Mitkä vaatemerkit sopivat hoikalle pojalle?
Lindexin housut ovat olleet ok, mutta esim. Elloksen peruscollegehousut ja Sokoksen House Collectionin housut saisi laittaa solmulle vyötäröltä :-/ Nyt on käytössä koko 104/110.
Mitä merkkejä sinä suosittelet?
Kommentit (19)
Juu, kyllä vain on hankala löytää niitä kapeavyötäröisiä housuja. Collegehousut olen jopa yhdet hyvät löytänyt H&M:n kuvasto aletarjouksesta. Naperot on ihan kamalat ja Tuttakin meille. Olemmekin suosineet ihan kotihousuina kalsareita :-) ja verkkareita (merkkiä Everton ja sitten Prisman merkki). Farkut löytyi hyvät Bamse-mallistosta. Muutenkin Lindexillä on hyviä ja kapeita farkkuja.
Ei todellakaan ole kiva kurtata kiristyskuminauhalla housuja liiaksi, kun sitten alkaa rypytykset painamaan lasta.
Mayoralin housut ovat kapeaa mitoitusta.
Pitkissä housuissa ei voi valitettavasti käyttää samaa systeemiä, jota olen käyttänyt shortseissa: shortsit olivat melkein kaikki koko 92 cm meidän 110 cm pojallamme, jotteivät putoaisi kinttuihin ;). Eipä tuo pituus ole niin tarkka esim. clamdiggerseissä (shortsit, joissa vähän pidemmät lahkeet?).
Farkuissa varsinkin on kovin ikävän tuntuista, jos joutuu kuromaan umpeen kuminauhalla hirmuisesti sitä vyötärökaistaletta...
säädettävällä kuminauhalla. Muistaakseni Cittarissa oli vuosi sitten säädettäviä housuja, olikohan merkki Lasse ja Lotta tms.
vyötärö ja lanne, mutta tarpeeksi pitkät lahkeet.
Meidän lapset eivät ole hoikkia, joten Benettonin vaatteet (erit. housut) ovat olleet eniten " huonoja" meille. Harmi, sillä vaatteet ovat muuten niin ihania.
Meillä käytössä pojilla. Ne on kapeammat kuin paljon kehutut Mayoralin farkut. Vihdoin farkut, jotka ei roiku ja pussita hoikkelilla ja malli siis tuo 5-tasku housut.
Varsinkin kuivaksi oppineella 2,5v:llä kaikki muut housut tahtoo pudota jalasta, nyt kun vaipat jäi pois.
...mainittakoon vielä Pippi. Meillä ollut muutamat Pippin housut ja ne soveltuvat hyvin hoikallekin :) Lisäksi Pippin poikien mallistosta löytyy ihan kivoja vaatteita, tytöille ei mielestäni niinkään..
Kun puntissa lukee Bionicle, ei poikaa pienet rutut vyötäröllä ole paljon haitanneet. Äitiä voi tietysti vähän se hintalappu siepata :/
Mekin tarvitsisimme hoikalle 3,5 vuotiaalle pojalle housuja. Tällä hetkellä kun käytämme verkkareita päiväkodissa, poika on kokoajan niitä nostelemassa.
Mulla on lindexin verkkareita ja muita nauhoilla kiristettäviä, mutta kun nauhatkin löysyvät ja poika ei itse osaa sitoa eikä välillä avatakaan kun on vessaan menossa. Tosi rasittavaa. Onko tosiaan KappAhlin verkkarit kapeampia vyötäröltä kuin lindexin ja h&m:n? Meillä ei taidakaan olla yksiäkään kappahlin verkkareita.
Onko mayoralilla ja benettonilla juuri verkkarit kapeavyötäröisiä vai muut housut? Tarvitsisimme sammarit ristiäisiin. Olen käyttänyt h&m:n säätövyötäröisiä sammareita ja farkkuja, mutta menevät kyllä aika ruttuun vyötäröltä. Musta h&m:n housut näyttävät kuitenkin hyvältä pojan päällä. Eri asia sitten on miltä tuntuvat :( Jotkut kapeavyötäröiset housut kun ovat mun mielestä sitten muutenkin " vanhanaikaisen" näköisiä. Ovatko nuo mayoralit ja benettonit muuten hyvin muodikkaita? Siis tosiaan tiedän merkit, mutten ole tutustunut paljon housuihin. Mistä hesan keskustassa on parhaat valikoimat noita merkkejä? Benettonia varmaan benettonin myymälässä, mutta onko mayoralia parhaiten stockalla?
Niin, ja joku mainitsi zaran, onko ne housut säätövyötäröisiä?
Olen nähnyt merkkiä jonkin verran myytämän tavarataloissakin, mutta sitä saa myös postimyynnistä, esimerkiksi www. kukkuluuruu. net (poista välilyönnit). Mutta näin yleisesti housujen löytäminen hoikalle on kyllä todellinen ongelma. Muistan viimekin kesänä, kun kuljimme (sillä kertaa) tytön kanssa etsimässä housuja. Kiersimme kauppakeskuksessa ainankin 6 myymälää (mm. Prisma, Citymarket, Lindex, HM, Kappahl), eikä yhdestäkään löytynyt kunnolla sopivia housuja.
olemme löytäneet tosi hyvin istuvat farkut Lingon & Blåbäriltä, tämän syksyn mallistosta. Niissä on myös istuvuutta lisäävä säädettävä kuminauha, mutta tässä mallissa mielestäni tosi toimiva, etenkin tosi hoikille!! Suosittelen myös muille.
Eli meillä lähes kaikki housut ovat Timberland-ja Mayoral-merkkisiä. Meillä siis myös hoikka poika ja verkkareita en ole koskaan hänellä pitänyt. Oikeastaan meiltä löytyy vain yhdet verkkarit, kotihousut, mitkä pysyy päällä ja ne ovat benettonin.
Mayoralit on todella hyviä, niissä on kuminauhavyötärö mutta muuten näyttää ihan oikeilta farkuilta. Lapsella on siis mukava niitä pitää ja äidin ei tarvitse miettiä tippuuko päältä.
Myös zaran-farkut ihan hyviä joskus, kaikki ei nimittäin ole ihan kapeita. Joku täällä mainitsi Esprtin, mutta meille nekin liian leveitä.
Meillä liene sitten superhoikka lapsi :)
Täytyykin kokeilla, jos sostain löydän...
parhaat valikoimat Mayoralia mielestäni Boboissa, mutta löydät myös ainakin Stockmanilta. On varmaan muuallakin myynnissä, itse vaan olen ostanut näistä, joten muista en osaa varmuudella sanoa.
...Näin Mayoralin kuvastossa ihanat pienen pojan sammarit ja mietin mitähän näillä uutena hintaa..kyseessä tuollaiset 1-2vuotiaan kokoiset. Toki hinta vaihtelee housujen mukaan mutta hieman hintaluokkaa, jos joku muistaa :)
Ostin viimeksi sammareita vuosi sitten, joten en ihan eurolleen muista hintaa mutta muistaakseni olivat siinä 20 euron kieppeillä. Korjatkaa jos muistan ihan väärin tai jos jolla on tuoreempaa tietoa.
On kyllä ikuisuusongelma tuo housujen löytäminen, ollut jo pitkään! Ja niitä kapeavyötäröisiä ei todella nykyään juuri missään ole. Monissa housuissahan on nykyään se säädettävä vyötärö, mutta ei sekään välttämättä auta jos pitää säätää ihan älyttömästi.
Me asutaan pikku kaupungissa jossa vielä huonommat valikoimat kuin suuremmissa paikoissa. Mutta tähän mennessä olen löytänyt parhaat housut pojalle KappAhlilta. Kahdet collegehousut on ostettu sieltä tarjouksesta ota 3 maksa 2, eli oliskohan niitä kaxs-merkkisiä.
Myös tutalla on joskus kivan kapea vyötärö housuissa.