Korkean vai matalan verenpaineen oire?
Kun olen jalkeilla muutaman minuutin, alkaa niin voimakas huimaus ja hengenahdistus, että minun on pakko päästä minuutiksi makuulle. Istahtaminen ei auta, mutta puolenkin minuutin makailu auttaa, ja olo on taas hyvä. Onko tämä korkean vai matalan verenpaineen oire?
Kommentit (11)
Tuollainen voi johtua mistä vaan. Ei tällä palstalla voi luottaa mutu eli musta tuntuu diagnooseihin.
Yleensä on niin, että korkea verenpaine ei yleensä oireile, vaan se huomataan usein vain muiden oireiden tarkkailussa.
Täytyy olla helvetin korkea verenpaine jos alkaa jo huimauksella oireilla.
Matala verenpaine oireilee usein siten, että sen itsekin huomaa.
Huono kunto vaan. Onko ylipainoa kertynyt reilummin ?
Matala verenpaine. Voi olla myös raudan puutteesta.
Ruokailu voi aiheuttaa pahankin huimauksen viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Ruokailu voi aiheuttaa pahankin huimauksen viiveellä.
Unohtui tuosta, että jos on pidempi aika edellisestä ruokailusta ja on keski-ikäinen tai vanhempi, helposti laskee se verenpaine ja huippaa tosi pahasti.
Myös erittäin huono fyysinen kunto aiheuttaa noita oireita joista ap kertoo.
Moni vakavasti sairas ja leikattu potilas, joka on pitkään ollut petissä ja liikkumatta, kokee juuri tuollaisia oireita.
Koska hänen fyysinen kuntonsa on erittän heikko. Hän ei vaan yksinkertaisesti jaksa.
Voi johtua myös esim. kaliumin puutteesta ym. elektrolyyttihäiriöistä, paniikkihäiriöstä, sydänongelmista, nestevajauksesta ym. ym. Mene lääkäriin ja kerro kaikista oireista, mittaukset ja labrakokeet ovat tarpeen.
Hanki verenpainemittari niin sitten tiedät verenpaineesi. Mutta tuo voi johtua ihan muustakin.
Matalaan verenpaineeseen siis viittaa. Hyvä tietää. Oma mittari on ollut pitkään muualla kuin minä, joten siltä en pysty kysymään.
Joku mainitsi myös huonon kunnon, ja se on varmasti osasyynä. Sain viime syksynä erittäin pahan noidannuolen, joka edelleen aika ajoin varoittelee minua liikkumasta normaalisti. Tämä huimaus ja hengenahdistus ovat aika uusi tuttavuus. Ja kun tarkemmin ajattelen, niitä ilmenee iltapäivisin silloin, kun en ole syönyt mitään koko päivänä. Ennen ei syömättömyys ole haitannut.
Ap
Matalan verenpaineen. Korkea verenpaine ei tunnu miltään, vaikka onkin pitkän päälle hyvin vaarallinen juttu.