Mitä kirjanpitäjä voisi tehdä?
Olen ollut pääkirjanpitäjänä/controllerina viimeiset 5 vuotta. Työ on kuitenkin yleisesti hyvin tylsää, enkä koe minkäänlaista intohimoa tai halua tehdä sitä. Olen kokeillut vaihtaa pari kertaa paikkaakin, mutta PLÄÄÄÄH :(
Mitään ideoita mitä voisi hakea tälläisellä kokemuksella? Olen käynyt kauppakorkean, jos sillä on merkitystä
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
tilitoimistoon, kyllä ei ole tylsää vaan vauhtia ja vaarallisia tilanteita piisaa
No hyi.. en pidä yhtään asiakaspalvelusta :) sain siitä yliannostuksen kun oli 6 vuotta asiakaspalvelun puolella :D Ap
Miten ois tilintarkastajan hommat? Sekin voi olla kyllä tylsää mutta palkka on paljon parempi kuin kirjanpitäjän hommissa. Ootko ajatellut toimia yrittäjänä? Tee firmojen kirjanpitoo toiminimellä. Siinä olis jo jännitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tilitoimistoon, kyllä ei ole tylsää vaan vauhtia ja vaarallisia tilanteita piisaa
No hyi.. en pidä yhtään asiakaspalvelusta :) sain siitä yliannostuksen kun oli 6 vuotta asiakaspalvelun puolella :D Ap
En mäkään :D. Mä oon tilitoimistokirjanpitäjä ja tykkään kyllä siitä kirjanpidon tekemisestä, mutta en siitä asiakaspalveluosuudesta. Voisin ottaa ton sun työn kyllä :D
Perusta oma toimisto. Sitten saat tehda markkinointia, palkata tyontekijoita (ei kannata), paattaa asiakkaat ja hinnat.
Toisaalta kirjanpitajat jarjestaen ovat ihan uunoja toimareina ja niilla menee huonosti, kun eivat nayta ymmartavaan bisnesta ja kokonaisuutta.
Eli ehka parempi siirtya opettamaan? Palkka saattaa laskea, mutta saisit jakaa tietamystasi uusille sukupolville. Mika sen mahtavampaa!
Vierailija kirjoitti:
Miten ois tilintarkastajan hommat? Sekin voi olla kyllä tylsää mutta palkka on paljon parempi kuin kirjanpitäjän hommissa. Ootko ajatellut toimia yrittäjänä? Tee firmojen kirjanpitoo toiminimellä. Siinä olis jo jännitystä.
Tilinatarkastajan hommat ei enaan kannata. Tyon maara/ korvaus ei kohtaa ja sitten viela vastuu paalle.
Johonkin ohjelmistotaloon kirjanpidon asiantuntijaksi
Minä ylenin kirjanpitäjästä talouspäälliköksi vajaa vuosi sitten. Ei tämäkään nyt mitään erityisen vauhdikasta työtä ole, mutta mieli pysyy vireänä kun on taas uutta ja erilaista asiaa vaikka samassa firmassa jatkoinkin. Kivaa, ku ei tarvitse jatkuvasti elää viranomaisaikataulujen (alvit ym) vaan kirjanpitäjä hoitaa nuo tylsät velvoitteet.
Taidat olla aika nirso työlle. Suosittelen käpyjen keruuta.
KTH takataskuun ja tilkkariksi. Ei ole tylsää.
Vierailija kirjoitti:
KTH takataskuun ja tilkkariksi. Ei ole tylsää.
HT riittää
Pitäisköhän itsekin ruveta kirjanpitäjäksi? Tykkään näperrellä yksikseni.