Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelu avoimessa yliopistossa?

21.08.2006 |

Onko kukaan (kotona lapsia hoitaessaan) opiskellut avoimessa yliopistossa ja miten hyvin onnistunut kun opiskelu varmaan onnistuisi lähinnä lasten nukkuessa ja ehkä viikonloppuisin miehen vahtiessa lapsia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta, miten nukkuu päikkäreitä ja omasta itsekuristasi, miten sen nukkuma-ajan käytät. Muutamilla luennoillakin kävin iltaisin ja se onnistui ihan hyvin. Ja tentitkin menivät läpi.

Vierailija
2/3 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsista, hoitojärjestelyistä ja OMASTA motivaatiosta ja energiasta.

Itse aloitin vuosi sitten kasvatustieteen opinnot (yleinen ja aikuiskasvatustiede). Silloin viime syksynä lapsemme olivat 1v10kk ja 6kk. Mutta oma motivaatio ja tulevaisuuden mahdollinen yliopistotutkinto häämöttää silmissä. Rankkaa oli (ja on). Mulla jäi nyt syksylle vielä yksi tehtävän palautus ja yksi tentti.

Olen aina ollut viimeisen hetken tekijä näissä koulujutuissa. Nyt kuitenkin oli tavallaan jotakin omaa, jotakin vastapainoa tälle kotielämälle, lastenhoidolle. Opiskelu on mielenkiintoista. Itse luin iltaisin ja päiväuniaikoihin joskus.

Niin kovin kuitenkin siitä rankkuudesta huolimatta tykkäsin, että nyt ilmoittauduin lukemaan erityispedagogiikkaa. Otan sen enemmänkin harrastuksena kuin tavoitteellisena opiskeluna. Ja jos on suunnitelmissa joskus hakea yliopistoon, niin tässä saa oivan katsauksen yliopistomaailmaan.

Tsemppiä, jos päätät ilmoittautua opiskelemaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tekemään yhtä perustutkintoa kun lapsi oli 2v. Olin kotona vielä sen vuoden, tein kyllä ihan hitaaseen tahtiin, tyylillä " sen minkä kerkeän ottamatta paineita..." Mulla on jo yliopistotutkinto toisesta aineesta, joten tehtävät tai lukeminen eivät sinänsä ole olleet vaikeita, tavallaan enemmänkin kuin olis palallut yliopistoajan alkuun takaisin, no sitähän ne perustutkinnot on... Ainoana hidasteena tässä siis on ollut se, että uusi tieto pitää kuitenkin lukea, ja siihen menee aina aikaa, vaikka olis lukenut mitä aikaisemmin. Tietty käy nopeasti kun tietää itse miten lukea ja oppia, mutta ei ne opintopisteet ihan siltikään itsestään ilmaannu. :) Kannattaa suunnitella sellanen tahti, että se opiskelu on virkistystä eikä lisäpaineita. Ja joustaa aikatauluissa myös, jos kerran ei ole mitään suurempaa kiirettä muutenkaan... silloin säilyy opiskelun ilo parhaiten.