Typerin syy tehdä vauva??
"Nyt kun aletaan tehdä pikkukaveria niin olis varmaan hyvä panna pari kertaa päivässä. Toivottavasti ei heti pamahda paksuksi."
Kommentit (28)
Saa olla toistä pois jopa kolme vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Se että sais enemmän rahaa. Vaikka tosiasiassa se on plus miinus nolla. Sen mitä saat lapsilisää ja äitiysrahaa, vanhempainrahaa, kotihoidontukea niin ne menee heittämällä lapsen vaippoihin, ruokiin, leluihin, tarvikkeiden hankkimiseen..vaunut jne jne.
Todellakin. Siis rahaahan saa vähemmän mitä töissä ollessa ja sen päälle sitä rahaa menee myös noihin juttuihin. Vaikka tarvikkeita saisi ilmaiseksi niin sitten on nuo lapsen ruoka ja muut kulut, mitä ei ennen lasta ollut. Ja ne kulut vaan kasvaa samalla kun lapsikin.
Se, että mies haluaa lapsen mutta nainen ei, mutta lapsi tehdään miehen mieliksi.
Teininä tutustuin erääseen tyttöön joka tuli 18-vuotiaana äidiksi. Hän kertoi että oli jo peruskouluikäisenä päättänyt haluavan olla äiti 18-vuotiaana. Oli tarkoituksella ilman ehkäisyä (ei kertonut vastapuolelle) ja vain viikon kestäneestä teinisuhteesta tuli raskaaksi sekä piti lapsen teinipojan vastusteluista huolimatta. Nykyisin hänellä lapsia kolmelle eri miehelke
Vierailija kirjoitti:
Teininä tutustuin erääseen tyttöön joka tuli 18-vuotiaana äidiksi. Hän kertoi että oli jo peruskouluikäisenä päättänyt haluavan olla äiti 18-vuotiaana. Oli tarkoituksella ilman ehkäisyä (ei kertonut vastapuolelle) ja vain viikon kestäneestä teinisuhteesta tuli raskaaksi sekä piti lapsen teinipojan vastusteluista huolimatta. Nykyisin hänellä lapsia kolmelle eri miehelke
Minulla oli luokkakaveri, jolla oli ilmeisesti saman tyylinen tavoite. Kirjoitusten sijaan hankkiutui raskaaksi ja onnistui vielä jotenkin hankkimaan toisen ja kolmannenkin lapsen tämän saman sankarin kanssa, joka ei halunnut ensimmäistäkään eikä ollut koskaan tekemisissä lastensa kanssa. Ja näillä lapsilla on sitten suunnilleen samanikäinen sisaruspuoli jolla on eri äiti. Mutta luokkakaverini vaan niin kovasti tahtoi lapsia! Nykyään sillä on kyllä ihan osallistuva mies jonka kanssa vielä kaksi yhteistä lasta ja on se ammatin ja työpaikankin onnistunut hankkimaan, että ihan hyvin tuntuu menevän kaikesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi, että jos kavereilla on lapsi tai lapsi tulossa, niin aletaan se takia itsekkin tekemään jotta ei jäädä mistään "hauskasta pois".
Tämähän on se kaikkein tavallisin argumentti ja riita, johon omat suhteeni ovat aina päättyneet. Kun se ja se on raskaana tai sai juuri lapsen ja itsekin pitäisi ehtiä kun kello tikittää. Mielestäni ensin pitää olla kunnollinen taloudellinen perusta ja luotettava näkymä loppuiän kestävästä rakkaudesta. Kaikille sitä ei tule koskaan, ja se on okei.
On aivan vastuutonta ja itsekästä osallistaa miehiä tuollaisiin vertaispaineesta johtuviin pinnallisiin päähänpistoihin. Olen itse rakkaudettomasta ja rikkinäisestä perheestä, enkä soisi sellaista kohtaloa yhdellekään lapselle maailmassa.
Kai ymmärrät, että se että kun muillakin on, on vaan yksi asia lisäämään omaa vauvakuumetta. Jos haluaa oikein kovasti lasta, mutta ei syystä tai toisesta saa, se muiden vauvaonni tuntuu pahalta ja sitä turhautumistaan saattaa purkaa tyylillä "miksi nuo saa ja minä en", vaikka se perimmäinen syy lapsen haluamiseen olisi ihan muu. Jos ei kuuntele tai ymmärrä toisen tuntemuksia, voi se kuulostaa että toinen haluaisi lapsia vain koska muillakin on. Vaikka se ei edes pitäisi paikkaansa. No, ihan hyvä ettet ole itse lapsia hankkinut, toivon mukaan nuo naiset ovat löytäneet jonkun jonka kanssa ovat päässeet elämänsä suurta haavetta toteuttamaan.
"Vauvat on NIIN suloisia" tai vaihtoehtoisesti "Raskaana oleminen on ihanaa!"
Ja sitten on entisiäkin mukuloita 10 kappaletta ja uutta pukkaa.