Miksei äiti saa sanoa ääneen, että
pelkkä lastenhoito tylsistyttää? Kun heti ollaan kyselemässä, että miksi teit lapsia? Naisten tasa-arvo ei koskaan tule kunnolla edistymään, kun aina on suvaitsemattomia naisia, jotka vaatii että lapsia tekevät vain ne jotka nurkumatta jaksavat olla kotona kunnes lapsi täyttää 3 v.
Kommentit (12)
Olen lähdössä töihin, kolmas lapsi on nyt 1,5 vuotta ja tuntuu että kaikille pitää selitellä miksi lähden näin aikaisin. " Saathan sinä vielä olla kotona kun Ville täyttää kolme vuotta! Mitä sinä nyt jo lähdet?" Tuttavapiirissäni tosin moni on lähtenyt samoihin aikoihin, mutta vanhemmat ihmiset varsinkin ihmettelevät ratkaisuani.
mä ajattelen asioita 20v. eteenpäin. Kumpaa on kivempi muistella, sitä että sai nähdä omien rakkaiden kasvavan vai sitä että tuli painettua duunia niska limassa. Onneksi meillä kaikilla on vapaus valita, sinullakin ap.
Kyllä sen lapsen kasvun näkee töidenkin ohessa.
kuten sanottu, jokainen saa tehdä valintansa. Ei ketään kai pakoteta piippu ohimolla kotiäidiksi?
tylsistyttää, se kuullaan helposti niin että en rakasta lastani
Minä olen sanonut kyllä ääneen, ja mennyt töihin, ja tehnyt lisää lapsia ja taas mennyt töihin ja vielä saanut lapsia...kotiäitiyttä ja työäitiyttä vuorotellen, oikein mukavaa! Suosittelen!
Olen itsekin sanonut, mutta vain sellaista ystävien kuullen, joiden tiedän ymmärtävän. Niiden kuullen, joiden tiedän tuomitsevan ja arvostelevan, en ole sanonut.
Kuulostaa lapselliselta ja tahdittomalta puheelta. Mahtanevatko ystävänne olla kouluttamattomia tai ammattikoulupohjaisia naisia? Ja mitä se kertookaan teistä itsestänne?
Mä oon enemmänkin saanut vakuutella omassani, että ei se yhden lapsen kotiäiteys sentään NIIN raskasta ole. Kuvittelevat, että hypin seinille ja tulen mökkihöperöksi, enkä ikinä pääse mihinkään keittiöstäni... :)
Eri asia jos vuoein kotona oleminen alkaa tympiä ja lapsi on jo hieman isompi.
Vierailija:
Naisten tasa-arvo ei edisty siksi, että naiset eivät itse pysty ajamaan sitä eteenpäin nahistellessaan siitä kumpi on kivempi; minänainen vai sinänainen.
Pikemminkin se kaatuu siihen, että naiset kieltävät itseltään oikeuden olla naisia ja siten tasa-arvoisia miesten kanssa yrittäessään liikaa olla miesten kaltaisia todistaen näin - ehkä tahtomattaankin - että miehet ovat arvokkaampia kuin naiset.