Mukava huomata että monet lihavatkin uskaltautuvat lämpimällä pukeutua kireisiin ja ohkaisiin vaatteisiin
Eivätkä piiloudu kaapuihin. Vaikka itse olenkin hoikka niin mukava huomata että kehopositiivisuus on kasvanut.
N22
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Kireisiin vaatteisiin? Eikö niillä juuri tule kuuma ja hiertää? Itse olen hoikka, mutta pukeudun kuumalla mieluusti väljiin ja keveisiin vaatteisiin esim. mekkoihin... Ei tulisi mieleenkään vetää mitään kireitä farkkushortseja jalkaan.
Minun on pakko pitää kireitä vaatteita tai näytän kammottavalle. Jotkut liehuvahelmaiset pitkät/puolipitkät hameet ovat kyllä ihania ja niitä pidänkin, mutta jos pukeudun mekkoon, vähintään yläosan on pakko olla kireä ja pitkässä mekossa alaosassa on oltava halkio. Otan vastaan ehdotuksia hulmuavista mekkoehdotuksista tiimalasivartalolle!
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan! On mahtavaa kun jokainen uskaltaa pukeutua niinkuin haluaa, oli se sitten kaapu tai kireät vaatteet.
Eikä ole. Karmean näköistä. Voi kyllä helposti todeta tilastojen paikkaansapitävyyden mitä tulee kansalaisten ylipainoon.
Ihanaa, aloittaja, että trollaat asialla. Samalla palstalla on avaus, jossa joku kertoo itsetuhoisista ajatuksista lihavuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Kaiken kokoiset voivat pukeutua kuten haluavat. Jos jotakin ärsyttää tai häiritsee toisen pukeutuminen tai koko, voi kääntää katseensa muualle. Typerintä on tuijottaa ja pöyristellä.
Toki, mutta jäi viime kesänä painajaisia tilanteesta rannalla. Istuskelin siinä rannalla peitolla ja katselin lastemme touhuja rantavedessä. Sitten siihen naaman eteen parkkeeraa xxxxxl-kokoinen nainen voimaantumisbikineissään. Oli kyllä pakko nousta ylös, jotta vielä näki lapset.
Olen todella pahoillani lastesi puolesta. Toivottavasti et kasvata heitä kehohäpeään tai siihen että kelpaavat vain jos ovat tietyn näköisiä.
Kyllä Arstila jo tiesi miten ylipainoisten kannattaisi pukeutua.
Monesti löysähköt topit näyttävät kireiltä ja antavilta, koska ihmisessä vain on enemmän rasvaa. Istuvat shortsit näyttävät myös helposti kireiltä, jos ylipaino löytyy vatsan seudulta... Lihavalla +20C tuntuu lämpimämmältä kuin hoikalla vartalolla. Listaa voi jatkaa loputtomiin. Kaikilla on vapaus kulkea juuri niissä vaatteissa kun hyvältä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kireisiin vaatteisiin? Eikö niillä juuri tule kuuma ja hiertää? Itse olen hoikka, mutta pukeudun kuumalla mieluusti väljiin ja keveisiin vaatteisiin esim. mekkoihin... Ei tulisi mieleenkään vetää mitään kireitä farkkushortseja jalkaan.
Minun on pakko pitää kireitä vaatteita tai näytän kammottavalle. Jotkut liehuvahelmaiset pitkät/puolipitkät hameet ovat kyllä ihania ja niitä pidänkin, mutta jos pukeudun mekkoon, vähintään yläosan on pakko olla kireä ja pitkässä mekossa alaosassa on oltava halkio. Otan vastaan ehdotuksia hulmuavista mekkoehdotuksista tiimalasivartalolle!
Nyt on paljon hulmuavia viskoosimekkoja, yleensä puolipitkiä ja sekä hihattomia että hihallisia, joissa on kiristysnaru vyötäröllä. Itselleni nämä ovat ylivoimaisesti paras malli, koska viskoosi on kesällä aivan ihan materiaali, vähän pitempi helman pituus suojaa (ja on helppo istua vaikka nurmikolla), ja naru tuo sen muodon ettei ole mistään säkistä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, aloittaja, että trollaat asialla. Samalla palstalla on avaus, jossa joku kertoo itsetuhoisista ajatuksista lihavuuden takia.
Tuon toisenkin kirjoittaja on trolli. Sehän valittaa täällä uusien ketjujen voimin joka ikinen päivä. Että kehtaakin vakavalla asialla leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen silti miksi tytöillä on tarve pukeutua naurettavan pieniin sortseihin, lämpötila siis jotain +17, melkein kuin bikinit päällä, persposket loistaa valkoisina. Tämä siis julkisilla paikoilla.
Ihmettelen itse myös tätä. Eikä kyse ole siis ihmisen koosta tai rasvan määrästä, vaan siitä miksi toiset ja siis lähinnä nuoret naiset kokevat sen tarpeelliseksi kävellä aina lähes puolialasti.
Kukaan muu, eikä varsinkaan miehet, vaikkei heillä yleensä edes ole selluliittiä koe tarpeelliseksi kävellä käsittämättömän lyhyissä shortseissa tai naurettavan pienissä topeissa. Miehet jostain kumman syystä, vaikka tutkimukset jopa kertovat, etteivät he palele yhtä helposti kuin naiset, eivät laita niin vähän kangasta ylleen kuin naiset. Jopa kuumalla ilmalla, heillä pysyy yleensä paidat päällä ja shortsitkin ovat vähintään puoleen reiteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Kaiken kokoiset voivat pukeutua kuten haluavat. Jos jotakin ärsyttää tai häiritsee toisen pukeutuminen tai koko, voi kääntää katseensa muualle. Typerintä on tuijottaa ja pöyristellä.
Toki, mutta jäi viime kesänä painajaisia tilanteesta rannalla. Istuskelin siinä rannalla peitolla ja katselin lastemme touhuja rantavedessä. Sitten siihen naaman eteen parkkeeraa xxxxxl-kokoinen nainen voimaantumisbikineissään. Oli kyllä pakko nousta ylös, jotta vielä näki lapset.
Olen todella pahoillani lastesi puolesta. Toivottavasti et kasvata heitä kehohäpeään tai siihen että kelpaavat vain jos ovat tietyn näköisiä.
Yleisemmin tuollaisten äitien lapset ovat joko a) kiusaajia tai b) todella ahdistuneita ja sairastavat syömishäiriötä. Pahimmassa tapauksessa he syövät ahdistukseen ja heistä tulee isokokoisia ihan siitä syystä, että heidän äiti on ollut niin tuomitseva kehoista.
Lol, "vomaantumisbikinit", kammottava sana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen silti miksi tytöillä on tarve pukeutua naurettavan pieniin sortseihin, lämpötila siis jotain +17, melkein kuin bikinit päällä, persposket loistaa valkoisina. Tämä siis julkisilla paikoilla.
Ihmettelen itse myös tätä. Eikä kyse ole siis ihmisen koosta tai rasvan määrästä, vaan siitä miksi toiset ja siis lähinnä nuoret naiset kokevat sen tarpeelliseksi kävellä aina lähes puolialasti.
Kukaan muu, eikä varsinkaan miehet, vaikkei heillä yleensä edes ole selluliittiä koe tarpeelliseksi kävellä käsittämättömän lyhyissä shortseissa tai naurettavan pienissä topeissa. Miehet jostain kumman syystä, vaikka tutkimukset jopa kertovat, etteivät he palele yhtä helposti kuin naiset, eivät laita niin vähän kangasta ylleen kuin naiset. Jopa kuumalla ilmalla, heillä pysyy yleensä paidat päällä ja shortsitkin ovat vähintään puoleen reiteen.
Ainakin täällä miehet kävelee ilman paitaa ja shortsit jalassa. Eli heillä on vähemmän päällä, kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu kaupassa myytävistä vaatteista. Naiset ostavat naistenosastolta, miehet miestenosastolta. Naisten vaatteet ovat paljastavampia kuin miesten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelit varmaan lastesikin kanssa ja päivittelitte yhdessä noita "voimaantumisbikineitäkin"? Olivatko kanssasi yhtä mieltä siitä, että oli pöyristyttävä näky ja korostit vielä, että tästä saattaa jäädä pahat painajaiset, joita näkee vielä seuraavanakin kesänä? Noin se hienosti perintönä kulkee mamman opetukset ja asenteet. Onnea lapsillesi sydämellisestä äidistä! :)
Ps. Oli varmaan raskasta nousta ylös ja siirtää hieman sivummalle sitä rantavilttiä, jotta taas näkisit armaat lapsosesi. Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Todella nuoret tytöt varsinkin (onneksi ei sentään täti-ihmiset) suosivat tätä, hieman kuin joku beach volley-asu, erittäin niukkaa. Täytyy kai olla exhibitionistinen luonne, mutta miehiä kyllä katsottaisiin hieman vinoon jos speedoissa marssisi markettiin.
Ei Turkulaiset miehet kävele kaupungilla pelkissä sortseisssa, ehkä jossain terskanperän teboililla näin tapahtuu
Vierailija kirjoitti:
Mä oon pukeutunut opiskeluaikana kireisiin vaatteisiin kesällä, kun lihoin vuoden mittaan eikä ollut varaa ostaa uusia. Kirppiksilläkin on isokokoisille aika heikosti tarjontaa, jos ei ihan pk-seudulla asu. Lisäksi oma vartalomalli oli vähän erikoinen, eli itselle sopivia vaatteita ei löytynyt sitäkään vähää.
Yksi vaihtoehto voi olla sekin, että kaikista isoimmat vaatteet eli pluskoon mallistot ovat hintavia. Tiukassa rahatilanteessa ostetaan Prismasta tai käytettynä halvalla sellaiset polyesterikuteet jotka menevät päälle mutta eivät oikein istu/ovat vähän kireitä, jos vaihtoehtona on se että etsitään kymmeniä euroja kalliimpia löysiä pellavavaatteita ketjuliikkeiden plussapuolelta tai ylipainoisille erikoistuneista liikkeistä.
Ja jos vaate on kireä tai materiaaliltaan ikävän tuntoinen, niin siihen haluaa olla kosketuksissa mahdollisimman vähän. Siispä tiukat shortsit ja toppi ovat paremmalta tuntuva vaihtoehto kuin ihoon liimautuvat pitkälahkeiset housut ja tiukka paita/mekko pidemmillä hihoilla.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on täysin asiallinen eikä trollausta nähnytkään. Trollipoliisit tarvitsisivat hoitoa.
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi pitää pukeutua niin jumalattoman pieniin vaatteisiin, että ulkomuoto muistuttaa Michelin ukkoa. Itseäni ainakin tympii olla liian tiukoissa vaatteissa, mutta kukin tyylillään.