leffailtaa, kaverin näkemistä, mukavaa iltaa alkoholin kanssa.
Mutta. Itse en odota lomaa että "pääsen juomaan", koska voin juoda ihan koska vaan. Vaikka viikon joka päivä ja sitten monta viikkoa ilman. En edes muista olenko juonut tai en viime viikolla, koska alkoholi ei hallitse ajatuksiani. Eli jos odottaa lomaa vain tästä syystä, no, onhan se jo ongelmakäytöksen rajoilla ainakin.
Kai se on normaalia, mutta ei itselleni. En juo juuri ollenkaan enkä tykkää kun mies juo. Kun loma alkoi, join yhden oluen. Kännejä en halua vetää enää ikinä, alkoholista tulee niin helposti huono olo. N40
Meillä alkaa loma viikonloppuna ja aiotaan ottaa kupoia. Viski ja Leijona jo ostettu ja kaljat kylmässä. Nuuluu ehdottomasti lomaan 🍻
Eikös se loma ole sitä varten että nollataan sen kuukauden aikana 11kk:n työjutut? Ei ne nyt keittiössä kelloa tuijottamalla nollaannu. Ainakin parin viikon kunnon nollausputki on ihan jokaiselle tarpeen. Toiset tarvitsee koko kuukauden!
Hyvin tavanomaista. Mitäs tuosta.
Eri asia sitten mikäli koko loma-aika kuluisi pelkkään juopetteluun, ja kaikki muu lomasuunnitelmat menisivät murusiksi.
Kyllä suomalainen työtä tekevä mies on ansainnut kunnon loman aloitus kännit krapuloineen.
Sen jälkeen sitten onkin sellainen morkis, ettei mies sano mitään vastaan vaimolleen.
Vaan kulkee koko loman kiltisti ja säyseästi vaimon talutusnuorassa sinne ja tänne.
Ihan minne vaimo vaan haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Eri asia sitten mikäli koko loma-aika kuluisi pelkkään juopetteluun, ja kaikki muu lomasuunnitelmat menisivät murusiksi.
Kyllä suomalainen työtä tekevä mies on ansainnut kunnon loman aloitus kännit krapuloineen.
Sen jälkeen sitten onkin sellainen morkis, ettei mies sano mitään vastaan vaimolleen.
Vaan kulkee koko loman kiltisti ja säyseästi vaimon talutusnuorassa sinne ja tänne.
Entäs jos ei näin korona aikana ole muita lomasuunnitelmia kuin kököttää mökillä 4vkoa ja 3 päivää. Kai siinä nyt saa tissutella vaikka koko loman, jos robotti leikkaa nurmen ja itse pystyy madot kaivamaan että saa kissalle ongittua kaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos ei näin korona aikana ole muita lomasuunnitelmia kuin kököttää mökillä 4vkoa ja 3 päivää. Kai siinä nyt saa tissutella vaikka koko loman, jos robotti leikkaa nurmen ja itse pystyy madot kaivamaan että saa kissalle ongittua kaloja.
Kutsutko vaimoasi robotiksi?
Vierailija kirjoitti:
Eikös se loma ole sitä varten että nollataan sen kuukauden aikana 11kk:n työjutut? Ei ne nyt keittiössä kelloa tuijottamalla nollaannu. Ainakin parin viikon kunnon nollausputki on ihan jokaiselle tarpeen. Toiset tarvitsee koko kuukauden!
Minun työni on ainakin oikein mukavaa ja teen sitä hyvin mielelläni. Työni on enemmänkin rakas harrastus, josta tulee hyvin rahaakin. Ihmettelen vain miksi muut eivät järjestävät elämäänsä ja työkuvioitaan samalla tavalla. Eikö ole silkkaa typeryyttä märehtiä tuntikausia päivässä ikävässä työssä? Typeriäkö olette?
Siis jos juominen on parasta mitä elämässä ja lomassa odottaa, niin ei voi muuta kuin sanoa että turha elämä!
On normaalia odottaa lomaa (kuinka kovasti on normaalia, riippuu sitten ihan siitä kovan määritelmästä), mutta ei ole normaalia, jos se odotus kulminoituu lähinnä siihen, että pääsee dokaamaan. Itse ainakin odotan lepoa, palautumista ja sitä, että ehtii ja jaksaa tehdä vaikka mitä, kun aikataulut ovat ihan vain itse päätettävissä. Sitä iloa, että on hyvin levännyt ja virkeä ja jaksavainen, ei viitsi dokaamisilla ja krapuloilla turhan monta kertaa ainakaan kesän aikana pilata.
Riippuu, mitä juo, ja juoko joka päivä/ilta koko loman ajan vai ainoastaan ekana iltana.