Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi aloitus: Kateelliset! Teettekö asioiden "uudelleenkirjoitusta" päässänne ?

Vierailija
11.06.2021 |

Aloitin keskustelun rajattomuudesta ja sitten tein tällaisen avauksen myöhemmin. En löytänyt juuri ketään kommentoimaan omasta näkökulmastaan, joka kokisi samoin. Kokeilen jos lomakausi olisi nyt tuonut uusia ihmisiä langoille..

Minussa kateus aiheuttaa pakonomaisen ”uudelleenkirjoittamisen” tarpeen. Jos jollain on kaunis piha niin ajattelen että he pystyy siihen koska heillä ei ole lapsia, ja koska heillä ei ole lapsia niin heidän elämä on sisällötöntä ja köyhää.

Tämän jälkeen voin sääliä heitä ja minulle tulee esim hyvä olo jos saan auttaa heitä pihansa kanssa. Mutta jos se kukoistaa ja he hankkii vaikka lapsia, niin tässä vaiheessa mulla on taas jo paljon tietoa jolla voin tyynnytellä itseäni. Että se mies on niin rassukka eikä olis halunnut lapsia ja ne on onnettomia. Ja taas voin sääliä heitä.

Ja heidän elämänsä on mun silmissä VAAN tätä. Jos heillä sitten on vaikka jotkut pihajuhlat missä ne vaikuttaa onnellisilta niin saatan suuttua todella pahasti päiviksi ja taas on pakko keksiä joku millä saan ne ”järjestykseen” päässäni.

Tää aiheuttaa myös huomattavaa ahdistusta välillä :(

Kokeeko muut samanlaista? Huomaatteko että teette näin siinä tilanteessa? Minkälainen tausta ja lapsuus teillä on ollut? Turvaton?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttini on myös saanut minut ymmärtämään, että en oikeastaan siedä tilannetta missä joku autettavani muuttuu "paremmaksi" kuin minä. Riennän apuun kun jonkun parisuhde on ongelmissa ja saan nautintoa siitä auttamisesta, mutta muutun myrkyksi jos tämä parisuhde alkaa menestyä paremmin kuin oma...sepostan itselleni kuinka heillä ei oikeasti mene hyvin, sen sijaan että käyttäytyisin kuin normaali ihminen: olisin onnellinen heidän puolestaan!!

ap

Linkki keskusteluun: https://www.vauva.fi/keskustelu/4170813/johtuuko-rajaton-kaytos-alkohol…;

Vierailija
2/10 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vain sinne aiemmin aloittamaasi ketjuun. Aina ei voi saada itseä miellyttäviä vastauksia vaikka aloittaisi kymmenen aloitusta samasta aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi et saanut vastauksia koska muut ei "uudelleenkirjoita". Minä en ainakaan , koko ajatus on kummallinen. Miksi oot kade? Sehän on hukkaan heitettyä aikaa. Jos oot kade esim. kauniista vaatteesta säästä rahaa ja osta. Henkiset ominaisuudet , opiskele. Poikaystävä , hanki itsellesikin.

Vierailija
4/10 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo tää jankkaaminen.

Vierailija
5/10 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisessä ketjussa oli hyviä vastauksia sinulle. Harmi ettet pitänyt niistä. Ja en luule sellaisen uudelleenkirjoittamisen ja valtavan halun väheksyä muita olevan kovin yleistä. Osaat kuitenkin analysoida itseäsi hyvin ja se on positiivista ja se, että olet terapiassa ja halukas muuttumaan. Hyvää kesää!

Vierailija
6/10 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi et saanut vastauksia koska muut ei "uudelleenkirjoita". Minä en ainakaan , koko ajatus on kummallinen. Miksi oot kade? Sehän on hukkaan heitettyä aikaa. Jos oot kade esim. kauniista vaatteesta säästä rahaa ja osta. Henkiset ominaisuudet , opiskele. Poikaystävä , hanki itsellesikin.

Minulla on ihan hyvin rahaa (vaativa asiantuntijatyö), iso talo, mies, lapsia... ei ole kyse siitä. En vaan pysty elämään sen kanssa että jollain muulla on jotain hyvää myös.

ap

Vierailija
7/10 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisessä ketjussa oli hyviä vastauksia sinulle. Harmi ettet pitänyt niistä. Ja en luule sellaisen uudelleenkirjoittamisen ja valtavan halun väheksyä muita olevan kovin yleistä. Osaat kuitenkin analysoida itseäsi hyvin ja se on positiivista ja se, että olet terapiassa ja halukas muuttumaan. Hyvää kesää!

Hei, en luule sen olevan yhtään yleistä. Osaksi pelkään olevani ainut. Sain hyviä vastauksia, mutta toivoisin kovasti löytäväni jonkun samanlaisen jos sellaisia on. Hyvää kesää sinulle myös!

ap

Vierailija
8/10 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
9/10 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
10/10 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai itsekin ymmärrät miten typerää tuollainen uudelleenkirjoittelu on. Miksi ylipäänsä tunnet kateutta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme