Mies haluaa lapsia, mutta minä en
Ollaan oltu avoparina nyt viitisen vuotta. Ikää meillä kummallakin on 30 vuotta. Kun aloimme seurustella, suhtauduin neutraalisti lastenhankkimiseen, mutta ajan kuluessa on kantani asiassa kääntynyt negatiiviseksi. Äidinvietit eivät ole minussa heränneet, mutta mies puhuu koko ajan lapsista ja niiden hankkimisesta. Hän sanoo, että ei voi kuvitella elämäänsä ilman isäksi tuloa. Minusta tuntuu, että lapsiperheen perustamisesta on tulossa hänelle pakkomielle. Minä taas koen olevani kumppanilleni huono nainen, kun en pysty enkä halua antaa hänelle lasta. Silti rakastan häntä niin kovin paljon - ehkä jopa niin paljon, että ehkä meidän sittenkin pitäisi erota.
Kommentit (24)
Avasin tämän keskustelun, koska minulla on kokemus asiasta. Olimme mieheni kanssa 14-vuotta. Ajattelin, että ennen kuin täytän 30-vuotta hankimme lapsia. Näin ei kuitenkaan käynyt, minulle ei ollut halua äidiksi, mutta mies halusi lapsia. Olimme 32-vuotiaita kun erosimme. Ero oli oikea ratkaisu, mutta se miten mieheni asian ratkaisi ei ollut paras mahdollinen.
Hän petti minua kuukausia toisen 7-vuotta nuoremman naisen kanssa. Mies teki reissutöitä, joten petos oli helppo toteuttaa. Mielestäni mieheni ratkaisi asian minua kohtaan väärin, olisin halunnut kuulla, että hän haluaa lapsia niin paljon että emme voi jatkaa parisuhdetta. En varmastikaan ole ainoa, jonka kumppani ratkaisee asioita pelkurimaisesti. Olen kyllä miettinyt, että miten voi hypätä suhteesta toiseen. Itse olin pitkään sinkkuna tuon suhteen jälkeen. Itsellä ollut aina korkea moraali, enkä ole pettänyt ketään. Minusta pettäminen on raukkamaista, pettäjä ei omaa selkärankaa.
Vierailija kirjoitti:
Avasin tämän keskustelun, koska minulla on kokemus asiasta. Olimme mieheni kanssa 14-vuotta. Ajattelin, että ennen kuin täytän 30-vuotta hankimme lapsia. Näin ei kuitenkaan käynyt, minulle ei ollut halua äidiksi, mutta mies halusi lapsia. Olimme 32-vuotiaita kun erosimme. Ero oli oikea ratkaisu, mutta se miten mieheni asian ratkaisi ei ollut paras mahdollinen.
Hän petti minua kuukausia toisen 7-vuotta nuoremman naisen kanssa. Mies teki reissutöitä, joten petos oli helppo toteuttaa. Mielestäni mieheni ratkaisi asian minua kohtaan väärin, olisin halunnut kuulla, että hän haluaa lapsia niin paljon että emme voi jatkaa parisuhdetta. En varmastikaan ole ainoa, jonka kumppani ratkaisee asioita pelkurimaisesti. Olen kyllä miettinyt, että miten voi hypätä suhteesta toiseen. Itse olin pitkään sinkkuna tuon suhteen jälkeen. Itsellä ollut aina korkea moraali, enkä ole pettänyt ketään. Minusta pettäminen on raukkamaista, pettäjä ei omaa selkärankaa.
Selvästi kipeä muisto. Pahoitteluni. Jaksuhaleja!
Tämä sama tarina on ollut täällä, paitsi aikaisemmin se oli niin, että AP:lla oli aina ollut selkeä siitä, ettei halua lapsia. Siinä keskustelussa mies koettiin huonoksi, koska pakotti AP:ta hankkimaan lapsia.
Nyt tarina on kirjoitettu niin, että varmaan yrittää saada haukkuja naiselle.