Laiskat koiranomistajat käyttävät koiriaan kilometrien hihnalenkeillä
Koiralle parasta liikuntaa on noutoharjoitukset ja kuonotyöskentely. Ei koira villinäkään kulje hihna pannassa. Jotkut suuttuvat, kun sanon, että en käytä koiraani välttämättä ollenkaan hihnalenkillä, mutta pihalla tai metsässä tehdään muita harjoituksia. Jopa sisällä voi aktivoida koiraa.
Kommentit (38)
Kuonotyöskentely ja muu aktivointi on koiralle hyväksi, mutta ei se riitä korvaamaan liikuntaa vaan on lisänä.
kevyen liikenteen väylillä koirat saisi olla mahdollisimman lyhyessä liekassa, etteivät säntäilisi vaikkapa pyöräilijän eteen yllättäen...
Vierailija kirjoitti:
Se mua ihmetyttää kun koiranäyttelyssä koiraihmiset on niin lihavia. Ne on just varmaan näitä ketkä ei jaksa kävellä vaan keksii tekosyitä laiskuudelleen.
9/10 on todella lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mua ihmetyttää kun koiranäyttelyssä koiraihmiset on niin lihavia. Ne on just varmaan näitä ketkä ei jaksa kävellä vaan keksii tekosyitä laiskuudelleen.
9/10 on todella lihavia.
Vaan kaikista häiritsevintä on, kun nuo esittelijät joutuvat ottamaan suhteellisen monta juoksuaskelta ja rintaliivit eivät tue ollenkaan... Jos niitä edes on.😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9/10 on todella lihavia.
Vaan kaikista häiritsevintä on, kun nuo esittelijät joutuvat ottamaan suhteellisen monta juoksuaskelta ja rintaliivit eivät tue ollenkaan... Jos niitä edes on.😱
Vielä hirveämpää katsottavaa on se läskien hyllyminen juoksuaskelissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9/10 on todella lihavia.
En ole yhtään juoksevaa nähnyt. Eilen näin 5 kokoontuneena koiransa kanssa pihalle. Hoikin naisista taisi olla 125kg.
Kyllä metsässä tilaa on koiran juosta ja eläinten kuuluu saada kulkea vapaana luonnossa.
Sanat fiksu ja koiranomistaja ei ole koskaan mahtunut samaan lauseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Positiivista, yleensä täällä vingutaan, kun rekut pääsee pelkästään takapihalle pissalle, nyt ei sentään saa enää hihnalenkilläkään käydä.
Tätä olen seuraillut, ihan kuin viime aikoina olisi alettu moittia ns tavallisia koiranomistajia jotenkin enemmän kuin ennen. Meillä mietittiin koiran hankintaa, nyt olen tavallaan huojentunut ettei päädyttykään siihen. Olisiko osattu väistää ja kohdata toiset koirat oikeaoppisesti, olisiko hihna ollut liian pitkä tai lyhyt, ties mitä onkaan ollut keskusteluissa ja mediassa! Puuttukaa pliis oikeisiin epäkohtiin kuten hoitamattomuuteen, väkivaltaotteisiin, kaltoinkohteluun ja semmoiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9/10 on todella lihavia.
En ole yhtään juoksevaa nähnyt. Eilen näin 5 kokoontuneena koiransa kanssa pihalle. Hoikin naisista taisi olla 125kg.
Näyttelyissä ne 125 kiloisetkin joutuvat pyrähttämään, etenkin isoa koiraa esitellessä.
Vierailija kirjoitti:
Harrastan juoksua ja olen kiinnittänyt samaan huomiota, vaikka ne laahustavatkin sen koiransa kanssa lenkkipolulla. Ehkä luulevat, että sen parin kissan kävelyn jälkeen kannattaa syödä litra jätskiä.
Koira tarvitsee tasapainoisesti aivojumppaa sekä liikuntaa. Toki rotukohtaisesti jotkut saattavat tarvita vähemmän liikuntaa, mutta noutoleikit ja kuonotyöskentely ainoina aktiviteetteina ei riitä millekkään koiralle, piste.
Mitäs nämä nuoret naiset ovat? Koira on lyhyellä hihnalla ja vastaantulevia koiria mulkoillaan. Nameilla ohitus … mitä koiran elämää tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on saksanpaimenkoira. Sen kanssa käydään kyllä hihnalenkillä, mutta silloin saa haistella hajuja 80% ajasta.
Käydään myös metsässä, mutta en aina pidä koiraa vapaana.
Meitä puolestaan paheksutaan, kun ei käydä koirapuistossa 🤭
Meillä on vielä kasvava saksanpaimenkoira, ja varsinainen liikunta tehdään päivittäin metsässä uinteineen. En kyllä pidä vapaana, vaan jälkiliinassa. Kunhan kasvaa ja kypsyy, niin toivottavasti voi alkaa pitämään vapaanakin.
Hihnalenkit ja talutinharjoittelu on lyhyempiä, kun siinä on vielä työstettävää. Mielellään saa nuuskia, mutta ei muita koiria.
Eikä käydä koirapuistoissa mekään, sitä ei suosittele kasvattaja eikä kukaan muukaan paimenille. Kuinka usein muuten olet nähnyt saksanpaimenen koirapuistossa? Minä en koskaan.
Meillä on upeat koirat 😊
Vierailija kirjoitti:
Mitäs nämä nuoret naiset ovat? Koira on lyhyellä hihnalla ja vastaantulevia koiria mulkoillaan. Nameilla ohitus … mitä koiran elämää tämä on?
No, nuori en enää ole, mutta kyllä meillä toiset koirat ohitetaan nuoremman koiran kanssa lyhyessä hihnassa ja nami palkkana, muuten alkaa hillitön rähinä. Toisten koirien kanssa touhutaan sitten kotona tai vieraampien kanssa ilman rajoittavaa hihnaa, että pystyvät itse ottamaan haluamansa etäisyyden jne.
Ja kaikkein laiskimmat / törkeimmät koirien ulkoiluttavat , ulkoiluttavat koiriaan POLKUPYÖRÄLLÄ.. niitäkin koiria jotka eivät tykkää juosta höpelönä !
Koirien rääkkäystä juoksuttaa koiraa kun itse polkee polkupyörällä vieressä.
Niille jotka aina ihmettelevät, kun koiran ei anneta nuuskia: Joillekin uroskoirille tulee herkästi eturauhasen tulehdusta, jos ne haistelevat juoksuisten narttujen pissoja. Kaupunkiympäristö on vähän luonnoton koiralle siinä mielessä, että kaupungissa lähes aina on jollain nartulla juoksu ja joskus monella yhtäaikaa. Eturauhasoireet jo yksistään voivat joskus olla vakavia ja joka tapauksessa koiralle kivuliaita. Lisäksi ne altistavat virtsakiville, mikä on jo sitten pahempi juttu. Tämmöisen koiran ei anneta lenkillä nuuskia terveyssyistä. Metsässä tai jälkihommissa voi sitten käyttää nenää turvallisesti.
Ap käy todennäköisesti kerran kuussa puolen hehtaarin metsässä aktivoimassa tessuaan heittämällä pallon noudettavaksi kerran tai kahdesti.