Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NÄMÄ ROKOTUKSET OVAT PAKOLLISIA hoitajilla yms.

Hoitaja, Helsinki
02.06.2021 |

Tartuntatautilaki 48 §:

"Työntekijän ja opiskelijan rokotussuoja potilaiden suojaamiseksi

Työskentelyyn sosiaalihuollon ja terveydenhuollon toimintayksiköiden asiakas- ja potilastiloissa, joissa hoidetaan lääketieteellisesti arvioituna tartuntatautien vakaville seuraamuksille alttiita asiakkaita tai potilaita, saa käyttää vain erityisestä syystä henkilöä, jolla on puutteellinen rokotussuoja.

Työntekijällä ja työharjoitteluun osallistuvalla opiskelijalla on oltava joko rokotuksen tai sairastetun taudin antama suoja tuhkarokkoa ja vesirokkoa vastaan. Lisäksi edellytetään rokotuksen antama suoja influenssaa vastaan ja imeväisikäisiä hoitavilla hinkuyskää vastaan."

Influenssarokotus on pakollinen. Myös hinkuyskärokotus on pakollinen, jos työskentelee vauvojen kanssa. Tuhka- ja vesirokkorokotus on pakollinen vain siinä tapauksessa, että ei ole niitä todetusti sairastanut. Siinä kaikki.

KORONAROKOTEtta ei ole katsottu näin tärkeäksi ja se on yksityisasia ottaako vai ei.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään rokote ei ole pakollinen. Jos ei ota potilastyön edellyttämää rokotetta, työnantaja voi siirtää toisiin tehtäviin, mutta ei irtisanoa. Meillä on omalla työpaikalla iät ja ajat ollut käytäntö että jos ei ota influenssa rokotusta, joutuu potilaskontakteissa käyttämään maskia. Nyt korona-aikana tietysti kaikki käyttävät maskia riippumatta siitä onko rokotettu vai ei. Itse olen toiminut sairaanhoitajana pian 20 vuotta, ja vain kerran olen ottanut influenssa rokotuksen (viime vuonna, koska ajatus mahdollisesta samanaikaisesta influenssasta ja koronasta ei houkutellut). Koronarokotuksen olen ottanut pari kuukautta sitten. Tehoste on vielä saamatta.

Vierailija
2/2 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään rokote ei ole pakollinen. Jos ei ota potilastyön edellyttämää rokotetta, työnantaja voi siirtää toisiin tehtäviin, mutta ei irtisanoa. Meillä on omalla työpaikalla iät ja ajat ollut käytäntö että jos ei ota influenssa rokotusta, joutuu potilaskontakteissa käyttämään maskia. Nyt korona-aikana tietysti kaikki käyttävät maskia riippumatta siitä onko rokotettu vai ei. Itse olen toiminut sairaanhoitajana pian 20 vuotta, ja vain kerran olen ottanut influenssa rokotuksen (viime vuonna, koska ajatus mahdollisesta samanaikaisesta influenssasta ja koronasta ei houkutellut). Koronarokotuksen olen ottanut pari kuukautta sitten. Tehoste on vielä saamatta.

Outo logiikka sulla. Tässä työterveyslääkärin terveiset:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201801092200655618

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi