Ottaisitko mielummin kuvataiteellisen vai musikaalisen lahjan?
Kommentit (37)
Onneksi minun ei tarvitse valintaa tehdä, sain molemmat!
Monesti kulkevat käsikädessä. Kuvataiteen raja on muutenkin häilyvä.
Musikaalisen. Ois ihana osata laulaa
Jos nyt mietitään, että kuvataiteilijalle ei makseta näyttelyistä palkkioita, mutta musikaalisesti lahjakas voi keikkailla (paitsi nyt), niin kyllähän se jälkimmäinen kuulostaa paremmalta. Toisaalta molempia voi puuhata puhtaasti kaupallisella puolella. Tiedä nyt tuosta sitten. Ja monella on lisäksi molemmat.
Voiko olla lahjakas kuvataiteellisesti olematta yhtään musikaalinen? Tai toisinpäin. Mietin sitä.
Kuvataide. Tekisin itse maalaukset seinilleni.. 😅
Jos saan itse valita sen tuotteen, niin ilman muuta kuvataiteellisen.
Minä vaihtelen tauluja sun muita seinillä ja rakasta erilaisia tauluja ja käsintehtyjä seinään kiinnitettäviä tuotteita.
Juuri sellaisia, jotka ovat hiukan erilaisia, eikä pelkkiä kehystettyjä valmis julisteita.
Olen onneton musiikissa , paitsi kuulen kyllä jos joku laulaa nuotin vierestä.
Kuvataiteilija olen , inspiraation mukaan . Olen ihan kohtuuhyvä. Osaan sommittelun, piirrän sujuvasti mallista ja aiheesta muutama kurssi käytynä ja muutama kirja aiheesta luettuna. Sommittelutaito ja värien käyttö luontaista taitoa, suvun perintöä.
Tiedättekö jonkun joka on lahjakas piirtäjä, soittaja ja laulaja?
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla lahjakas kuvataiteellisesti olematta yhtään musikaalinen? Tai toisinpäin. Mietin sitä.
No tietysti voi.
Vierailija kirjoitti:
Väitän että voi. Itsellekin on joskus vihjailtu että kuvataiteellisia lahjoja voisi olla, mutta onhan se tietysti vähän venyvä käsite milloin on lahjoja tarpeeksi.
Mieluummin osaisin laulaa ja soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minun ei tarvitse valintaa tehdä, sain molemmat!
Mulla sama <3 Mutta eivät ne lahjatkaan ilman työntekoa kukoista. Paljon on puurrettu viime vuosikymmeninä. Välillä on tehnyt mieli paiskata soitin ja pensselit seinään ja on niitä taukojakin tullut. Mutta silti - ihan parasta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö jonkun joka on lahjakas piirtäjä, soittaja ja laulaja?
No moni varmaan on montaa mieltä niistä lahjoista, mutta eikö Jyrki69 piirrä myös sarjakuvia tms?
Vierailija kirjoitti:
Musikaalisen. Ois ihana osata laulaa
Laulamaan ja piirtämään voi opetella.
Esim. Helsingissä on LauluAvain niille, joita vaikkapa pelottaa laulaa tai jotka kokevat etteivät muka osaa. Opetus on oikeasti tasokasta ja ilmapiiri rohkaiseva ja hyvä.
Esim. työväenopistot, taiteilijaseurat ja Avon yliopisto tai Avoin amk järjestävät piirustuskursseja. Opettajina toimivat usein kuvataiteilijat. Suosittelen lämpimästi!
Musikaalisen. Paremmat mahdollisuudet urakehitykseen, kun kaupallisuutta ja yritteliäisyyttä ei pidetä syntinä.
Terkuin ex-kuvataiteilija.
Kuvis