Jos kaikki muut paitsi sinä itse ajattelee, että olet surkea, niin oletko surkea ?
Kommentit (6)
Riippuu siitä, millä tavalla surkea.
Jos ajatellaan, että mittarina on elämässä onnistuminen siten, että on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä, niin silloin vastaus on kieltävä, koska jokainen itse on oman onnellisuutensa paras asiantuntija. Eivät muut pysty arvioimaan, oletko onnellinen ja tyytyväinen elämääsi.
Ainoa absoluuttinen tuomari, joka pystyy arvioimaan, olemmeko surkeita, on Jumala. Ja Hänen mielestään olemme kaikki surkeita siten, että olemme syntisiä. Joten jos joku syntinen pitää toista surkeana, mutta itseään ei, hän on itseään korottava ja tekopyhä Jumalan silmissä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Riippuu siitä, millä tavalla surkea.
Jos ajatellaan, että mittarina on elämässä onnistuminen siten, että on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä, niin silloin vastaus on kieltävä, koska jokainen itse on oman onnellisuutensa paras asiantuntija. Eivät muut pysty arvioimaan, oletko onnellinen ja tyytyväinen elämääsi.
Ainoa absoluuttinen tuomari, joka pystyy arvioimaan, olemmeko surkeita, on Jumala. Ja Hänen mielestään olemme kaikki surkeita siten, että olemme syntisiä. Joten jos joku syntinen pitää toista surkeana, mutta itseään ei, hän on itseään korottava ja tekopyhä Jumalan silmissä.
Oletko surkea? Oletko matalaälyinen besserwisseri, ihmisen irvikuva, surkea ihmisp*ska?
Minä olen surkea niiden silmissä, joiden silmissä olen surkea. En vain tiedä, miksi välittäisin heidän näkemyksestään.
Olen sit surkea, mutta sillä ei ole mitään merkitystä niin kauan kuin olen itse tyytyväinen, vaikka sitte surkeana.