Olen kuullut että eräs tuttu perhe vei ruotsinristeilylle omat eväät
Erikoista. Onko edes sallittua? Miksi edes lähteä reissuun jos on pakko pihtailla
Kommentit (50)
Mitä tekemistä siellä laivalla muuta on kuin syöminen? Jos tarkoitus vain päästä Tukholmaan, niin sinne pääsee myös ilmatietä, nopeaa ja ei kovin kallistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lounasravintolassa buffet maksaa 10€ ja laivalla 40€?
Laivan buffet on erittäin monipuolinen ja yleensä siihen sisältyy myös olut tai viini, joita saa itse käydä ottamassa hanasta niin paljon kuin haluaa.
Taas yksi syy lisää, miksi ruotsinlaivojen buffetit houkuttavat vain tiettyä kansanosaa. Ja fiksut käyvät vaikka Tukholmassa syömässä hyvin.
Jos minä haluan käydä tukholmassa syömässä niin menen lentokoneella enkä laivalla. En ymmärrä miksi sinne laivalle pitää mennä jos et osaa kuin rutista ja kitsailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laivan buffet on erittäin monipuolinen ja yleensä siihen sisältyy myös olut tai viini, joita saa itse käydä ottamassa hanasta niin paljon kuin haluaa.
Taas yksi syy lisää, miksi ruotsinlaivojen buffetit houkuttavat vain tiettyä kansanosaa. Ja fiksut käyvät vaikka Tukholmassa syömässä hyvin.
Jos minä haluan käydä tukholmassa syömässä niin menen lentokoneella enkä laivalla. En ymmärrä miksi sinne laivalle pitää mennä jos et osaa kuin rutista ja kitsailla.
Laivalla saa auton mukaan, voi ajaa vaikka Kööpenhaminaan ja Saksaan. Lisäksi laivalla voi ihailla kauniita maisemia. Sen sijaan junttien tungeksimista laivan ravintoloissa en osaa pitää kiinnostavana. Ruotsinlaivatisyeilyt nyt ovat aina olleet vähän mitä ovat. Mutta silti laivalla pääsee näppärästi Ruotsiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä siellä laivalla muuta on kuin syöminen? Jos tarkoitus vain päästä Tukholmaan, niin sinne pääsee myös ilmatietä, nopeaa ja ei kovin kallistakaan.
Maisemat ja auton kuljettaminen. Moni tykkää autoilla sitä kautta Eurooppaan.
No, lapselle ei riitä yksi ateria päivässä. Sitten kun käydään välipalalla ja se joku kolmioleipä maksaa kympin ja limppari vielä päälle, en kyllä itse ilkä ostaa kuin hikisen kahvin. Tulee aika nopsaan mieleen, että olis kannattanut ottaa vaikka omenia ja suolakeksejä mukaan reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laivalla saa auton mukaan, voi ajaa vaikka Kööpenhaminaan ja Saksaan. Lisäksi laivalla voi ihailla kauniita maisemia. Sen sijaan junttien tungeksimista laivan ravintoloissa en osaa pitää kiinnostavana. Ruotsinlaivatisyeilyt nyt ovat aina olleet vähän mitä ovat. Mutta silti laivalla pääsee näppärästi Ruotsiin.
Jos minä haluan Kööpenhaminaan autoilemaan niin otan sinne lennon ja vuokraan auton sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukholman kautta eurooppaan onkin tosimamman reitti.
Me otimme kerran maista takeawayta juuri ennen laivaan pääsyä ja söimme hytissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä haluan Kööpenhaminaan autoilemaan niin otan sinne lennon ja vuokraan auton sieltä.
Ollaan me niinkin tehty. Ja ollaan myös menty ruotsinlaivalla. Molemmat on ihan kivoja. Olemme myös muuttaneet ulkomaille niin, että kuljimme ruotsinlaivalla ja jatkoimme siitä eteenpäin. Varmasti fiksumpaa kuin lentää ja lähettää auto rahtina perässä.
Itse olen käyttänyt ruotsinlaivaa ihan reittimatkustukseen. Eli miksi en ottaisi eväitä.
Itse kyllä tykkään buffetistakin MUTTA ONHAN SE KALLIS. teet vain ap itsestäsi törpön ihmettelemällä ääneen miten joku voi olla köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä on vikana? Olen mennyt aika montaa eri reittiä Eurooppaan, ja Tukholma on ihan kiva kaupunki matkan varrella.
Ja siis sitäkö paheksuu ihminen, jonka mielestä on jotenkin hienoa syödä ruotsinlaivalla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä on vikana? Olen mennyt aika montaa eri reittiä Eurooppaan, ja Tukholma on ihan kiva kaupunki matkan varrella.
Ja siis sitäkö paheksuu ihminen, jonka mielestä on jotenkin hienoa syödä ruotsinlaivalla :)
Sinähän täällä paheksut ihmisiä jotka syövät ruotsinlaivalla. On niin kovin junttia mielestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä tosipappa, tosimamma ja tosilapset kulkevat Tukholman kautta Eurooppaan, koska menemme sinne asuntoautolla kiertelemään joiksikin viikoiksi.
Minun lapsuudessani vielä tehtiin niin, että siellä autokannella nukuttiin asuntoautossa ja jopa tehtiin ruokaa. Paitsi myös seisovassa pöydässä käytiin, se oli silloin 30 vuotta sitten vielä jotain oikeasti erikoista ruokaa, jota ei tavan kodeissa syöty.
Vierailija kirjoitti:
Laivan buffet sisältää kolmen ruokalajin illallisen. Ei oo verrattavissa lounasbuffaan.
Me veimme viimeksi myös eväät. Hanko sushista.
vanha trolli uudelleen ja uudelleen. kyllä tästäkin montakymmentä sivua saadaan aikaan
En itse maksaisi penniäkään buffet ruokailusta laivalla. Myös hanaviinit järkyttäviä.
T. Kylmäkkö
Hyvä, jos niillä perheillä, joilla on kovaääniset adhd-lapset, on omat eväät ruotsinlaivoilla, niin eivät ole pilaamassa tunnelmaa, sotkemassa ja tungeksimassa laivan ravintoloissa.
Itse tykkään syödä laivan ravintoloissa varsinkin jos on päivävuorolaiva. Samalla on kiva katsella merimaisemia . Ruoka on mielestäni samantasoista kuin mitä vastaavaan hintaan saa ravintolasta maissa. Joskus on onnistunut makuelämys, joskus taas tulee tunne, että itse olisin tehnyt tämän paremmin. Mutta joka tapauksessa on kiva syödä jonkun muun tekemää ja olla palveltavana a la carte-ravintolassa. Buffettiin harvemmin menemme, mutta kyllä sekin mielestäni on hintansa arvoinen, jos on isompi ruokahalu.
Vierailija kirjoitti:
En itse maksaisi penniäkään buffet ruokailusta laivalla. Myös hanaviinit järkyttäviä.
T. Kylmäkkö
Minä en itse brassailisi palstalla olevani kylmäkkö.
Reps!