Käytätkö RoundUppia puutarhassasi?
Itse kierrän kerran viikossa suikkuttelemassa, pysyy paikat timminä
Kommentit (24)
Sitä on hyvä ruikkia aidan yli naapurin pihalle. Pysyy rikkaruohot kurissa. Ei leviä omalle puolella.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan käytä.
Miksi?
Säilyy maaperässä todella pitkään. Kenenkään ei pitäisi sitään käyttää.
En mutta pellollani senkin edestä.
Tottakai, ja kotona viherhuoneessa kanssa
Todellakin käytän, muutaman litran pumppupullo on aina valmiina jos näkyy väärässä paikassa kasvustoa.
Joskus toki, mutta ei nyt sentään kerran viikossa. Ehkä kerran vuodessa pikemminkin.
Kyllä Riittää pari kertaa kesässä. Olisihan tuo hyvä käydä naapurillekkin roiskimassa ja osaan nurmikkoa sitten ronskisti apulantaa
Vierailija kirjoitti:
Säilyy maaperässä todella pitkään. Kenenkään ei pitäisi sitään käyttää.
Pelargonihappoko?
Se nykyinen rounduppi ei sisällä enää niitä vanhanajan tehoaineita, koska EU
Eli hyvin tehotonta valitettavasti
🇺🇦🇮🇱
Kuinka lähellä syötäviä uskallatte käyttää? Itse oon käytöstä luopunut koska syöpä pelottaa ja kyseinen firma omaa hirveän menneisyyden.. Ois vaan niin helppo et houkuttaisi yhä suihkia.
Kaffepulla kirjoitti:
Se nykyinen rounduppi ei sisällä enää niitä vanhanajan tehoaineita, koska EU
Eli hyvin tehotonta valitettavasti
Kyllä sisältää mutta tarvitset ostamiseen kasvinsuojeluainekoulutustodistuksen.
Rondo uppia käytän ainoastaan "kukkapellossani" (pieni joutomaapläntti tonttini kulmassa, johon kylvän kukkaniittysiemeniä). Sen verran hyvää maata, että rikkaruohot valtaavat sen alta aikayksikön, jos en rounduppia laita ensiksi. Ja kukkiensiemenet laitan sitten myöhemmin, en tietenkään heti roundupin perään.
Roundupin glyfosaattia sisältävät tuotteet ovat poistuneet valikoimista.
Käytän pelargonihappoa ja Nurmikon voikukkahävitettä. En nyt ihan kaivon viereen ruiki.
En käytä, enkä käytä myöskään muovisia kankaita. Torjun rikkaruohoja pahvilla, sanomalahdillä, kitkemällä juurakkoja, ajamalla voikukat matalaksi ennen kuin pölyttävät, maanpeitekasveilla ja yksivuotisilla reippaasti kasvavilla kasveilla, jotka vievät tilaa rikkaruohoilta, parantavat maan laatua.
Käyttäisin jos sitä saisi vielä, mutta ei enää myydä kuluttajille sitä kunnon tavaraa.
Kissojen vuoksi en käytä, muuten voisin käyttääkin.