Miksi aloitit tupakoinnin?
Kommentit (8)
Oma äitini poltti. Yritti kyllä estää minua, mutta koska olin 13-vuotias teini niin osasin perustella tupakanpolttoni niin, että sanoin: sinäkin poltat!
Tämän lisäksi useampi ikätoverini poltti.
Nyt olen ollut täysin savuttomana 3 vuotta.
Kadun sitä, että aloitin tupakanpolton
Ryhmäpaine, olin liian epäitsevarma ja heikko. Tyhmyyttä se oli. Lopetin 15 vuotta tupakoituani askin päivässä. Nykyään harmittaa se rahan tuhlaus ja terveyshaitat.
Poltin nuorena kännäillessä kaverin tarjoaman savukkeen tai pari. Jonkun ajan päästä oli oma aski mukana juomailtoina, mutta en muutoin polttanut. Sitten aloin polttaa juomaillalta jääneet tupakat pois seuraavana päivänä, tai viikolla. Siitä se lipui hiljalleen päivittäiseen tupakointiin. 15 vuotta takana eikä loppua näy.
En muista, varmaan ihan kokeilun ilosta. Muistan tosin tykästyneeni nikotiinin vaikutukseen. Nyt tosin jo lähemmäs vuosikymmenen verran käytetty palavan sijaan höyryteltäviä nesteitä. Nikotiini on ihan käypä piriste siinä missä kofeiinikin.
Aloitus johtui yhdistelmästä työstressiä ja protestia holhousta vastaan kun aloittaessani askeihin lisättiin ne varoituskuvat. Alkoi kesäloma elokuussa 2016 ja työstressin takia päätin ostaa askin. Samoihin akoihin tuli ne kuvat ja ärsytti holhous joten myös se kannusti ostamaan.
Tupakointi jatkui ehkä pääasiallisesti siksi että tapasin erittäin kauniin, hoikan ja suositun naisen joka myös tupakoi, ilman tätä tapailua olisi ehkä jäänyt kokeiluksi.
M33
Vierailija kirjoitti:
Ryhmäpaine, olin liian epäitsevarma ja heikko. Tyhmyyttä se oli. Lopetin 15 vuotta tupakoituani askin päivässä. Nykyään harmittaa se rahan tuhlaus ja terveyshaitat.
epävarma*
Olin psyykkisesti sairas ja kärsin valtavasta ahdistuksesta. Tupakoiva kaveri sanoi, että tupakointi voisi lievittää sitä. Muutaman vuoden poltin, sitten lopetin.