Selittäkää mulle mitä noi lohkot tarkoittaa jalkapallossa
En tiedä jalkapallosta mitään. Ensin pelataan lohkopelit ja miten kilpailu etenee siitä?
Kommentit (9)
Olen myös hämilläni näiden lohkojen kanssa.
Jalkapalloturnauksissa parasta joukkuetta usein haetaan ns. cup-kilpailuna, eli jokaisessa pelissä voittaja jatkaa ja häviäjä putoaa pois. MUTTA koska mainostajien ja yleisön kannalta olisi ikävää jos heidän keskuudessaan suosittu joukkue ei tämän vuoksi pelaisi kuin yhden pelin, on ennen tämän cup-osuuden käynnistymistä turnauksiin lisätty sarjamuotoinen osuus jossa jokainen joukkue pelaa jokaista toista joukkuetta vastaan OMASSA LOHKOSSAAN. Joukkueet on jaettu ”lohkoihin”, joissa jokaisessa on esim. neljä joukkuetta koska muutoin pelejä tulisi liikaa. Kun lohkossa kaikki ovat pelanneet toisiaan vasten, kunkin lohkon pari huonointa joukkuetta pudotetaan pois ja sen jälkeen mennään kaikkien joukkueiden kesken (ei enää lohkoja) cup-tyylillä eli vain voittaja jatkaa pelejä
Suomi ei ole kovin hyvä jalkapallomaa, joten meille olisi suuri saavutus päästä edes omasta lohkosta jatkoon, vaikka ei sillä kokonaiskilpailun kannalta vielä voiteta mitään.
Kiitos, tämä selvensi huomattavasti.
Monimutkainen selvitys mutta laaja. Minua kismittää kun en tiedä lohkojen eroa! Mikä kyseessä kun jalkapallojoukko kuuluu A, B, tai C-lohkoon.
Lohkot arvotaan ennen kisojen alkua. Joukkueet on jaettu tasojen mukaisiin koreihin. Joten parhaat eivät voi joutua samaan lohkoon.
Uskon, että ne tarkoittavat lohkoperunoita.
Up