Miksi seksuaalisuuden määrittely on niin tärkeää?
AV:lla on mielettömän pitkä ketju, jossa keskustellaan sukupuoli-identiteetin määrittelystä. Heterot, bi:t homot, lesbot, trans-ihmiset, muunsukupuoliset jne.
Määrällisesti heteroista lukuun ottamatta on kyse noin 10%:n vähemmistöstä. Silti asia tuntuu kovasti etenkin nuoria naisia kiinnostavan. Miksi? Onko se vain uteliaisuutta vai onko asialla jotain vaikutusta omaan elämäänne? Eikä sillä, etteikö jokainen saisi olla sellainen kuin haluaa.
Kommentit (28)
Setan kouluvierailut ja propaganda pistää nuorten päät sekaisin. Edesvastuutonta touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei asiasta saisi puhua?
Eikä se tarkoita että se olisi koko identiteetti, mutta kun se kuitenkin vaikuttaa arki elämään, niin tuleehan se välillä esiin.
Ei minun mielestä kenenkään pitäisi joutua piilottelemaan (jollei nyt henk.koht syistä halua) itsestään mitään.
Annetaan tilaa ja vapautta kaikille.
Eivät he mikään uhka ole!!
Heterot ei tule loppumaan...Miten se vaikuttaa arkielämään?
Antaisitko ihan konkreettisia esimerkkejä.
No esimerkiksi monet, usein puhuvat tapailu/seurustelu/suhde jutuistaan.
En voi osallistua, koska en ole ”ulkona” aseksuaalina.
Haluaisin seurustella, mutta ilman seksiä.
Joten istun epämukavana siinä kun muut puhuvat.
Mutisen jotain valheita jos pakko.
Seksi on todella hankala asia minulle, tunnen huonommuutta kun en sitä halua, jos muut asiasta puhuvat, ahdistun todella paljon.
Haluaisin että voisin avoimesti sanoa näistä.
Kyllähän siinä usein on sellainen olo että piilottelen ja häpeän itseäni.
Tavallaan tunnen itseni valehtelijaksi.
Ei aseksuaalisuus ole se isoin, saatikka tärkein osa
minua, mutta se väistämättä vaikuttaa joka päiväiseen elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se kaikille olekaan. Itselleni oli kuitenkin todella merkityksellistä, kun ensikertaa luin aseksuaalisuudesta ja hoksasin, että minähän olen juuri tuollainen. Oli jotenkin ihanaa kun ymmärsi, että on muitakin samanlaisia ihmisiä. Heteroiden ei varmaan tarvitse samalla tavalla määritellä itseään, koska he ovat juuri sellaisia kuin yhteiskunta "odottaakin" ja näkevät muita samanlaisia joka puolella ympärillään.
Juuri näin!
T. Toinen aseksuaali, joka juuri vastasi
Olisin jo niin valmis tämän asian kanssa. Minua ei kiinnosta jos joku identifioituu perhoseksi ja n''ssii mieluiten puunkoloja ja huomenna sitten taas mieli muuttuu ja tuntee itsensä miesnaiseksi ja on aseksuaali. IHAN SAMA. lopettakaa jo se vouhottaminen, ketään ei kiinnosta.
Mä panen melkein kaikkea laillista mikä liikkuu, eikä välttämättä ole niin nuukaa vaikkei liikkuiskaan.
Olen pannut 70v mummoa, huuhteluainepulloa, kakskymppistä instasilarimisua, kalliolla kasvavaa sammalikkoa ja gambialaista naista, muutaman esimerkin mainitakseni.
En tiedä millä nimellä minut pitäisi lokeroida, eikä oikeastaan edes kiinnosta tietää.
Vähemmistöön kuuluminen on in, joten pitäähän tiedostavan nuoren kuulua edes johonkin! Nyt näitä lokeroita riittää, voi olla biromanttinen demisapiohomoseksuaali. Ja sitten kriiseillä siitä kuinka uniikki lumihiutale on ja kukaan ei ymmärrä. Syrjintäkortti esiin!
Eihän se kaikille olekaan. Itselleni oli kuitenkin todella merkityksellistä, kun ensikertaa luin aseksuaalisuudesta ja hoksasin, että minähän olen juuri tuollainen. Oli jotenkin ihanaa kun ymmärsi, että on muitakin samanlaisia ihmisiä. Heteroiden ei varmaan tarvitse samalla tavalla määritellä itseään, koska he ovat juuri sellaisia kuin yhteiskunta "odottaakin" ja näkevät muita samanlaisia joka puolella ympärillään.