Ottaisitko mielummin kuvataiteellisen vai musikaalisen lahjan?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Musikaalisen. Paremmat mahdollisuudet urakehitykseen, kun kaupallisuutta ja yritteliäisyyttä ei pidetä syntinä.
Terkuin ex-kuvataiteilija.
Niinpä ja onhan musiikkimarkkinat myös selkeämmät ja tavallaan isommat, vaikka kuvataidetaitoja voi pyrkiä hyödyntämään melko laajalla skaalalla. Tosin jos lahjakkuus olisi maailmanluokkaa, niin valitsisin kuvataiteen, joka on itselle lopulta myös rakkaampi.
Mieluiten olisin lahjakas kuvataiteilija. Olin maalauskurssilla ja siellä oli tosi kaunis nainen alastonmallina, mutta en saanut häntä ikuistettua kanveesille, vaikka tuijotin tosi innokkaasti.
Miesmaalari kirjoitti:
Mieluiten olisin lahjakas kuvataiteilija. Olin maalauskurssilla ja siellä oli tosi kaunis nainen alastonmallina, mutta en saanut häntä ikuistettua kanveesille, vaikka tuijotin tosi innokkaasti.
Maalasit vain taivaanrantaa, kun et saanut kanveesiin :D
Maalaan ihan kauniita tauluja, mutta ihailen ihmisiä, jotka osaavat laulaa. Olen aina rakastanut kuvataiteiden ohella laulamista, mutta siinä olen keskiverto.
kuvataiteellisen.. :) nautin enempi, musiikkia tykkään kuunnella ja tanssia mutta en oo harrastanu musiikintekoa joten en osaa haaveilla siitä. Olin opettajien mielestä lahjakas etenkin musikaalisesti, mutta sitä ei viety kosskaan pidemmälle paitsi etttä harrastusmuodossa tanssin jne. Mutta kuvataiteet siis taide laajasti on ollu läsnä mun elämässä jne sekä oon kiinnostunut siitä laajasti ja jaksan harrastaa jne joten ottaisin sen.
Tosin, en haluaisi myöskään etten oppisi tanssia yhtään tms:D
Vierailija kirjoitti:
Musajäbä. Aina.
Kuviskissa. Ikuisesti.
Musikaalisen.
Kuvataiteellinen lahja olisi kuitenkin samanlainen lahja, kuin runous - ovat kirouksia molemmat, joilla ei nykymaailmassa juurikaan rahaa tee.
Musikaalisen, koska se korreloi matemaattisen lahjakkuuden kanssa. Itselläni ei ole kumpaakaan, mutta matemaattisuudesta olisi hyötyä nykyisessä työssäni.
Molemmat mullakin. Toisesta tuli ammatti, toinen jäi harrastukseksi. Näistä ottaisin kuitenkin mieluummin musikaalisen, jotenkin tykkään, että on haastavampi ja siksi "hienompi" taito.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat mullakin. Toisesta tuli ammatti, toinen jäi harrastukseksi. Näistä ottaisin kuitenkin mieluummin musikaalisen, jotenkin tykkään, että on haastavampi ja siksi "hienompi" taito.
Minusta taas jonkun soittimen rämpyttäminen ja nuotissa pysyminen on aivan epäolennainen taito siihen verrattuna että oikeasti osaisi piirtää/maalata.
Musikaalisen. Seuraavassa elämässä aion opiskella ammattimuusikoksi. Soittaminen (sinfonia)orkesterissa on ollut haaveeni aina. Musikaalisuutta on sen verran, että osaan soittaa kotona itsekseni, mutta olen itseoppinut.
Musikaalisen ehdottomasti. Soittelen ja piirtelen omaksi ilokseni, mutta musiikki herättää minussa paljon vahvempia tunteita kuin kuvataide.
Musikaalisen ehdottomasti. Mieluiten hienon lauluäänen.
Musikaalisesti lahjakas, koska sitten osaisin varmaan tanssiakin hyvin.