Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kumpuaa ihmisten ymmärtämättömyys?

Ymmärtämätön
13.06.2021 |

AV:lla kysellää päivittäin, mikä vaivaa ihmistä, joka esimerkiksi tykkää matkailla. Että mikä heidän kodissaan on vikana, kun johonkin muualle pitää päästä. Tai mikä vaivaa lihansyöjää, lapsetonta, uskonnotonta tai jotain muuta eritavoin elävää.

Mikä tässä erilaisuuden ymmärtämisessä on joillekin niin vaikeaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana saa arvostusta, mikäli ei ymmärrä oman ryhmittymän ulkopuolisia ihmisiä. Tämä kummallinen kehitys on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Onhan ennenkin eroja ihmisten välillä ollut, eikä toisia ole arvostettu, mutta tuolloin on yritetty argmentoida asioita muuten kuin ymmärtämättömyydellä.

Vierailija
2/14 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sukua lauma-ajattelulle kuten muotikin. Ajatelkaa miten hullua, sinulla on vaikkapa laadukas ja hyvin pidetty takki joka sopii sinulle ja näytät siinä hyvältä.. Et vain voi käyttää sitä koska sen helman pituus on 5 cm enemmän kuin muotiuutuudella. Tai siinä on vähän erilainen leikkaus. Jos käytät takkia olet epämuodikas ja vanhanaikainen. Ja se on paha asia, sinua arvioidaan sen perusteella.

Tätä erilaisuuden korostumista negatiivisessa mielessä olen aina inhonnut. Esimerkkejä on maailma täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntuu olevan oikein ylpeä siitä, että elää omassa kuplassaan. Hulluinta tässä on se, että ovat omasta mielestään liberaaleja ja suvaitsevaisia ihmisiä.

Vierailija
4/14 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaista turvaa siitä "Minä en ymmärrä..." - hokemasta saa. Itse en halua vaikuttaa tyhmältä, joten en ymmärtämättömyyttäni paljasta.

Vierailija
5/14 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumasieluisuus luo turvallisuudentunnetta.

Vierailija
6/14 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlaista turvaa siitä "Minä en ymmärrä..." - hokemasta saa. Itse en halua vaikuttaa tyhmältä, joten en ymmärtämättömyyttäni paljasta.

täähän se ois

Vierailija
7/14 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko joku "ymmärtämätön" avata vähän sielunmaisemaansa?

Vierailija
8/14 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää mammat ja is-kommentoijat jotka vaikka rikosuutisiin kommentoivat miksei poliisit tehneet sitä tai tätä. He ainakin olisivat tehneet näin. Ihan kuin ne työtään tekevöt poliisit eivät ymmärtäisi mitään vaan tämä pera on ainut maailmassa joka keksi että kannattaa varmaan kuolleen naisen miestä kuulustella.

Eilen täällä ihmeteltiin että miksei erikseniä elvytetty deffalla, kommentoija ainakin olisi tehnyt niin! Tai keskustelu jossa 2v lapsi löytyi talon katolta, miksei ne kysyneet lapselta miten joutui katolle.

En tajua että pitävätkö nämä toisia todella tyhminä ja itseään ainoana ajattelavana olentona. Aina hämmästyttää.

Vierailija
9/14 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/14 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä tässä erilaisuuden ymmärtämisessä on joillekin niin vaikeaa?"

Ja jos on "erilainen", häntä aletaan kiusata koulussa ja työpaikalla... Tietenkin vielä porukalla. (Hox: Me kaikki olemme erilaisia ja ainutlaatuisia...)

Vierailija
11/14 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laumasieluisuus luo turvallisuudentunnetta."

Ihan pätevä selitys!

Vierailija
12/14 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaisuus ei ole koskaan ollut ihmisen parhaimpia puolia.  Sotiakin saatu aikaiseksi.

Vierailija
13/14 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppea elinpiiri? Siis ollaan tekemisissä lähinnä vain itsensä kaltaisten kanssa? 

Vierailija
14/14 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomen hedonistinen kulttuuri. koetaan velvollisuudet sivistyä kuten kirjojen lukeminen tervan juontina. ennemmin pelataan tietokone pelejä, naidaan vieraita ja ryypätään. näiden välillä leikitään lemmikkien kanssa.

on kulttuureja joissa tiedetään elämän olevan kärsimystä eikä koeteta etsiä mitään onnellisuutta vaan otetaan velvollisuudet vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän