Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin hävisi Chifonetin rätit??!

Vierailija
04.06.2021 |

Siis ne tötterössä myytävät keittiörätit mitä muilta merkeiltä löytyy pinkkinä ja keltaisena ja vihreänä, mutta Chifonetilla oli myös vaaleita ja harmaita. Nyt hyllyt ammottavat tyhjyyttään kaikissa kaupoissa. Nimet ja hinnat vielä olivat ainakin Prismassa paikoillaan, ollut monta viikkoa tyhjässä hyllyssä, muttei mitään tekstiä että esim tuote poistunut.
Missä on Chifonet????

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkkaa sellainen harmaa kestorätti :D

Mistä materiaalista (langasta?) tän vois tehdä :) tykkään kyllä neuloa ja virkata.

Googlaa virkattu tiskirätti :)

Vierailija
22/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanasti tunkeutuu kaikki muruset ja karvat neuloksen sisään. Yök.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti, mikrokuituliina tiskirätiksi? Eikö se ole ällöttävä, kun se on niin paksu ja huokoinen, että imee kaikki pskat sisuksiinsa? 

Vierailija
24/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki mikroliinat ole paksuja, viledalla on ohuita, keittiökäyttöön sopivia liinoja. Ei tosin harmaita. Ja pitäähän ne pestä muutenkin säännöllisesti.

Vierailija
25/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki mikroliinat ole paksuja, viledalla on ohuita, keittiökäyttöön sopivia liinoja. Ei tosin harmaita. Ja pitäähän ne pestä muutenkin säännöllisesti.

Mutta eikö nuo kuitenkin ole sellaisia huokoisia? En tiedä miksi, mutta jotenkin ällöttää ajatus. 

Vierailija
26/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, itsekin noita olen kaivannut. Niitä olen käyttänyt kaikkeen siivoukseen. Sininen siivoukseen - keltainen keittiöön - punainen paskapöntön pesuun. No ei nyt noin orjallisesti mutta onhan noista väreistä oikeasti hyötyä. Ovat käteviä vaelluksillakin, koska kuivuvat nopeasti. Itse pesen niitä pesukoneessa ja ovat useita käyttökertoja nähneet. 

Vierailija
27/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne paksut tiskirätit vasta huonoja on. Melkein aina kun näen jollain sellaisen käytössä haisee se ummehtuneelle, koska ei kuivu kunnolla.

Vierailija
28/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana... nyt ÄKKIÄ CHIFONETIT TAKAS!!!!!!!! Eihän ole olemassa mitään muita oikeasti toimivia keittiörättejä. Kaikki paksummat liinat rupeavat mätänemään ja haisemaan ruumiille parin pyyhkäisyn jälkeen.

Vierailija
29/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne paksut tiskirätit vasta huonoja on. Melkein aina kun näen jollain sellaisen käytössä

haisee se ummehtuneelle, koska ei kuivu kunnolla.

No tämä! Ja kun olen etsiskellyt noita Chifonetteja, tuntuu että näitä paksuja tullut tilalle pilvin pimein.. Ennen olin itse sitä mieltä, että chifonet ei pyyhkinyt mitään, mutta nämä paksut kyllä. Sitten kun opin chifonetin käytön niin ihan hyvin pyyhkinyt ja tosiaan pysynyt hygieenisempänä reikäisyyden ansiosta :)

Vierailija
30/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on vielä Chifoneteja hamstrattuna. Mitä helvettiä tämä on, että ne on muka lopetettu? Joku sannamarin päättänyt tämän ihan itse ja yksin?

Vierailija
31/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanasti tunkeutuu kaikki muruset ja karvat neuloksen sisään. Yök.

Itse olen käyttänyt ja ihan puhtaana pysyvät, kun huuhtelee käytön jälkeen ja likaisena pesee 60 asteessa. Mun mielestä ovat jopa parempia, kuin normirätit. Kerää juurikin ne muruset paremmin. Toki makuasioita!

Vierailija
32/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän chifonettiä myös vessan siivoukseen. Ällöttäisi pestä vessanpönttöä jollain mikrokuituliinalla. 

Vierailija
33/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ne chifonetit ja kaltaisensa pitäisi käsitellä ennen käyttöä? Eivät ainakaan suoraan pakkauksesta napattuina kuivanneet/puhdistaneet pyyhittäviä pintoja, eikä niitä tahtonut saada edes sangossa kastumaan niin että olisivat nihkeäksi väännettäessä pehmenneet imukykyisiksi?

Oikeasti haluan tietää, olisivat käteviä kun kuivuivat kyllä hyvin eivätkä haisseet.

Vierailija
34/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chifonettien valmistus on lopetettu jo vuosi sitten, kysyin silloin valmistajalta kun katosivat.

Harmi. Sinin "vastaava" on surkea.

Vierailija
35/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ne chifonetit ja kaltaisensa pitäisi käsitellä ennen käyttöä? Eivät ainakaan suoraan pakkauksesta napattuina kuivanneet/puhdistaneet pyyhittäviä pintoja, eikä niitä tahtonut saada edes sangossa kastumaan niin että olisivat nihkeäksi väännettäessä pehmenneet imukykyisiksi?

Oikeasti haluan tietää, olisivat käteviä kun kuivuivat kyllä hyvin eivätkä haisseet.

Kastele ennen käyttöä ja purista mahdollisimman kuivaksi.

Vierailija
36/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chifonett ei siis ole (ollut) suomalainen tai Suomessa valmistettu tuote.

Vierailija
37/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän chifonettiä myös vessan siivoukseen. Ällöttäisi pestä vessanpönttöä jollain mikrokuituliinalla. 

Me ammattisiivoojat siivoamme vessat mikrokuituliinoilla, onpa ällöä ja kamalaa.

Ne pestään 90 asteessa joka käytön jälkeen.

Vierailija
38/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ammattisiivoojat siivoamme vessat mikrokuituliinoilla, onpa ällöä ja kamalaa.

Kotona ei kerry 90 asteessa pestävää pyykkiä niin paljon että tuollainen rättien pesu olisi kannattavaa

Vierailija
39/44 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chifonettien valmistus on lopetettu jo vuosi sitten, kysyin silloin valmistajalta kun katosivat.

Harmi. Sinin "vastaava" on surkea.

Mitä ihmettä :O isot kai oli varastot kun ei niin pitkää aikaa kun näitä vielä kaupoista löytyi. No selvisipä sekin :(

Vierailija
40/44 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuvitella ällötyksen, jos joku pyyhkii liinalla vessanpöntön ilman käsineitä. Käsineet käteen, niin jopa helpottaa. Ammattisiivoojilla kuuluu asiaan.