Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö, että Marco Bjurstömillä oli lukion päästötodistuksen keskiarvo 10.0 ja että hän kirjoitti 6 x L?

Vierailija
07.06.2021 |

Aikamoinen neropatti, eikö?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kympin keskiarvo on kova.

ei välttämättä. On niitäkin pikku kouluja joissa ei oikein tarvii kilpailla muita vastaan. Arvosanathan annetaan jotenkin että ne jakautuu kaikkien kesken 5-10. Ei voi kaikki saada 10 vaikka oisi ansainnu.

Kymppiä ei saa kuin poikkeuksellisella osaamisella, ei vain sillä että osaisi eniten kokeessa tai on pikkukoulun paras. Tästä oli viikonloppuna muuten kovaa keskustelua palstalla :D

Vierailija
22/42 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, että hän on 6:n L:n ylioppilas. Kävikö hän kauppakorkeakoulun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on päättötodistus, ei päästötodistus.

Minulla oli ka 9,5 ja kirjoitin samoin kuusi laudaturia.

Kyllä 80-luvulla puhuttiin vielä päästötodistuksesta.

Vierailija
24/42 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, että hän kirjoitti 6 L, mutta en tiennyt, että ka oli 10 :o

Itsekin kirjoitin 6 ällää, mutta lukion ka:ni oli 9,6.

Vierailija
25/42 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 L:n tai enemmän saaminen yleensä vaatii sen, että tavoittelee nimenomaisesti koulumenestystä sinänsä (ulkoinen motivaatio), voi olla jotain poikkeuksia tähän...

Ne joilla on voimakas kiinnostus johonkin aiheeseen (sisäinen motivaatio) harvemmin saavat tuollaisia todistuksia.

Kaverini kirjoitti surkeat paperit mutta hän on erittäin menestynyt lääketieteen/neurologian alalla.

Itse kirjoitin 6L, mutta työurani ei ole ollut kummoinen.

Vierailija
26/42 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais jättää kauppakorkean kesken. Vaikka hänellä naminami imago, eu kuulu julkkiksiin joihin haluaisin itse tutustua.Vaikuttaa takakireältä suorittajatyypiltä vaikka valitsikin ei- akateemisen uran.

Vierailija
27/42 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta puppelipoikien koulutodistukset.

Vierailija
28/42 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kukin voi puhua vaikka päästötavoitteista, mutta se kuitenkin on todistus lukion päättämisestä, mistä myös em. nimi.

Vierailija
29/42 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Sanna Marin sai keskipitkästä ruotsista A:n, eli siis alimman arvosanan, millä pääsee läpi ja Sannasta tuli pääministeri. Jyrki Katainen sai matematiikasta kuutosen ja Alexander Stubb lyhyestä matematiikasta A:n ja heistä tuli molemmista pääministereitä, Jyrkistä Euroopan unionin komissaarikin. Teuvo Hakkarainen ei taas ole käynyt muuta kuin peruskoulun ja hän on meppinä Euroopassa.

Taitaa olla niin, että Hakkaraisella ei ole edes yläasteen todistusta, muistelen että lopetti koulunkäynnin kahdeksannen luokan jälkeen.

Vierailija
30/42 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kukin voi puhua vaikka päästötavoitteista, mutta se kuitenkin on todistus lukion päättämisestä, mistä myös em. nimi.

Mutta noissa 80-luvun todistuksissa lukee komeasti LUKION PÄÄSTÖTODISUS, niin tuo todistus oli tuolloin nimetty.

Vierailija
31/42 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tais jättää kauppakorkean kesken. Vaikka hänellä naminami imago, eu kuulu julkkiksiin joihin haluaisin itse tutustua.Vaikuttaa takakireältä suorittajatyypiltä vaikka valitsikin ei- akateemisen uran.

Wikipedian mukaan opiskeli Teatterikorkeakoulussa tanssitaiteen linjalla jonkin aikaa ( ei siis valmistunut sieltä).

Vierailija
32/42 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa yksi ansioitunut tiedemies/akateemikko jolla on 6 laudaturia yo-todistuksessa?

Jos ei edes tiedä, mikä on akateemikko, ei kannata tähän keskusteluun osallistua.

Vierailija
33/42 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa yksi ansioitunut tiedemies/akateemikko jolla on 6 laudaturia yo-todistuksessa?

Jos ei edes tiedä, mikä on akateemikko, ei kannata tähän keskusteluun osallistua.

Akateemikko on Suomen Akatemian jäsen, mutta englannin kielessä "academic" merkitys on paljon laajempi ja tarkoittaa yleensä väitellyttä henkilöä, jolla on jotain tutkimustaustaa tai yliopiston opettajaa tms.

Vierailija
34/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, mutta muutaman kerran hänet tavanneena tuo ei yllätä. Hänestä saa sen vaikutelman, että on tunnollinen uurastaja. Tuolloin muuten ei ole vielä ollut Eximiaa ollenkaan, ei ollut minullakaan vielä ja olen Bjurströmiä nuorempi.

Vierailija
35/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt, mutta muutaman kerran hänet tavanneena tuo ei yllätä. Hänestä saa sen vaikutelman, että on tunnollinen uurastaja. Tuolloin muuten ei ole vielä ollut Eximiaa ollenkaan, ei ollut minullakaan vielä ja olen Bjurströmiä nuorempi.

Eikä kirjotuksia saanut jakaa useammalle kirjoituskerralle (uusimaan / korottamaan vain pystyi), eli 6 L:ää (tai poikkeustapauksissa 7 jos kirjoitti kaksi lyhyttä kieltä samana päivänä) oli maksimi.

-edellinen

Vierailija
36/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ihmisten numerot niin kiinnostavaan persoonat,  onkohan Makella työminän ja siviiliminän välillä suuri ero ? 

Vierailija
37/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takinkääntäjä joka ei uskaltanut tulla kaapista edes siinä vaiheessa kun Sillanpää tuli.

Ja se osaaminen sitten? TV-juontajahan se on. Nykyään työtön sellainen 😂

Vierailija
38/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marso kilpailee ”kaikkien aikojen ärsyttävin suomalainen julkkis” -kilpailun voittajan tittelistä.

Vierailija
39/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marcon kanssa usein tekemisissä olleena tiedän, että hän on kaukana "takakireästä suorittajatyypistä". Rento ja huumorintajuinen ja helposti lähestyttävä ihminen. Bisnekset hän toki ottaakin vakavasti ja hoitaa perfektionistisesti, mutta se ei ulotu muille elämän osa-alueille.

Vierailija
40/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli keskiarvo ihan hiukkasen huonompi, mutta ylioppilaskirjoitusten tulos parempi.

Kyllähän sen fiksuuden hänestä näkee. Mutta mitä on opiskellut?