Miten paljon annatte muiden määrittää / häiritä elämäänne?
Lapsuudessa traumatisoitunut, puoliani ei ole kukaan neuvonut pitämään, hyväksikäytetty jne...
Olen silti omasta mielestäni ihan mukavasti vaikeuksien kautta päässyt eteenpäin. Se on vaatinut terapiaa ja valtavasti opettelua. Olen oikeasti joutunut tekemään töitä, että olen saanut haitalliset ihmiset poistettua elämästäni.
Minusta yritettiin (saatiin) hyötyä, molemminpuolinen kunnioitus puuttui.
Nyt ollaan siinä pisteessa, että puolison puolella on samantyylisiä kavereita ja sukulaisia. Ilmoittamatta tullaan ovelle vaikka yöllä ym. Puoliso ei osaa sanoa "ei".
Kivahan se on normaalisti ihmisiä nähdä, harrastaa ja kyläillä ym. tässä on kyse häiritsevästä käytöksestä.
Nyt meille on tullut riitaa, kun minä haluaisin, ettei meille tulla ilmoittamatta ja puoliso kokee sen määräilynä!
Ei itse kykene sanomaan tutuilleen "ei".
Lomat ja viikonloput / työvuorojen vapaat menee aina niin, ettei voi luottaa siihen, että saisi olla omassa rauhassa ja ladata akkuja. Tai suunnitelmat menee uusiksi, kun tämä kaveripiiri tulee / ehdottaa jotain.
Häiritsee valtavasti! Eikä tässä enää mitää teinejä olla.
Olisiko muita neuvoja kuin ero?
Kommentit (29)
Mitä miehesi oikein tekee? Keskellä yötä päästää ihmisiä teidän yhteiseen kotiinne sisälle kun sinä olet nukkumassa(oletus)? Jos tämä on miehesi käsitys rakkaudesta ja toisen kunnioittamisesta, kannattaa pohtia ainakin asumuseroa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies HALUAA toimia noin, niin ei ole ap:n asia sitä kieltää ja vaatia lopetettavaksi. Miehellähän ei välttämättä ole asian kanssa mitään ongelmaa, vaan se on hänelle ok, ja hän auttaa mielellään. Pitäisikö siellä terapiassa puhua siitä että mitkä ovat OMIA rajojasi, ja että MUUT määrittelevät ITSE omat rajansa. Ne eivät ole ap sinun määriteltävissäsi. Monesti ihmisellä menee asiat äärilaitaan ennen kuin löytyy kultainen keskitie.
Nyt on siis kyse elämisestä ja asumisesta parisuhteessa. Veikkaan, että et elä parisuhteessa.
Peruskouluusta 15 vuotiaaana about 20 vuooden syrjäytymiskerrettä muutaman neliön huoneeessa ilman terapioita ja läääkkeitä. AIvojen lamaantumiseen/toimintakyvyn lamaantumnen.
Vierailija kirjoitti:
Peruskouluusta 15 vuotiaaana about 20 vuooden syrjäytymiskerrettä muutaman neliön huoneeessa ilman terapioita ja läääkkeitä. AIvojen lamaantumiseen/toimintakyvyn lamaantumnen.
Toosta 7 vuotta putkeeen kännisssä joka päiivä.
Vierailija kirjoitti:
Tiukat rajat. Minulla on aina kännykkä äänettömällä. En aloita mitään keskustelua kenenkään kanssa ilta 9 jälkeen. Klo 22 jälkeen minun puolestani kaikki saa vaikka kuolla. Kotiini ei ole mitään asiaa ilman sovittua aikaa. Kyllä ne oppii kun isket jalan maahan.
Tää oli paras 👌. Olen myös hyvin tarkka rajoistani. En katrelisi tuollaista tossukkaa , kun ap. N mies on.
Jos ap ja miehensä ovat sopineet tekevänsä asiaa X, niin miksi ihmeessä ap:n mies sanoo jollekin kaverilleen sitten kyllä ja häipyy jonnekin aivan muualle?
Koska ap on vähemmän tärkeä. Ap:n mies luottaa, että ap antaa anteeksi ja pysyy tämän elämässä, vaikka tekisikin tälle ohareita ja aiheuttaisi hankaluuksia.
Mitä ap voi tehdä? Sanoa tämän ääneen: ”Ootko huomannut, että hylkäät mut jos kuka vaan sun kavereistasi keksii ehdottaa jotain, vaikka meillä oli oli jo sovittu meno? Miksi minulle saa tehdä niin?” Vaadi vastausta, älä tyydy kengänkärkien tuijotteluun ja mutinaan.
Ap, anna miehellesi selkeät vaihtoehdot: joko hän alkaa kunnioittaa teidän parisuhdettanne ja sen yhteisiä rajoja (esim. ei vieraita ilman, että toisellakin sopii) tai sitten teillä ei ole parisuhdetta ja sinäkin alat elää elämääsi kuten itse parhaaksi koet. Ette tee mitään yhdessä, koska toiseen ei vain voi luottaa. Ette suunnittele mitään. Ette ole tilivelvollisia menemisistänne.
Ap:n miehellä on jokin syy käytökseensä ja se on nyt hyvä puristaa ulos. Lopputulos ei välttämättä miellytä, mutta parempi kertarutina kuin ainainen kitinä.
Iso keskustelu miehen kanssa. Jos ystävät menee puolison edelle niin silloin ei pariuduta, vaan eletään sinkkuelämää. Siitä tietää, että on valmis parisuhteeseen, kun pystyy ja ja haluaa pitää sovitut asiat sen yhden kanssa.
Ystäville varataan aika erikseen eikä peruta pysty luson kanssa sovittuja juttuja.