Lihava äiti=lihava vauva
Tarkoitan lihavalla vauvalla sellaisia yli käyrien meneviä vaaveja. Tämä väite on ihan totta, ainakin kun katsoo kadulla äitejä ja vauvoja. Harvoin on lihavalla äidillä siro ja pikkuinen vaavi.
Ei pahalla, mutta näin on.
Kommentit (20)
Siis myöhemmällä iällä vaikuttavat tietenkin ruokatottumukset, joten monesti varmaan lihavilla vanhemmilla on lihavia lapsia. Mutta vauvaiässä erityisen rasvainen äidinmaito kyllä lihottaa vauvaa eniten, ja laihduttaa samalla äitiä... siksi laihoilla äideillä varmaan on usein tosi pullukoita vauvoja! (kuten tästäkin on käynyt ilmi, on tavallista.)
terveisin yksi laiha äiti, joka jo vastasi aiemmin :)
Ovat varsinkin 6kk vanhoina olleet tosi michelinejä:)
Tasoittunut iän myötä
Vierailija:
Ei ne raskaat luut, vaan ne määrät mitä suuhun mätetään!
Täällä myös lihava äiti (bmi yli 30) jolla kaksi hoikkaa pitkää lasta.
Ruoka meillä on terveellistä, minä pidän kilomääräni ylhäällä syömällä salaa sipsejä iltaisin telkun edessä;-)
Yhdellä serkuistani (mies) joka on lihava, on hyvin hoikka vaimo, lapsi taas järkyttävän lihava.
Toisella serkulla (mies) taas on koko perhe lihavahkoja.
Kolmannella serkulla taas kaikki hoikkia.
Eli eiköhän se siitä ruuasta.
Ja olen lihava. Eikä miehenikään mikään laiheliini ole, roteva mies.
Meillä oli ainakin näin päin. Vauva taisi ottaa äidiltä kaiken, laihduin ihan tikuksi, vauva oli valtava :)
Tai kyllä pojatkin kai laihtuvat sitten kasvaessaan (esikoinen ainakin) mutta vauvana ovat varsinaisia läskiposkia.
Ei ne raskaat luut, vaan ne määrät mitä suuhun mätetään!
Meillä ainakin näin, että lapset ovat kovin liikunnallisia ja siroja. Itse ole lihava. Kovasti yritän pudottaa painoa. Mutta ei se aina kyllä niin mene, että lihavat vanhemmat lihavat lapset! Anteeksi nyt vain!
poika miinus 15 ja tyttö miinus 10 käyrällä...
Ja päälle vielä pakko syödä isot kasat ruokaa. APUA.
Harvoin näkee lihavaa äitiä ja lasta! Enemmän näkee laihoja äitejä ja pulskia vauvoja. Itse olen tehnyt taas näin päin havainnon. Eilen oli poikkeus koko 4 henkinen perhe oli lihavia TODELLA lihavia. lapset oli alle 1v ja alle 3v. Kyllä säälitti.
lapseni on nippanappa 70 cm ja 7,5 kg
Ikää 9 kk:tta
En sanoisi noin vaan tuntuu, että kaikilla hoikilla äideillä on possuksi ruokitut pikkuiset.:)
sillä ainakin minulla tuli maitoa tosi paljon ja se oli erittäin rasvaista, jonka takia vauva lihoi, minä laihduin lähes olemattomiin. (Jouduin tarkkailtavaksi painonpudotuksen takia.) Nyt sii puhuttiin vauvoista... myöhemmin kyse ei enää tietenkään ole imetyksestä, ja pulskakin vauva usein laihtuu.
Sitten kun lähti kunnolla liikkeelle, hoikistuikin hurjasti. Ap yrittää kovasti nyt virittää sotaa täällä, mutta eiköhän se ole aika selvää, ettei äidin lihavuus vielä vauvavaiheessa näy millään lailla lapsessa. Koko perheen huonot elintavat ja syömätottumukset tietysti myöhemmin alkaa näkyä, mutta silloin ei puhutakaan enää vauvoista.
todella tarkka siitä että lapsilla ne sipsit ja limsat ja muut pysyy vähissä. On kyllä sellaisia perheitä, joissa kaikki ovat selvästi lihavia, mutta varmasti on kaikkia muitakin yhdistelmiä.
siis minä itse olen lievästi ylipainoinen.
Itse olen läski ja lapseni ovat kaikki hoikkia/laihoja ja ovat olleet sellaisia syntymästään asti.
Ja eväänä valmispizzoja tai hampurilaisia.
ylipainoisia, mutta lapset (2v ja 7v) tähän saakka normaalipainoisia. Säännölliset ruoka-ajat, harvoin (synttäreillä tms.) sipsejä, karkkia kohtuudella jne.