Kuvitelkaa jos me ollaankin vain jotain "muurahaisia", joita paljon kehittyneemmät oliot vain tarkkailee?
Kommentit (15)
Joo jonkun mielestä oli varmaa hyvä läppä, että hei laitetaan niille tollanen korona ja katstotaan, miten käy!
Ja korona onkin vain näiden tekemä eläinkoe.
Täysin tavallinen kuvitelma. Jokainen on tuon käynyt läpi kuten paskan kaverin lyömisfantasiat.
Näinhän todennäköisesti onkin.
ihminen ei esimerkiksi kykene hahmottamaan maailmankaikkeutta, vaan joutuu tyytymään toteamaan sen olevan "ääretön"
Toisinsanoen, meillä ei ole kykyä todistaa, etteikö olisi olemassa jotakin meitä korkeammalla tasolla olevaa tahoa, joka voi vaikuttaa meidän todellisuuteemme suurestikin?
No eipä juuri. Se tarkoittaisi vain sitä, että minun elämälläni on heille eri merkitys kuin minulle. Se ei silti muuta minun kokemuksiani miksikään.
Miksi ne tarkkailisi meitä? Eihän mekään erityisesti tarkkailla niitä muurahaisia...
No niinhän me ollaankin. Jotain koe-eläimiä.
Jos olet hyvä, kiltti ja tunnollinen, huonommat tekee sinun tuhoamisestasi elämänsä päätarkoituksen.
Dinosaurusten ajoista on säilynyt siili, ja nekin on viimein vähenemässä.
Oikeasti ollaan vaan jossain liemessä ja kaikki tämä on kuvitelmaa.
Samalla lämmittävät ilmastoa, jotta se sopii paremmin heidän biologisille toiminnoilleen.
Leimiä.
Mä kuvittelen että maailma on muurahaisten, ja me ihmiset ollaan vain jotain sivutyyppejä heidän jylhässä maassaan.
Onpas taas uuden uutukainen idea...
Vierailija kirjoitti:
Näinhän todennäköisesti onkin.
ihminen ei esimerkiksi kykene hahmottamaan maailmankaikkeutta, vaan joutuu tyytymään toteamaan sen olevan "ääretön"
Toisinsanoen, meillä ei ole kykyä todistaa, etteikö olisi olemassa jotakin meitä korkeammalla tasolla olevaa tahoa, joka voi vaikuttaa meidän todellisuuteemme suurestikin?
Jospa kyse on vaan magneettikentistä, jotka vetää atomeita järjestykseen. Ihmiset on sitten se kaaos.
Kaaos ja järjestys ovat toistensa edellytykset.
Jos olisi olemassa joku huomattavasti ihmisiä kehittyneempi sivilisaatio, he voisivat hyvinkin tyytyä vain tarkkailemaan tilannetta maapallolla aivan kuin jumalolennot. He saattaisivat elää huomattavasti vanhemmiksi ja heillä olisi käytössä huomattavasti kehittyneempää teknologiaa. Jos täällä olisi käynyt joku avaruusalus 10000 vuotta sitten, niin eiväthän senaikaiset ihmiset olisivat voineet ymmärtää sitä muuten kuin yliluonnolllisena asiana mikäli he olisivat semmoisen havainneet.
Se on hyvinkin todennäköistä, että meitä tarkkailee joku kehittyneempi taho. Ei minua masenna, kun en tiedä onko asia niin ja vaikka olisikin, ei se juuri vaikuttaisi päivittäiseen elämääni.
Lemmingsejä.