Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kampaajille - yksiväri vs moniväri

Vierailija
09.06.2021 |

Törmäsin hiljattain vähän erikoiseen asiakaspalvelutilanteeseen ja haluaisin ymmärtää, miten tämä yleensä alalla menee.

Taustaksi, minulla on luonnostaan maantienväriset hiukset, joihin olen ottanut kestovärillä vähän sävyä, tyyliin "toffee". Värjäyksessä normaalisti värjätään juurikasvu ensin ja muu osa hiusta vähän myöhemmin, jolloin lopputuloksena hiukset näyttävät samanvärisiltä.

Nyt eräs kampaaja ilmoitti (siinä vaiheessa kun tyvikasvun väri jo vaikutti), että koska tyvi ja pituudet pitäisi oikeaoppisesti laittaa kuulemma eri hapatteella, kyseessä on monivärivärjäys ja se hinnoitellaan sen mukaan, tai sitten voi omalla riskillä ottaa sen saman hapatteen niihin latvoihinkin. No paha on maallikon tuohon ottaa kantaa. Itse olen aina ajatellut, että moniväri tarkoittaa sitä, että lopputuloksena hiuksissa näkyy eri värejä, tai ehkä jos jollain lähtötilanne on niin mustavalkoinen, että tarvitaan jotain värinpoistoja tai erityisjuttuja. Kommentteja?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitäisi käyttää eri hapetetta.

Siksihän tyvi värjätään ensin, että vaikutusaika samalla hapetteella on pidempi kuin pituuksissa.

Vaihda kampaajaa.

Vierailija
2/4 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisi olla vain yksiväri ja se on valkoinen!!!

Äänestäkää PS!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luulin ensin että moniväri tarkoittaa sitä että on useita sävyjä hiuksissa. Ei tarkoita, vaan esim. vaaleat raidat jotka sävytetään pesuvaiheessa on monivärjäys.

Muuten en osaa sanoa juuta enkä jaata koska en ole kampaaja.

Vierailija
4/4 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi pitäisi käyttää eri hapetetta.

Siksihän tyvi värjätään ensin, että vaikutusaika samalla hapetteella on pidempi kuin pituuksissa.

Vaihda kampaajaa.

Kiitos! Näin päätin jo tehdäkin.

Ap