Pesin vahingossa sukat ja alushousut 40 asteessa
Kommentit (35)
Mä en rupea odottamaan että pyykkikoriin kertyy koneellisen verran alusvaatteita. Pesen ne normi kirjopyykin mukana 40-asteessa.
Pesen kaiken aina 40 asteessa, elossa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas, olen yli 40 v pessyt alusvaatteet 40C, joskus kylmemmässä, esim. kaikki silkkiset, ja olen vielä hengissä! Ei ole ollut sairauksia, ei tulehduksia, ei valkovuotoja…
Miten tuon pitäisi valkovuotoon vaikuttaa?? Sehän on ihan normaalia naisilla eikä mikään tulehdukseen verrattava asia.
Nykyajan pesuaineet ovat tehokkaita myös 40 asteessa. Peset sitten ensi kerralla 60 asteessa jos ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en rupea odottamaan että pyykkikoriin kertyy koneellisen verran alusvaatteita. Pesen ne normi kirjopyykin mukana 40-asteessa.
Kirjopyykki myös 60 astetta, ei tarvii odotella.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan pesuaineet ovat tehokkaita myös 40 asteessa. Peset sitten ensi kerralla 60 asteessa jos ahdistaa.
Ei se pesuaineeseen liity mitenkään. Kaikki vaatteet, erityisesti alusvaatteet, sukat, lakanat ja pyyhkeet pestään 60 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se pesuaineeseen liity mitenkään. Kaikki vaatteet, erityisesti alusvaatteet, sukat, lakanat ja pyyhkeet pestään 60 asteessa.
Olet ajastasi jäljessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestää ne kuumempaakin, 50 tai 60. Riippuu kai materiaalistakin.
Ennen vanhaan pyykkejä keitettiin, mutta materiaalitkin oli erilaisia.
Puuvillaiset joo, mutta pitsiset ja satiiniset ei kestä.
Satiini ei ole materiaali vaan kankaan sidostyyppi. Satiinikangas voi olla tehty mistä materiaalista vaan, esimerkiksi puuvillasta, silkistä, polyesteristä tai seoskankaista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaatteet, erityisesti alusvaatteet, sukat, lakanat ja pyyhkeet pestään 60 asteessa.
Miksi pitäisi pestä kaikki vaatteet 60 asteessa?
Pesin glitterstayuppini kerran vahingossa 60-asteessa, pilalle menivät. -M52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestää ne kuumempaakin, 50 tai 60. Riippuu kai materiaalistakin.
Ennen vanhaan pyykkejä keitettiin, mutta materiaalitkin oli erilaisia.
Puuvillaiset joo, mutta pitsiset ja satiiniset ei kestä.
Satiini ei ole materiaali vaan kudontatapa kankaassa, sen materiaalina voi olla polyesteri tai puuvilla.
Polyesteri ei tykkää yli 60 asteen pesusta.
Pesuainehan sen lian poistaa, ei kuuma vesi. Pitäisi pestä kiehuvalla vedellä jos haluaisi kuumuudella puhdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas, olen yli 40 v pessyt alusvaatteet 40C, joskus kylmemmässä, esim. kaikki silkkiset, ja olen vielä hengissä! Ei ole ollut sairauksia, ei tulehduksia, ei valkovuotoja…
Jos sinulla ei valkovuotoa ole, niin mene lääkäriin. Se ei ole normaalia.
Pesen aina alushousut ja sukat 60 asteessa, bakteerit ei kuole muuten. Jos jokin ei kestä sitä, niin sellainen alusvaate ei ole käytännöllinen ja joutaa mennäkin. Tähän mennessä kaikki on kestäneet, vaikka on muitakin materiaaleja kuin puuvillaa.
Eivät ainakaan tuoksu niin raikkaalle, mutta kai noita silti voi kerran käyttää. Pitää seuraavalla kerralla olla huolellisempi.
Ap