Kun tiedät kaverin miehen pettäneen
Tänne odotus-palstalle nyt kirjoittelen, kun mielestäni aihe tavallaan liittyy odotukseen. Paitsi että odotan itse (8. kuulla), niin myös tuttavani odottaa.
Ongelmana on tämä: kuulin mieheltäni, että tämän tuttavani mies oli " poikien illan" tuoksinassa hankkinut itselleen sänkyseuraa. Tiesin, että hän oli avioliiton aikana " syrjähypännyt" aiemminkin (sitä en tiedä tietääkö vaimo tätä), mutta nyt hänen käytöksensä tuntuu minusta tuplasti kamalalta siksi, että tiedän hänen vaimonsa odottavan perheen esikoista.
En osaa suhtautua tähän miehen ystävään enää lainkaan. On ollut puhetta kyläilystä, mutta tuntuu, että en voi tätä miestä enää tavata. En osaisi enää käyttäytyä tavallisesti. Sanoin jopa miehelleni, että en ole varma haluanko hänen tempauksistaan enää tietää yhtään mitään.
Mieheltäni kysyin myös, onko hän koskaan sanonut näistä syrjähypyistä mitään. Mies tokaisi vain, ettei hän ole veljensä vartija. Ei kai miesten keskuudessa tällaisia sitten arvostella, ihmetellään vain korkeintaan, mutta ei sitäkään tämän syrjähyppijän edessä.
Minua jotenkin itkettää ja suututtaa tämä tilanne aivan kamalasti. Tämän tuttavan vaimolle en tietenkään asiasta sano mitään, en koe sitä tehtäväkseni, mutta miksi kukaan ei voi tätä miestä hänen käytöksestään näpäyttää?!?
Olisko jollain kokemusta, miten tässä nyt osaisi olla?
Kommentit (7)
Muutama vuosi sitten kävi suht samanlainen tilanne tuttavapiirissäni. Kaverini mies yritti pettää vaimonsa kaverin kanssa. No tämä vaimon kaveri kertoi asiasta minulle ja yhdessä pohdimme mitä pitäisi tehdä. Tiesimme tämän miehen melkoiseksi häntäheikiksi. Olin vahvasti sitä mieltä, että kertoa pitää. Tämä kaverini, jonka mies siis sikaili odotti tälle miehelle neljättä lasta.
Yhtenä iltana marssimme kaverimme luo ja kerroimme yhdessä kaiken tämän tytön kanssa, jota mies oli lähestynyt.
Kävi ilmi, että mies oli jo aiemmin jäänyt vaimolleen kiinni mm. treffien sopimisesta työreissuille vieraiden naisten kanssa.
Petetty vaimo ei kuitenkaan jättänyt miestään. Sanoi kyllä, että olisi tehnyt sen jos ei olisi raskaana ja jos jaloissa ei olisi jo kolmea lasta ennestään. He keskustelivat, kävivät perheneuvolassa ja siellä ne solmut alkoivat aueta. Takaa löytyi miehen tunne ulkopuolelle jäämisestä. Hän vain kävi töissä ja vaimo hoiti kotia. Mies ei kuulema löytänyt paikkaansa enää.
He ovat edelleen yhdessä. Mutta minun on tietysti aina vähän vaikea suhtautua mieheen....
Näissä tilanteissa aina ajattelen, että haluaisinko itse, että minulle kerrottaisiin jos mieheni olisi pettänyt ja kyllä se niin vaan on ainakin minun kohdalla, että haluaisin tietää. Mutta tilanteet on tietysti erilaisia...Vaikea päätös !
Mielestäni on kamalaa olla tietämätön. Tilanteesta tulee tietenkin perheessä kamala tilanne, mutta silti...
Voisiko toimia niin, että vaatisit tätä häntäheikkiä itse kretomaan vaimolleen, mitä on tapahtunut. Ja jos ei itse kerro, uhkaat itse kertoa...
Näissä tilaiteissa tuntee itsensä varmasti tosi voimattomaksi ja ajatus siitä, että tekisi niin tai näin, niin aina saa tosissaankin jonkin vihat niskoilleen.
Toivottavasti viisas ja hyvä ratkaisu löytyy...
Ainakin toivon tämän pettäjän käyttävän kondomia, sillä raskausaikana saatu sukupuolitauti voi olla todella vaarallinen sikiölle!
Puuttumisesta en tiedä, mutta yleensä vaimot ovat hyvinkin perillä miestensä tekemisistä vaikkeivat niitä julkisesti tunnustaisikaan.
Tätä olen itsekin tosiaan miettinyt, että kuinka paljon vaimo tietää/aavistaa. Kyllä hänellä on silmät päässään, mies on kivalla tavalla hyvännäköinen ja mukavapuheinen - ja paljon liesussa ihan työnsäkin puolesta.
Olen tätä miettinyt ja ajatellut, että vaimolle en tätä kerro. Mutta jos joskus tilaisuus tulee, niin miehelle kyllä sihautan jotain hampaiden välistä.
Minusta isä tai äiti ei petä ainoastaan puolisoaan kun hyppii vieraissa, vaan siinä petetään myös lasta. Se äiti tai isä on lapselle miehen tai naisen malli, ja jos totuus joskus selviää lapselle, sillä voi olla vaikeita seurauksia.
Itse sain murrosikäisenä tietää isäni pettäneen äitiäni kun olin pieni. Tieto myrkytti pitkäksi aikaa mieskuvani, vuosia tunsin ettei kehenkään kaksilahkeiseen ollut luottamista. Tätä tulee varmaan harva pettäjä ajatelleeksi.
enkä usko olevani ainoa vaimo joka haluaisi tietää, jos mies kävisi vieraissa. Eihän sen jälkeen mieheensä voisi luottaa enää lainkaan ja syytä olisi vakavasti pohtia avioliiton jatkamismahdollisuuksia...
Pohdi vielä miten toivoisit sinulle tehtävän, jos olisit vastaavassa tilanteessa. Minä ainakin tuntisin itseni osasyylliseksi, jos pitäisin asian salassa omalta tuttavaltani.
Kyllä jotkut ihmiset ovat sikoja! Karmea tilanne, siis sekä kyseiselle perheelle että sinulle. Teet niin tai näin, saat jonkun vihat niskaasi.
Jos kyseessä ei ole läheinen tyttökaveri, en puuttuisi asiaan.