Missä menitte naimisiin ja oliko kivat häät?
Kommentit (12)
Ei ollut kirkko. Kotona vihittiin ja kotona juhlittiin. Ja ollaan oltu vuosikymmeniä jo naimisissa onnellisesti.
Samoin maistraatti. Olin 33-vuotias, sulhanen 10 v vanhempi. Olimme seurustelleet jo 7 v. Kummankin ensimmäinen avioliitto. Todistajia ei saanut virastosta, koska kesähääkiirettä, joten otimme molempien äidit todistajiksi. Miehen äiti tarjosi sitten kakkukahvit kotonaan Helsingin keskustassa. Siinä koko juhla. Toimiva konsepti, koskapa avioliitto on nyt kestänyt 22 v ja edelleen on kivaa.
Maistraatissa ja samana päivänä lähdimme häämatkalle ❤️
Bangkokissa, paikallisessa maistraatissa.
Sen jälkeen käytiin syömässä katukeittiössä, josta singahdettiin hotelliin nussutteleen.
Juhlat pidettiin minun lapsuuden kodissa, joka on iso maalaistalo. Vihkiminen tapahtui kyseisen paikkakunnan kirkossa. Ihan kivat häät oli, lähimmät sukulaiset ja ystävät oli paikalla.
mummo 59 kirjoitti:
Oli torstai iltapäivä, mentiin naimisiin maistraatissa, 2 todistajaa löytyi kanslian henkilökunnasta. Vihkimisen jälkeen hypättiin junaan ja lädettiin Aulangolle viettämään pitkää ja romanttista viikonloppua. Viikonlopun aikana tehtiin kävelyyretkiä Aulangon puistossa, käytiin Tampereella kiertelemässä ja tehtiin jokiristeily T:re-Hämeenlinna. En tiedä tehdäänkö niitä jokiristeilyjä enää, mutta se oli kaunis ja tunnelmallinen risteily. Kauniit maisemat. Meillä oli oikein onnistunut viikonloppu.
Tästä on aikaa jo n. 30 vuotta ja olen edelleen saman kumppanin kanssa naimisissa. Hyvin pääsee naimisiin ilman suuria kirkkohäitä ja investointeja. Panostakaa parisuhteeseen, ei hääjuhliin.
Miksei molempiin voi panostaa jos haluaa?
Pietarissa, avioliittopalatsissa. 3 vierasta, hääjuhlana lounas ravintolassa.
Maistraatissa 45 vuotta sitten. Se oli mahtava päivä, onnea tulvillaan ja tässänyt köpötellään yhdessä arjessa ja juhlassa, missä vaan!
Turun linnan kirkossa vihittiin, Juhana Herttuan kellarissa (en tiedä onko sitä raflaa enää edes olemassa) kakkukahvit. Vain lähisukulaiset vieraina, oli oikein onnistuneet häät. Näin 60-luvun lopulla.
Maistraatissa käytiin ja isot puutarhabileet pidettiin niin, että porukka ei tiennyt, että tulivat häihin. Siis rennot puutarhajuhlat, vähän niinkuin kaveripiknikki, mutta isolle porukalle. Ruokaa ja juomaa riitti, musiikki raikasi ja mitään varsinaisia hääjuttuja ei ollut. Illalla, kun istuksittiin nuotion ympärillä niin, että oli jo pimeää ja lamput vaan roikkui puun oksilla ja mun tuore mieheni halasi mua takaapäin, mä mietin, että en ole koskaan ollut onnellisempi. Näitä on muisteltu, oli ihan parhaat häät.
Rannalla Havaijilla, paikalla vain minä ja mies ja muutama läheinen.
Oli torstai iltapäivä, mentiin naimisiin maistraatissa, 2 todistajaa löytyi kanslian henkilökunnasta. Vihkimisen jälkeen hypättiin junaan ja lädettiin Aulangolle viettämään pitkää ja romanttista viikonloppua. Viikonlopun aikana tehtiin kävelyyretkiä Aulangon puistossa, käytiin Tampereella kiertelemässä ja tehtiin jokiristeily T:re-Hämeenlinna. En tiedä tehdäänkö niitä jokiristeilyjä enää, mutta se oli kaunis ja tunnelmallinen risteily. Kauniit maisemat. Meillä oli oikein onnistunut viikonloppu.
Tästä on aikaa jo n. 30 vuotta ja olen edelleen saman kumppanin kanssa naimisissa. Hyvin pääsee naimisiin ilman suuria kirkkohäitä ja investointeja. Panostakaa parisuhteeseen, ei hääjuhliin.