Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia liukuovista makkarissa ja eteisessä?

Vierailija
16.06.2021 |

Tarkoitus on laittaa liukuovet koko seinän eteen. Vanhat kaapit jäävät taakse. Eteisessä on osittain nyt avonaulakko. Mielestäni leveämmät ovet näyttävät paremmilta kuin monta kapeampaa ovea. Tuleeko jotain käytännön ongelmia.

Onko siistimpää laittaa eteisessä vain yläosa peiliksi, jotta lattialla jätetyt kengät eivät kertautuisi? Makuuhuoneeseen olen ajatellut vaakaviiluisia puuovia. Joku liike sanoi, että vaakaviilu ovi pitää jakaa 3 osaan. Onko todellakin näin?

Mitä vielä pitäisi ottaa huomioon?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aiomme asentaa ovet. ap

Vierailija
2/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteisessä on kätevää olla koko vartalopeili, jotta ulos lähtiessä vois tarkistaa, että kokonaisuus näyttää siistille. Eteisessä kannattaa huomioida, että kaapin syvyys riittää talvitakkien kanssa. Meillä on aina vähän tunkemista, kun liukuovet tarttuvat takkeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulikaapissa ja eteisessä liukuovet. Ilman peilejä. Hyvät on käytössä!

Ammattilaiset asensi.

Vierailija
4/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia voi tulla komeroa leveämmistä tai kapeammista ovista ainakin silloin, kun komeroita on pariton määrä. Minulla on eteisessä ja työhuoneessa kolme komeroa rinnakkain kahden leveän liukuoven takana. Keskimmäiseen komeroon mahtuu vain puolen komeron levyiset tavarat helposti puolikkaasta oviaukosta sisään. Myös talon runkopalkeista johtuvat kapeammat yläkomerot aiheuttavat pieniä hankaluuksia täyskorkeiden liukuovien kanssa.

Vierailija
5/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asensin kahteen huoneeseen peililiukuovet, toisessa 3 ja toisessa 4 ovea (3 ja 4  hyllykköä, joista jälkimmäisessä yksi hyllyväli paljon muita leveämpi). Suht helppo homma kun on mitannut vaan oikein ja asennus onnistuu yksinkin. Tyytyväinen olen ollut, enkä voisi kuvitella että normaalioviin palaisin.

Vierailija
6/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmia voi tulla komeroa leveämmistä tai kapeammista ovista ainakin silloin, kun komeroita on pariton määrä. Minulla on eteisessä ja työhuoneessa kolme komeroa rinnakkain kahden leveän liukuoven takana. Keskimmäiseen komeroon mahtuu vain puolen komeron levyiset tavarat helposti puolikkaasta oviaukosta sisään. Myös talon runkopalkeista johtuvat kapeammat yläkomerot aiheuttavat pieniä hankaluuksia täyskorkeiden liukuovien kanssa.

Yritän huomioida tämän. Molemmissa paikoissa on keskellä vaatetanko, joten luulisi, ettei tule ongelmaa. ap

Vierailija
7/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eteisen ja tuulikaapin välissä seinän sisään liukuva ovi. Olen siihen todella tyytyväinen, ovi ei ole tiellä kulkiessa ja vaatteita puettaessa.

Eteisen kaappi on myös liukuovikaappi, mutta siitä en pidä, jos on isoja takkeja, kaapin käyttö ei ole sujuvaa. En siis voi suositella liukuovikaappeja ainakaan nykyisessä muodossa. Jos kaapin eteen jäisi 5 cm lisätila, sitä voisi olla parempi käyttää, kaapin syvyys olisi siis hyvä olla ainakin 65 cm tai liukuoviratkaisu tehty kaapin eteen erikseen. Tuo liukuoviseinä kuulostaa hyvältä ratkaisulta.

Vierailija
8/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eteisessä on kätevää olla koko vartalopeili, jotta ulos lähtiessä vois tarkistaa, että kokonaisuus näyttää siistille. Eteisessä kannattaa huomioida, että kaapin syvyys riittää talvitakkien kanssa. Meillä on aina vähän tunkemista, kun liukuovet tarttuvat takkeihin.

Tämän takia ajattelinkin laittaa eteiseen peiliovet ja vain alaosaan ovesa laittaa levyä. Eteisen nurkassa on 60 cm syvä kaappi, joka jää liukuovien taakse. Luulisi, että se riittää myös henkareille ja takeille. ap

Vierailija
9/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on eteisen ja tuulikaapin välissä seinän sisään liukuva ovi. Olen siihen todella tyytyväinen, ovi ei ole tiellä kulkiessa ja vaatteita puettaessa.

Eteisen kaappi on myös liukuovikaappi, mutta siitä en pidä, jos on isoja takkeja, kaapin käyttö ei ole sujuvaa. En siis voi suositella liukuovikaappeja ainakaan nykyisessä muodossa. Jos kaapin eteen jäisi 5 cm lisätila, sitä voisi olla parempi käyttää, kaapin syvyys olisi siis hyvä olla ainakin 65 cm tai liukuoviratkaisu tehty kaapin eteen erikseen. Tuo liukuoviseinä kuulostaa hyvältä ratkaisulta.

Hyvä tietää. Pitääkin miettiä, jos liukuoviseinän asentaisi vähän kauemmaksi kaapista ja naulakosta. Tosin varaa ei ole paljon, kun ulko-ovi on vieressä. ap

Vierailija
10/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli makkarissa liukuovet kaapissa ja ei tykätty. Ovia sai aina venkslata joka suuntaan, että pääsi haluamalleen kaapille. Lisäksi liukuovet jäävät helpommin auki tai puolitiehen, joten arjessa eivät näytä yhtä siisteiltä, kuin normiovet.

Vierailija
11/11 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö Liukuovi häiritsevän kovaa ääntä, jos esim. Aamulla pitää ottaa vaatteita muita herättämättä. ap