Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mllaisiin vaivoihin syötte aripiprazolea/abilify lääkettä?

Vierailija
15.06.2021 |

Psykiatri kirjoitti ahdistuneelle adhd nuorelle tätä ja minusta lääke vaikuttaa melko tujulta...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Hirveät sivuvaikutukset jo puolella annoksella, tuo lääke ei tehnyt mitään hyvää.

Niin, oliko sairauden oireita vai sivuvaikutuksia? Lyhyellä käytöllä ei voi sanoa.

Vierailija
22/31 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No psykiatrit jotkut märää hel*etin vahvat lääkkeet lieviin tai tilapäisiin oireisiin. Lääkkeen haitta isompi kuin käyttöaiheen aiheuttama kärsimys, tai kohtuuttomat sivuoireet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi alkuun, mutta parin piikin jälkeen sitten en saanut nukuttua enää, levottomuus ja lihasjäykkyys.. En pystynyt kävelemään kuin max. Kilometrin matkan... Ennen lääkettä 10km lenkki ei tuntunut miltään työpäivän päätteeksi..

Vierailija
24/31 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysypä siltä psykiatrilta.

Jokin syy tuon lääkkeen määräämiseen on ollut?

Ilmeisesti. Psykoositaustaa ei kuitenkaan ole. Mihin muuhun lääkettä käytetään?

Olen kuullut, että masennus, adhd, syömishäiriö pienellä aripipratsoli annoksella. Onko tuosta lääkkeestä apua aikuisille, mikäli ihmisellä ei ole, eikä ole ollut aiemman eletyn elämän aikana mitään uhmakkuushäiriötä tms. (Käypähoito kertoo lasten osalta, että ko. lääkettä on kokeiltu käyttää uhmakkuushäiriö+adhd lapsilla). 

Vierailija
25/31 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimi alkuun, mutta parin piikin jälkeen sitten en saanut nukuttua enää, levottomuus ja lihasjäykkyys.. En pystynyt kävelemään kuin max. Kilometrin matkan... Ennen lääkettä 10km lenkki ei tuntunut miltään työpäivän päätteeksi..

Minullakin vaikutti alkuun sopivalta/lyhyt kestoiseen hoitoon. Söin psykoottisten-oireiden estoon/hoitoon.

Minulla aivan toisinpäin 5mg annoksella tablettina. Koin olon ajoittain niin hermostuneeksi, että aloin liikkumaan enemmän.

Koin kaikkiaan vähempi haittaiseksi kuin aiemman neuroleptin ensin... Mutta myöhemmin aloin tupakoida enemmän ja tissutella... juoda. Menossa vaihtoon.

Vierailija
26/31 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan hirveä lääke. Leponex on parempi.

Vierailija
27/31 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin vaikutti alkuun sopivalta/lyhyt kestoiseen hoitoon. Söin psykoottisten-oireiden estoon/hoitoon.

Minulla aivan toisinpäin 5mg annoksella tablettina. Koin olon ajoittain niin hermostuneeksi, että aloin liikkumaan enemmän.

Koin kaikkiaan vähempi haittaiseksi kuin aiemman neuroleptin ensin... Mutta myöhemmin aloin tupakoida enemmän ja tissutella... juoda. Menossa vaihtoon.

Jatkoa vielä... Vastaan tähän:

""Tosi outoa et tota määrätään jos on adhd, itsellä se ainakin lisäsi levottomuutta""

Samaa mieltä. Minulla on ollut ADD-luonteenpiirteitä tai lievä sellainen ilman diagnoosia (sukulaisella ADHD). Tuntui, että ainakin minulla tämä lievä ADD muuttui haittojen johdosta hieman pahemmaksi ADHD:ksi.

Vierailija
28/31 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

""Tosi outoa et tota määrätään jos on adhd, itsellä se ainakin lisäsi levottomuutta""

No lisätään vielä jotakin positiivista. Oli minulla vähemmän väsyttävä kuin aiempi neurolepti ja osa oireista lievempiä. Siksi pidin tästä alkuun enemmän.

Vierailija
29/31 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksisuuntaiseen. Erittäin hyvä lääke, ei sivuvaikutuksia.

Vierailija
30/31 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

""Tosi outoa et tota määrätään jos on adhd, itsellä se

Mutta varokaa; "kyvyttömyys vastustaa haitallisia mielijohteita"... Ei ollut kyllä juomista ja tupakointia esimerkeissä (uhkapelaamista ym.)... Ei tullut vastaavia toisella valmisteella, eikä ollut listattu.

Nyt juuri katsoin, että noin 1/100. Ehkä huono tuuri. No yksi arvio tänne kuitenkin.

Vierailija
31/31 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrit kirjoittaa psykiatrisia lääkkeitä.

Haloo.