Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko inhottava kommentti työterveyshoitajalta

Vierailija
12.06.2021 |

Sanoi tarkastuksessa että olit niin laiha luikku ja hentoinen kun tulit taloon 20+ vuotta sitten. Tässä ajassa on tullut lisää 15 kg. En viitsinyt vidduilla, mutta ajattelin että sinä se olet edelleen lapseton vanhapiika kuten 20+ vuotta sitten, painoakin kertynyt. Onneksi on sentään tolkun lääkäri, joka osaa olla korrekti, varmasti myös tälle työterveyshoitajalle.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mun työterveyshoitaja haluaa auttaa painonpudotuksessa.

Vierailija
2/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse painonpudotusta, koska olin alipainoinen 20+ vuotta sitten. Lähinnä ärsyttää kyyläily ja vanhojen kaivelu, yksipuolisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut että niinhän me kaikki ollaan nuorena oltu laihoja.  Eihän 15 kg ole paljon lihomista, mutta jos alkaa olla montakymmentä kiloa ylimääräistä, siitä voisi jo sanoa, mutta asiallisesti siitäkin.  Lapsia kun saa, harva jää ihan luuviuluksi.

Vierailija
4/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus (harvoin) olen niin tyytyväinen että olen mies. Kukaan mies ei korviaan lotkauttaisi tuommoiselle, toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.  Niin tee sinäkin, pyyhi pois mielestäsi tuommoiset ja jatkat matkaa.

Vierailija
5/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no iteppä oot lapannu ruoka anaamaan liikaa.

Vierailija
6/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse painonpudotusta, koska olin alipainoinen 20+ vuotta sitten. Lähinnä ärsyttää kyyläily ja vanhojen kaivelu, yksipuolisesti.

Painoa seurataan suurimmaksi osaksi sen takia, että sitä verrataan johonkin. Jos olet pitkään ollut "talossa", eli siellä samassa paikassa, niin kuulostaa tutummalle heitetystä kommentista. Th:lle ihmisten paino on sama kuin säästä puhuisi, joten en näillä tiedoilla tulkitsisi vidduiluksi. 

Ei sitä vaan aina 100% muista, että tuo on arka aihe monille. Varsinkin noin päin, kun alipainoa ilmeisesti on ollut, niin tuo voi olla jopa "kehu". Tai siis kommentti, että parempaan suuntaan olet mennyt.

Vierailija
7/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muuten mäntti terveydenhoitaja. Soitin itkien järkyttyneenä, olin just edellisiltana saanut pahanlaatuisen syöpädiagnoosin. Tää kysyi ensimmäisenä kykenetkö töihin...? No, en kyenny.

Vierailija
8/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksipuolisesti? Että terveystarkastuksen pitäisi olla joku tilanne missä terveydenhoitaja tarkistaa sun voinnin ja sinä hänen? Vai mitä hittoa?!

Vierailija
9/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#tällaisiaaloituksiaeiollutennenkuinnaisetvaltasivatpalstan

Vierailija
10/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä muuten mäntti terveydenhoitaja. Soitin itkien järkyttyneenä, olin just edellisiltana saanut pahanlaatuisen syöpädiagnoosin. Tää kysyi ensimmäisenä kykenetkö töihin...? No, en kyenny.

Mikä oli mänttiä? Se, että hän ei ollut ajatuksenlukija? Toiset haluaa jatkaa normaalia arkea. Mikset saanut sairauslomaa automaattisesti sieltä mistä sait diagnoosin, jos se niin automaattista olisi?

Vierailija
11/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä voi ihminen näköjään vetää herneenpalon nenään.

Vierailija
12/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten syöpädiagnoosi, jonka on saanut edellisiltana, on jo vaikuttanut työkykyyn? Harvinaisen nopeasti etenevää laatua.

Vierailija
13/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli mänttiä? Se, että hän ei ollut ajatuksenlukija? Toiset haluaa jatkaa normaalia arkea. Mikset saanut sairauslomaa automaattisesti sieltä mistä sait diagnoosin, jos se niin automaattista olisi?

Koska mulle soitettiin diagnoosi, menin niin shokkiin etten edes osannu sanoa mitään. En edes muista puhelusta muuta kuin sen diagnoosin.

Vierailija
14/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten syöpädiagnoosi, jonka on saanut edellisiltana, on jo vaikuttanut työkykyyn? Harvinaisen nopeasti etenevää laatua.

Ehkä ymmärrät jos saat saman diagnoosin.

Vierailija
15/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksipuolisesti? Että terveystarkastuksen pitäisi olla joku tilanne missä terveydenhoitaja tarkistaa sun voinnin ja sinä hänen? Vai mitä hittoa?!

Työterveyshoitajalla ei ole mitään sanomista painooni, lääkärillä on jos jollain.

Vierailija
16/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterveyshoitajalla ei ole mitään sanomista painooni, lääkärillä on jos jollain.

Olet väärässä. Lääkäri ei noita hoida vaan nimenomaan th. 

Vierailija
17/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et 15 kiloa alipainoinen.

Vierailija
18/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Lääkäri ei noita hoida vaan nimenomaan th. 

Miten työterveyshoitaja hoitaa painoasioita? Välttemällä näyttäytymästä kiloineen huonona esimerkkinä?

Vierailija
19/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ymmärrät jos saat saman diagnoosin.

Älä ole marttyyri. Teit väärän päätelmän oman shokkisi takia, mutta ei ihmiset yleensä ajattele sinulle silti mitään pahaa vaikkeivat sillä hetkellä osaa heti löytää oikeita sanoja.

Toivotko itse muille samaa, että he ymmärtäisivät sinua? Suurin osa ei ymmärrä, ja olisi valheellista lässytystä sanoa, että "mä tiedän miltä susta tuntuu". Voit saada vaikka minkä järkyttävän uutisen mikä mullistaa koko elämäsi, mutta ympärillä elämä jatkuu muilla sellaisena kuin se on ollutkin. Samoin kuin sinulla, vaikka naapurisi tänään kohtaisi jonkun kriisin.

Th on töissä vaan. Hän on voinut tehdä aamupäivän työhöntulotarkastuksia, rokotuksia, verenpainekontrolleja, kirjoittanut saikkulappuja, jne. On voinut käydä ruokkiksella ja jutellut työkaverin kanssa lomasuunnitelmista, lastensa koulusta, omista parisuhdeongelmistaan. Sitten hän vastaa puheluun missä hysteerinen soittaja kertoo saaneen syöpädiagnoosin. Mitä itse vastaisit, sekunnissa, kesken normaalin arkesi. Muista, että jos vastauksesi kestää kaksikin sekuntia niin se on "th järkyttyi eikä tiennyt mitä sanoa" tms. Sinulle tietysti tilanne on mieleen jäävä, mutta hoitajalle osa arkea. Onko niin iso ero, oikeasti, että sanooko "tarvitsetko sairauslomaa" vai "tarvitset varmaan sairauslomaa"?

Rehellisesti, en tiedä nyt edes harkittuna, että olisitko ollut tyytyväinen tuohon jälkimmäiseen? Siltikään en toivo sinulle mitään pahaa, enkä mielestäni ole mäntti. Diagnoosin tehneen lääkärin pitäisi enemmän olla valmistautunut reaktioosi, järkytys on toki luonnollista. Miksi et häntä syytä ja pidä mänttinä?

Vierailija
20/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin sanonut että niinhän me kaikki ollaan nuorena oltu laihoja.  Eihän 15 kg ole paljon lihomista, mutta jos alkaa olla montakymmentä kiloa ylimääräistä, siitä voisi jo sanoa, mutta asiallisesti siitäkin.  Lapsia kun saa, harva jää ihan luuviuluksi.

:DDDDDDDDDDDDDDDD

Ilmankos porukka on nykyään hirveitä tankkeja joilla reidet hinkkautuu vereslihalle eikä polvet kestä rappusia. 15 kiloa on todella suuri muutos aikuisen painossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi