Suihku vai pikkupesut lavuaarissa?
Kumpaan porukkaan kuulut?
Itse en tajua noita pikkupesuja lavuaarissa, hankalaa taiteilla jokainen ruumiinosa sinne ja vettä joutuu laskemaan tuhottoman kauan (esim. kasvojen ja kaulan huuhtelu kestää huomattavasti kauemmin kuin suihkussa). Samalla saa märän lattian ja vaatteet, jos sellaisia on päällä.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ihan suihkussa käyn. En ole kuullutkaan mistään pikkupesuista.
Jotkut suihkunvälttelijät harrastaa näitä.
Itse käytän kasvopyyhkeitä - ensin kasvot, sitten kainalot, alapesu bidee-suihkulla.
En ole kokeillut kestäisikö lavuaari istua "pikku pesulla"
Monet käyttävät pesulappuja. Niillä pestään usein myös potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän kasvopyyhkeitä - ensin kasvot, sitten kainalot, alapesu bidee-suihkulla.
Mulle lääkäri "määräsi" nämä kasvopyyhkeet käyttöön myös intiimipesuun.
Vierailija kirjoitti:
Monet käyttävät pesulappuja. Niillä pestään usein myös potilaita.
En käyttäisi tästä sanaa peseminen.
Ainakin näin mökillä nuo Lidlin kasvopyyhkeet ovat mainioita, puhdistavat paremmin kuin vesi.
Muistan kun äiti pesi usein hiuksetkin lavuaarissa, suihku oli tuhlausta ja sallittu vain kerran viikossa!
Vierailija kirjoitti:
Näitä ymmärrän vielä vähemmän ellei olla jossain telttaretkellä.
Ap
(Pikainen) suihku. Tuntuu turhan hankalalta se lavuaarissa läträäminen.
Suihkussa tietenkin. Helpompaa ja nopeampaa. Koko kroppa kyllä kaipaa päivittäisen pesun.
Kuulostaa hankalalta taitella jokainen ruumiinosa lavuaariin. Ahdastasta ja epämukavaa ainakin on.
Ei ihmisen tarvitse pestä koko kroppaansa tai hiuksiaan päivittäin kuin kesähelteillä, jos ei tee muuta kuin on koko päivän etätöissä kotona, eikä harrasta liikuntaa suihkuttomana päivänä. Iho vain kuivuu turhasta pesusta. Ihan hyvin riittää vaikka joka toinen päivä käydä suihkussa. Suihkuttomina päivinä riittää, että kasvot ja kainalot voi pestä lavuaarissa. Kasvovedellä myös kaulan ja niskan puhdistus. Bideellä alapesu.
Minä käyn harvoin suihkussa. Kerran viikossa saunassa. Kriittiset paikat pesen päivittäin.
Kotona asuessa vielä pesin kainalot välillä lavuaarin yllä. Nykyisessä kämpässä ei oikein onnistu pienen lavuaarin takia. Varmaan tapa olisi edelleen käytössä, jos vaan mahtuisi... Toisaalta samassa ajassa käy pikasuihkussa (jättää hiukset pesemättä)
Sekä että. Kerran päivässä suihkussa, mutta kainalot voi pestä toisen kerran lavuaarissa ennen deodorantin laittamista, alapää bidee-suihkulla vessakäynnin jälkeen ja kasvot aamuin tai illoin lavuaarissa. Kerran päivässä suihkulla ei pysy raikkaan hajuisena, ei ainakaan alapää.
Teen pikkupesuja, mutten lavuaarissa. Minulla on pesukauha sitä varten.
Iho ei yksinkertaisesti kestä suihkuja. Välillä täytyy jopa käyttää saippuana aqualan l:llää (käytetään paljon vanhusten hoidossa)
Vierailija kirjoitti:
Vettä kuluu liikaa.
Mihin?
Häh? Ihan suihkussa käyn. En ole kuullutkaan mistään pikkupesuista.