Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rokotuskohta ei parane?

Vierailija
05.06.2021 |

Kyse ei ole koronarokotuksesta, vaan pari vuotta sitten otetusta muusta tehosterokotuksesta. Sain rokotteesta pahat haittavaikutukset (mm. adhesiivinen kapsuliitti ja krooniset hermosäryt), joihin en nyt tässä sen enempää puutu. Ihmettelen sitä, että miksi itse rokotuskohta ei ole kahdessa vuodessa parantunut? Siinä on ollut jo kaksi vuotta rupi, joka välillä irtoaa. Alta paljastuu punainen pistoskohta kuin vastapistettynä. Sitten taas tulee rupi päälle. Mistä tämä kertoo?
Allergia jollekin rokotteen ainesosalle kenties (olen atoopikko), vai hylkiikö kehoni jotain ainetta pistoskohdasta ulos? Vai jotain muuta?
Kysyn siksi, että koronarokotteen otto mietityttää. En todellakaan halua kokea samaa, mitä nyt olen joutunut kokemaan.

Ja btw, älkää sanoko, että kysy terveysasemalta tms. Eivät osaa sanoa, vaikenevat, eivät usko minua, ja hoitaja jopa väitti kovaa rupeani luomeksi. Just joo, luomi varmaan irtoaakin välillä ja kasvaa aina takaisin...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tetanuksessa on näköjään myös formaldehydiä, jolle olen pahasti allerginen. Olisikohan tässä selitys reaktioihin.

-ap

Vierailija
22/26 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö hermoon ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö hermoon ?

Sitä olen myös epäillyt, että meni hermoon, tai ainakin liian lähelle käden sisäsyrjässä kulkevaa hermoa, ja varsinkin yhdessä formaldehydi- tai alumiiniallergian kanssa on tulehduttanut hermon ja aiheuttanut nuo neuropaattiset oireet. Pistäjällä oli lisäksi runnovat, kovakouraiset otteet ja hän sanoi jo pistäessä laittavansa piikin niin syvälle kuin mahdollista. Ei sen pintaan kuulukaan jäädä, mutta liika on kuitenkin liikaa. Eli jo tuo rokotustyyli oli kömpelö ja kenties sai lihaksen noiden minulle epäedullisten apuaineiden kanssa hälytystilaan ja tulehduksen aikaan? 

-ap

Vierailija
24/26 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli vastaavanlainen jäykkäkouristusrokotteesta pari vuotta sitten. Ei oikein löytynyt selitystä. Otin sen siis kesällä ja viikkoja sen jälkeen ilmestyi lähes musta kesakkoa muistuttava piste aivan kuin tyhjästä/yhdessä päivässä. Siitä tuli muistaakseni vertakin välillä. Kun kävin näyttämässä sitä, sitä pidettiin luomena (nii tummaa ei mulle ennen oo tullut). Kun olin menossa poistamattamaan sitä, se rupi irtosi yhtäkkiä ja jäljelle jäi vaaleanruskea laikku. Edelleen pidettiin luomena. Sittemmin tuo piste on kokonaan hävinnyt, sen sijaan käsivarressa tuntuu ihon alla patti.

Tunnistin heti sun kuvauksesta! Ja koko ajan aattelin että rokotuksen jälkeen tullut. Mulla on myös atopia. Aiemmin ei rokotteista ole mitään tullut.

Jäykkäkouristusrokotteesta minullakin kyse. Mutta kesakkoa se ei muistuta, vaan on ihan koholla oleva kova rupi. Pistoskohta ja kanava särkee myös yhä ajoittain, eli tunnen yhä tarkkaan, mistä kohtaa piikki on käsivarren sisällä mennyt. Siis tuntuu vähän niin kuin se piikki olisi siellä lihassa vieläkin. Ei minullakaan ole aiemmin ollut ongelmia rokotteiden kanssa. Jotenkin myös tuntuu, että atopialla ja monilla allergioillani on joku osuus tässä.

-ap

-ap

Eniten sinua vaivaa luulosairaus. Ihmisen psyyke on ihmeellinen. Pistoskanava? Neulasta jonka koko on 23-26 G..

Vierailija
25/26 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli vastaavanlainen jäykkäkouristusrokotteesta pari vuotta sitten. Ei oikein löytynyt selitystä. Otin sen siis kesällä ja viikkoja sen jälkeen ilmestyi lähes musta kesakkoa muistuttava piste aivan kuin tyhjästä/yhdessä päivässä. Siitä tuli muistaakseni vertakin välillä. Kun kävin näyttämässä sitä, sitä pidettiin luomena (nii tummaa ei mulle ennen oo tullut). Kun olin menossa poistamattamaan sitä, se rupi irtosi yhtäkkiä ja jäljelle jäi vaaleanruskea laikku. Edelleen pidettiin luomena. Sittemmin tuo piste on kokonaan hävinnyt, sen sijaan käsivarressa tuntuu ihon alla patti.

Tunnistin heti sun kuvauksesta! Ja koko ajan aattelin että rokotuksen jälkeen tullut. Mulla on myös atopia. Aiemmin ei rokotteista ole mitään tullut.

Jäykkäkouristusrokotteesta minullakin kyse. Mutta kesakkoa se ei muistuta, vaan on ihan koholla oleva kova rupi. Pistoskohta ja kanava särkee myös yhä ajoittain, eli tunnen yhä tarkkaan, mistä kohtaa piikki on käsivarren sisällä mennyt. Siis tuntuu vähän niin kuin se piikki olisi siellä lihassa vieläkin. Ei minullakaan ole aiemmin ollut ongelmia rokotteiden kanssa. Jotenkin myös tuntuu, että atopialla ja monilla allergioillani on joku osuus tässä.

-ap

-ap

Eniten sinua vaivaa luulosairaus. Ihmisen psyyke on ihmeellinen. Pistoskanava? Neulasta jonka koko on 23-26 G..

Eli 23G neulan läpimitta on 0,6 mm ja koet voivasi tuntea sen tekemän kanavan kudoksiisi 2 vuotta rokotuksen jälkeen?

Vierailija
26/26 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paljon rasvakudosta eikä harrasta mitään, niin aina menee paranemiseen aikaa  enemmän kuin terveillä .

Tuohon aloittajan ongelmaan ei tuo yllämainittu armaan liity, lekuri  vois varmaan kurkata että onko jotain  syvemmällä kapseloituneena.