Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ulkonäkö ja pukeutuminen -omasi ja muiden- merkitsee sinulle

Vierailija
07.06.2021 |

Välitätkö siitä, millaisen vaikutelman annat itsestäsi muille sillä miltä näytät ja miten pukeudut. Ja haittaako sinua, jos joku saa sinusta väärän vaikutelman ulkonäkösi perusteella.

Entä onko muiden ihmisten ulkonäöllä ja pukeutumisella väliä ? Pystytkö esimerkiksi luottamaan jonkun ihmisen osaamiseen ja ammattitaitoon, jos hän ei näytä ja pukeudu niin kuin kyseisessä ammatissa olevan ihmisen yleisesti oletetaan näyttävän ja pukeutuvan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin paljon. Pyrin pukeutumaan tilanteen mukaan mutta en ole kovin kiinnostunut trendeistä, muodista tai ylipäänsä ulkonäöstä.

Nainen 50+, asiantuntija-ammatissa

Vierailija
2/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnostunut omasta ja vaimoni pukeutumisesta. Muut saavat pukeutua niin hyvin tai huonosti kuin kehtaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei vaikuta ollenkaan millään tavalla.

Vierailija
4/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta muiden pukeutuminen saati sitten muiden mielipiteet minusta.

N36, gootti

Vierailija
5/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"väärän vaikutelman"?

Vierailija
6/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ilman muuta välitän: ei saa haista.

Vierailija
7/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on tärkeää, että on pukeutunut asianmukaisesti (ei korkokengillä marjastamaan, tms...) On myös kohteliasta pukeutua asiallisesti. Ei pinkissä minihameessa hautajaisiin.

Vierailija
8/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis pukeutuminen on ilo silmälle. Kohteliasta.

Vierailija
9/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se merkitsee. En suostu näyttäytymään minkään haisevan resupellen seurassa. Enkä suostu viettämään aikaa kenenkään hikoilevan, keskivartalolihavan, pälvikaljun setämiehen kanssa.

Vierailija
10/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko vähän. Helpoimmalla pääsee, kun suunnilleen noudattaa konventioita. Saatan kyllä hyvin käydä vaikka lähikaupassa verkkareissa ja parta ajamatta. Häihin tai hautajaisiin en menisi sen näköisenä.

Toisten ihmisten pukeutumiseen en kiinnitä hirveästi huomiota, mutta kyllähän sen huomaa jos joku vaikkapa tulee niihin hautajaisiin shortseissa ja rantasandaaleissa. Ei sillä että olisin tuollaiseen törmännyt, yleensä ihmiset kyllä noudattavat soveliaisuussääntöjä kohtuullisesti.

Vierailija
11/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa melko paljon. Pukeutuminen on viesti, viesti sinusta ja minusta. Keskinkertaisuus pukeutuu harmaasti, synkästi...

Vierailija
12/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kyllä globaalissa mittakaavassa ole lähelläkään mun prioriteettilistan kärkisijoja. Kunhan on siisti ja tarkoituksenmukaisesti pukeutunut, se riittää.

Maailmassa on nälkää, kurjuutta, hätää, vääryyttä, sortoa ja vaikkapa vaatepuolella lapsityövoiman hyväksikäyttöä ja ihmiskauppaa. Kyllä nämä merkitsevät huimasti enemmän kuin se, onko oikean merkin lenkkarit tai käsilaukku.

N54

Vierailija
13/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekin Helsingin keskustaan pukeutuu vähän eri tavalla kuin maalle. Itse en asu Helsingissä ja pukeudun hyvin tavallisesti, vaaleampiinkin farkkuihin, teepaitoihin, neuleisiin. Kunhan värit eivät riitele ja vaatteet ovat puhtaat, kaikki mielestäni ok. Eivätkä vaatteet saa olla liian pieniä ja niiden pitää olla säänmukaisia.

Juhliin pitää mielestäni pukeutua nätisti. Kävimme itse ylioppilasjuhlissa hienostoalueella ja katsoin kyllä tarkasti, mitä laitan päälle, ostin uudet housutkin. Maalle voi sitten laittaa juhliinkin rennompaa mekkoa ym.

Mutta merkeillä ja hinnalla koreilevat ovat pinnallisia. On samantekevää, mistä hyvännäköinen vaate on hankittu.

Vierailija
14/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonnekin Helsingin keskustaan pukeutuu vähän eri tavalla kuin maalle. Itse en asu Helsingissä ja pukeudun hyvin tavallisesti, vaaleampiinkin farkkuihin, teepaitoihin, neuleisiin. Kunhan värit eivät riitele ja vaatteet ovat puhtaat, kaikki mielestäni ok. Eivätkä vaatteet saa olla liian pieniä ja niiden pitää olla säänmukaisia.

Juhliin pitää mielestäni pukeutua nätisti. Kävimme itse ylioppilasjuhlissa hienostoalueella ja katsoin kyllä tarkasti, mitä laitan päälle, ostin uudet housutkin. Maalle voi sitten laittaa juhliinkin rennompaa mekkoa ym.

Mutta merkeillä ja hinnalla koreilevat ovat pinnallisia. On samantekevää, mistä hyvännäköinen vaate on hankittu.

Pk-seudulla pinnallisus ei ole synti. Eikä sillä voi täällä syyllistää ketään.

Vierailija
15/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään laittautua ja ihailen ihmisiä, joista näkee, että kokonaisuus on harkittu. Mutta ei minulle ole mikään ongelma mennä vaikka ruokakauppaan "narkkarin näköisenä". Enkä kiinnitä sen kummempaa huomiota muihinkaan homsuisiin ihmisiin.

Vierailija
16/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoliteltu pukeutuminen ja hieman siinä sivussa myös kasvojen huoliteltu ulkonäkö on minusta jokseenkin tärkeää, inhoa tilanteisiin yli- tai alipukeutumista. Mielestäni pitäisi olla siisti, mutta jos on esim. rahasta tiukkaa, ei se ole velvoite, jokainen oman budjetin mukaan, mutta kyllä siisti ihminen on ihan jees.

Vierailija
17/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää 31-vuotiaana enää niin tärkeää. Pyrin pukeutumaan siististi, mutta en kyllä ajattele yhtään mitä muilla ihmisillä on tai ei ole päällä. 10 vuotta sitten oma ulkonäköni oli minulle hirveän tärkeää, mutta kun aikuistuin ja kasvoin niin huomasin, että ihan muut asiat merkkaa enemmän.

Vierailija
18/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaa muiden pukeutumista oikeastaan ollenkaan, ellei se ole jotain tosi outoa.

Oma pukeutumiseni on tylsää, mutta ihan perussiistiä. En ole ikinä panostanut pukeutumiseen, mutta huolehdin, että vaatteet ovat puhtaat, ehjät ja sopivan kokoiset. N47

Vierailija
19/19 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen siisteys ja hygienisyys ovat tärkeitä, muuten en välitä. Minusta on hupaisaa, jos joku tekee vääriä oletuksia ulkonäköni pohjalta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi