Pitäisikö opettajan muistaa oppilaita? (6.lk)
Olen opettanut useita oppilaitani lähes koko alakoulun ajan. Side lapsiin on aika syvä ja mietityttää, pitäisikö näin kouluvuoden loppuun muistaa heitä jotenkin.. Tähän mennessä olen joka vuosi kesälomalle siirtyessä muistanut heitä, ja oppilaiden kesäpakettiin on päätynyt mm. tikkaria, superpalloa, pyörän pinnoihin helmiä, slimeä ym "hittikamaa" sekä aina kortit. Nyt ideat alkavat ideat kuitenkin loppua, ja ikäkin on "haastavampi". Jätskillä meillä käydään ja muuten pidetään kivaa viimeiset päivät, joten en kaipaa vinkkejä maksullisiin aktiviteetteihin tms. Mahdollinen muistaminen tulisi siis viimeiselle päivälle, todistustenjaon yhteyteen. Jokaiselle olen kirjannut jo henk.koht.kortit ja maininnut lapsen vahvuuksia, lisäksi heidät kukitetaan koulun puolelta. Tarjoan myös picnicillä herkut lapsille nyt vikoina päivinä. Mielipiteitä siis kaipaisin; olisiko oppilaita kiva ja "aiheellista" muistaa vielä jotenkin? Miten? Vai unohdanko koko jutun. :)
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Open ei kuulu hankkia omalla rahalla muistamisia. Ne tulevat koulun puolesta.
Ei tule koulun puolesta, kaikki muistamiset ja karkit, tarrat ym mitä lapset koulusta saavat ovat aina opettajien ostamia omilla rahoillaan.
Poislukien päättäjäispäivän jätskit ja koko ikäluokan ruusut.
On normaalia että ope ostaa luokalle jotain, mutta onhan tuo aloittajan kirjoitus jo älytön. Ostat ihan liikaa, joku yksi laku tms olisi riittänyt. Eli ei enää mitään.
Ei tarvitse ostaa mitään, kortti on jo kiva!
50€ per nuppi kesärahaa olisi mukava yllätys.
Open ei tule ostaa mitään. Mahdolliset lahjat tulevat työnantajalta. Jos työnantaja ei tarjoa mitään, niin sitten ei vaan ole mitään antamisia.
Mitään ei tarvitse, personoitu kortti on jo tosi kiva. Itse muistelen lämmöllä, miten pääsimme open kanssa retkelle (pillimehua ja makkaraa). Ne opettaja oli kiltteyttään hankkinut ihan itse meille kiitokseksi kevätlukukauden päätteeksi yhteisen taipaleemme lopuksi.
Tämä ei ole helppo, mutta onnistuisiko ihan kirje jokaiselle oppilalle? Esikoiseni alakoulun opettaja teki kaikille henkilökohtaiset kirjeet, jossa muisteli menneitä, kävi läpi oppilaan vahvuuksia ja kiitti kaikista vuosista. On hieno ja poika on nyt lukiolainen ja aina välillä sitä lukee vieläkin.
Open ei kuulu hankkia omalla rahalla muistamisia. Ne tulevat koulun puolesta.