Jos tuntematon ihminen sanoo sulle jotain loukkaavaksi tulkittava, miten reagoit?
Kommentit (25)
En sano mitään. Ajattelen vain että on töykeä ja tuntuu pahalta.
Teeskentelen etten kuullut tai etten ymmärtänyt tai etten tajunnut hänen puhuvan minulle. Ei tuollaisessa tilanteessa ehkä voisikaan olla ihan varma, kenelle tuntematon puhuu.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Hätkähdän huono käytöstä niin paljon, etten saa sanotuksi juuri mitään paitsi ehkä "okei" tai "aijaa". Kasvoilleni nousee jostain syystä kiusaantunut "hymy", vaikka ei kyllä oikeasti hymyilytä.
katson päästä varpaisiin ja sano aha tai just, ja naurahdan
Jäädyn enkä sano mitään ja itken myöhemmin vessassa.
Sanon aijaa tai olen kuin en olisi kuullutkaan, riippuu vähän kommentin vahvuudesta. Meillä on talossa parikin erikoista tyyppiä, jotka töksäyttelevät. Siihen pitää vain suhtautua. Toiseen heistä meni vuosikausia tottua.
En mitään. Sanojat on yleensä sen näköistä ihmistyyppiä että heillä on varmasti muitakin ongelmia. Se ei ole reilua että minä ns. löisin heikompaa.
Vierailija kirjoitti:
Hätkähdän huono käytöstä niin paljon, etten saa sanotuksi juuri mitään paitsi ehkä "okei" tai "aijaa". Kasvoilleni nousee jostain syystä kiusaantunut "hymy", vaikka ei kyllä oikeasti hymyilytä.
Osaako joku sanoa mistä tuo "hyvmy" tuossa tilanteessa johtuu? Itsekin reagoin samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa mistä tuo "hyvmy" tuossa tilanteessa johtuu? Itsekin reagoin samalla tavalla.
*hymy
En loukkaannu herkästi. Minua voi loukata lähinnä asioilla, joista tuntematon ei voi olla selvillä. Esimerkiksi lihavaksi sanominen ei loukkaa, koska on fakta.
Riippuu vähän tilanteesta. Sitä tapahtuu harvoin. Viimeksi kävi niin, että olin lapseni kanssa ruokkimassa sorsia, kun ohi kävellyt äijä katsoi asiakseen sanoa, ettei lintuja saa ruokkia. Sehän oli loukkaavaa, koska hän voisi huolehtia omista asioistaan. Mutta koska se ei jäänyt siihen haastamaan ja jankuttamaan, hänelle ei tarvinnut sanoa yhtään mitään. Katselin vain sen näköisenä, että mitäs sä wammainen siinä solkotat ja lapselle tuhahdin jotain hänestä, en nyt enää muista mitä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän tilanteesta. Sitä tapahtuu harvoin. Viimeksi kävi niin, että olin lapseni kanssa ruokkimassa sorsia, kun ohi kävellyt äijä katsoi asiakseen sanoa, ettei lintuja saa ruokkia. Sehän oli loukkaavaa, koska hän voisi huolehtia omista asioistaan. Mutta koska se ei jäänyt siihen haastamaan ja jankuttamaan, hänelle ei tarvinnut sanoa yhtään mitään. Katselin vain sen näköisenä, että mitäs sä wammainen siinä solkotat ja lapselle tuhahdin jotain hänestä, en nyt enää muista mitä.
Tuo ei ole loukkaavaa. Monet eivät enää tunne järjestyssääntöjä ja normijärkikin on unohtunut. Hyvä, jos joku kehtaa asioista muistuttaa.
Tykitän takaisin kahta kauheammin. En ole mikään toisenkin posken kääntelijä.
Vedän turpaan ja kysyn, että voitko toistaa.
Pyöräytän silmiäni ja jatkan matkaa. Onhan se nyt järkyttävän noloa ja niin hyvin alhaisen älykkyyden kuin sivistystasonkin merkki, jos kommentoi ihmisiä kadulla/julkisissa paikoissa. Lähinnä myötähäpeää tunnen.
Haukun takaisin