Mihin käyttötarkoitukseen ostatte tuoretta ruohosipulia?
Mihin tykkäätte laittaa? Itse tykkään laittaa voin ja keitetyn kananmunan kanssa leivälle ja myöskin tuorejuuston kanssa leivälle.
Myös pasteijoihin sopii.
Kommentit (15)
Leivälle, kastikkeisiin, lihapulliin...
Moniin ruokiin "koristeeksi" (tuohan se makua myös), sit just leivälle, munavoihin jne.
Miksi ostaa kun kasvaa paremmin kun muu rikkaruoho
Kanaruokaan. Silputtuna. Mukana smetanaa yms
Pistättekö vaan kukkaruukkuun ja sit kasvaa?
Laitan kastikkeeseen tai salaattiin. Semmonen ruukkuruohosipuli kasvaa hyvin kun tuuppaa multaan, viime vuotinen heräsi henkiin vaikka oli talven terassin pöydällä
Vierailija kirjoitti:
Laitan kastikkeeseen tai salaattiin. Semmonen ruukkuruohosipuli kasvaa hyvin kun tuuppaa multaan, viime vuotinen heräsi henkiin vaikka oli talven terassin pöydällä
Just huomasin, että meidän kasvimaalta oli levinnyt viereiselle hiekkakäytävällekin :D
Ja käytän eniten salaattiin, myös jugurttikastikkeissa käytän usein.
Käytän sitä perunasalaattiin. En tykkää raa'an sipulin mausta, mutta ruohosipuli on kivan mieto.
Munakkaaseen, perunasalaattiin, salaattiin, tartarkastikkeeseen, jugurttiseen salaatinkastikkeeseen.
Meillä kuluu tosi paljon kuten muitakin yrttejä
En osta koskaan, inhoan sitä. Muut sipulit ok.
Kun teen uunissa silakkarullia, niin laitan täytteeksi silputtua ruohosipulia. Rullat peitän kuohukermalla, jonka olen maustanut silputulla ruohosipulilla. En pidä niistä valmiiksi maustetuista ”ruokakermoista”, mielestäni eivät maistu hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Pistättekö vaan kukkaruukkuun ja sit kasvaa?
Jep, laita vaikka useampi ostamasi ruohosipuli kasvamaan. Kun otat leikkaa juuresta tarvitsemasi määrä, ettei niin kuin vaimoni. Parturoi kaikki lyhyemmäksi.
Mulla kasvaa tuolla pihalla, harkitsin tuomista sisälle jotta tulisi käytettyä eikä lakoontuisi. Ei se kyllä onnistu leviämään tuolla rikkaruohojen seassakaan, ihan samat pari pientä siellä on 20 vuotta kasvanut. Sitähän voisi laittaa mihin tahansa, ei vain tule haettua tuolta koskaan käytännössä.
Ruohosipuli ja rosmariini tuoreena leivän päälle.