Pingviinijäätelöt karmeeta kuraa!!
Kun litran tiiliskiven ostaa, pettyy pahasti. Suutuntuma on kuohkea ja kermainen mutta maku on rasvattomaan maitoon tehdyn makuista. Se kuohkeus saatu aikaiseksi vatkaamalla eikä kalliimpia raaka-aineita käyttämällä.
Lakkatuutista taas lakkahillo vaihtui keltaiseen mössöön, oli minun lempituutti.
Se mikä pelastaa on Ingmannin jäätelöt, mutta niiden tuutteja on huonosti saatavilla. Pingviini on entinen Valion jäätelö jonka Valio myös ulkomaille.
Kommentit (40)
No älä syö älä osta voit tehdä myös jäätelöä itse.
Onneks Ingman ei oo myynyt jäätelötuotantoaan ulkomaalaisille. Muuten vaan unilever omistaa ne.
Pingviinilintu parka laitettu mainostamaan kakkajäätelöä.
Joku fiksu voisi alkaa pikkuhiljaa valmistamaan kunnon jäätelöö suomessa. Sellaista kun se oli 80-90-luvulla. Im IN. ja voin sijotttaakin. Ja olla mukana tekemässä mutta hei mähän alan tekee itse. Pienyrittäjäksi ja ukko.fi hoitaa voi hoitaa itsekin laskutukset jne. Oon huomannu että jätskit onpaljon pehmeämpiä' kuin 90-luvulla. Sulaakin nopeammin vaikka mulla on kyllä tosi kylmä pakastin. Alas ollaan tultu. Muistan lapsena kun oli niin tiukkaa jätskii ettei meinannu saada terävälläkään veitsellä halki.
On se kumma kun lapsena jäätelöt oli parempia. Miksi nyt tehdään liian makeita? Ja karkitkin oli lapsena parempia. 🤣
Ja iällähän ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.
sebasköör kirjoitti:
Joku fiksu voisi alkaa pikkuhiljaa valmistamaan kunnon jäätelöö suomessa. Sellaista kun se oli 80-90-luvulla. Im IN. ja voin sijotttaakin. Ja olla mukana tekemässä mutta hei mähän alan tekee itse. Pienyrittäjäksi ja ukko.fi hoitaa voi hoitaa itsekin laskutukset jne. Oon huomannu että jätskit onpaljon pehmeämpiä' kuin 90-luvulla. Sulaakin nopeammin vaikka mulla on kyllä tosi kylmä pakastin. Alas ollaan tultu. Muistan lapsena kun oli niin tiukkaa jätskii ettei meinannu saada terävälläkään veitsellä halki.
Tehdäänhän niitä..
Loukkaakohan pingviinin käyttäminen jäätelö ulkoasussa ja nimessä pingviinejä. Ainakin Eskimo-sanan käytön väitetän loukkaavan eskimoita. Ja muistatteko ne suklaanväriset vaahtotäytteiset makeiset. Nehän vasta loukkasivat.
Olen myös nähnyt joskus maitotölkeissä lehmien kuvia. Kyllä varmaan lehmät loukkaantuivat.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun lapsena jäätelöt oli parempia. Miksi nyt tehdään liian makeita? Ja karkitkin oli lapsena parempia. 🤣
Ja iällähän ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.
Puhumattakaan limppareista.
mun mielestä on ihan ok, että on tunnustettu, että limsat esim. eivät ole hirveän terveellisiä, parempi juoda esim. smoothie tuoreista raaka-aineista. samoin se tulee menemään jäätelöissä. teolliset jauheet nyt vaan eivät ole lapsillekaan terveellisiä, parempi syödä vaikka gelato kermasta, maidosta ja mansikasta. kaikki muuttuu aikanaan, kun sen aika on.
Ärsyttää, kun Pingviini-tuutit uudistuivat. Entiset oli parempia. Kaipaan suklaatuuttia.
Ai että, kylläpä rupes tekeen mieli sia:n vaniljajätskiä. Se on sitä kunnon tavaraa. ♡
Suomalaiseen makuun tehty eli mikään ei maistu millekään.
Minä kaipaan Sun Icen jäätelöä. Se valmisti jäätelöä Pietarsaaressa kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minä kaipaan Sun Icen jäätelöä. Se valmisti jäätelöä Pietarsaaressa kauan sitten.
Joo! Ne oli ihan parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Niille litran Pingviini pakettijäätelöille on tehty jotain "tuotekehitystä" ja koostumus sekä maku on huonontuneet. En osta enää tota bulkkikamaa.
Voi pahus. Minttujäätelö oli ennen jumalten ruokaa
eikö tua bigviini ole loukkaava KÄVISKÖ SINILEVÄ paremmin
sinilevä huono nimitys, oikeampi mustahomejäätelö. 2 vuoden säilyvyys kermalle saadaan parhaiten mustalla homeella.
Pingviinipuikkokin muuttui! Selkeesti paljon pienempi ja suklaakuorrute ei ole enää niin tumma ja rapea kuin ennen :(
Ihan samanlaisia ne oli Valion aikaan. Voi, maitojauhe, vesi. Pahin jätski.