Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko jaksatte syödä lämminsavulohta kerralla? Minä mitättömän vähän, se on niin täyttä tavaraa

Vierailija
01.06.2021 |

Ostin lämmisavulohisalaatin ja jaksoin syödä siitä vain kolme pientä palaa lohta, kananmunan ja muutaman kirsikkatomaatin. Loput jätin jääkaappiin. Lohta on iso kimpale jäljellä.

Ehkä rekkamies jaksaisi syödä salaatin kokonaan kerralla.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt on pointtina? Kehua sua, että Ohhoh, oletpa pieniruokainen?!

Vierailija
2/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että itseltäni jäisi valmiina ostettu vielä vähemmälle jaksamiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-100g.

Mutta sama kaiken lihan ja kanankin kanssa

Vierailija
4/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 g

N

Vierailija
5/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan ihmetellä, miten täyttä tavaraa savulohi on. Että jaksaako kukaan syödä sitä paljoa. ap

Vierailija
6/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5v lapsikin jaksaa syödä monta lautasellista.

Vierailija
7/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täyttä tavaraa? Ostin lohifileen varmaan yli kilon oli, savustin ja kyllä se 2-3 kerralla tuli syötyä. Lisukkeineen, yksin

N

Vierailija
8/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedän yleensä vähintään 300g kun savustettaan. Ja on salaatti kananmunineen just tehty seuraksi. N29 167/58

Vierailija
9/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-5 gr, sen yli menevä on miehekäs.

Vierailija
10/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksan, se on niin hyvää.

Nyt tosin pieni yliannostus kun sitä oli lauantaina voileipäkakussa ja sunnuntaina uuniperunan täytteenä. Hyvää oli kyllä, voileipäkakkua saa niin harvoin.

Vierailija
11/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei lohen kanssa ole ongelmana varsinaisesti se, että vatsa täyttyisi helposti, vaan kalan rasvaisuus. Tulee huono olo, jos syö enemmän kuin pari suupalaa. Ne pari suupalaa ovat kuitenkin sitten todella hyviä.

Vierailija
12/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahen kilon siian söin kokonaan eilen.

Vierailija
13/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa ap-

Lohi on erittäin rasvainen kala ja ellei elimistö ole tottunut rasvaiseen ruokaan, niin se täyttyy kyllä täyttyy siitä nopeasti.

Lohi kyllä menettää rasvaisuuttaan savustuksessa ja useissa valmistusvaiheissa, kuten uunilohessa.

Sen sijaan pannulla paistettu lohi, vain kyllästyy lisää rasvoillaan.

Lohisalaatti on täyttävää ruokaa.

Itse pidän eniten graavilohesta, eli suolatusta raaklohesta, jota syödään voileivän päällä tillin kanssa.

Ja myös uusien perunoiden kyytipoikana kermaviili tai muun kastikkeen kanssa.

Mun lapsuuden juureni ovat kaukana pohjoisessa, Lapissa.

Siellä lohi oli aina  ja nimenomaan graavina juhannusruoka perunoiden kanssa.

Jo niihin aikoihin jotkut tekivät lohesta rantakalaa, eli siitä keitettiin perunoiden kanssa lohisoppa.

Jälkiruokana oli usein raparperisoppa, höystettynä edellisten vuoden pakastimessa olevian mansikoiden kanssa.

Vierailija
14/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on savustin ja sinne mahtuu sopivasti sellainen 1,2 - 1,3 kg filee. Kyllä me se vaimon kanssa yleensä syödään yhdellä aterialla. On se vaan niin hyvää kun lämpimänä kantaa suoraan pöntöstä pöytään. Varsinkin nyt kun varhaisperunoita saa jo ja kylkeen kermaviilikastiketta. Taitaakin olla huominen ruoka siinä.

Vierailija
15/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahen kilon siian söin kokonaan eilen.

Jeps, noin voi kyllä voi syödä jos ruualla ei ole muita lisäkkeitä, eikä muita syöjiä.

Loppujen peratusta kalasta ei sitä syömistä kovin suurelle joukolle jää.

Savustettu kala on aina on herkkuruokaa, etenkin jos se on hyvin fileroitu, eli ruodotonta herkkua.

Mutta tosi kalamiestä ei ruodotkaan haitta, hän nimittäin rakastaa kalaa ja juuri sitä kalaa minkä on itse pyytänyt ja ateriaksi tehnyt.

Ystäväväni on tosi kova kalamies, ja hänen luonaan olen saanut parhaat kalakeitot ja kala-ateriat mitä ihminen yleensä saada voi.  Niin nuotiolla paistetut kalat, kuin rantakalasopat ja savustetut kalat.

Toivoisin, että itse tavallisena vkonloppu ja lomakalastajana, osaisin valmistaa kalaa yhtä hyvin.

Mutta en osaa.

Vierailija
16/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annpitko edes lapsille, jotka itkuntuhruisin silmin kaipaavat savulohta?

Vierailija
17/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on savustin ja sinne mahtuu sopivasti sellainen 1,2 - 1,3 kg filee. Kyllä me se vaimon kanssa yleensä syödään yhdellä aterialla. On se vaan niin hyvää kun lämpimänä kantaa suoraan pöntöstä pöytään. Varsinkin nyt kun varhaisperunoita saa jo ja kylkeen kermaviilikastiketta. Taitaakin olla huominen ruoka siinä.

Nyt kyllä käy kateeksi! Aijai sentään.

Vierailija
18/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 3-vuotias lapseni on sitten varmaan rekkamies, kun jaksaa helposti syödä enemmän kuin kolme haarukallista lohta, munan ja pari tomaattia. Itse syön savulohta helposti 200-300g kerralla. Plus lisukkeet. 

Vierailija
19/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan ihmetellä, miten täyttä tavaraa savulohi on. Että jaksaako kukaan syödä sitä paljoa. ap

Mitä tarkoittaa täyttä tavaraa? Lohihan on hyvinkin kevyttä ruokaa, kun vertaa moniin muihin proteiininlähteisiin. 

Vierailija
20/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön molemmat kylmä- ja lämminsavulohet jättiannoksina itkuntuhruisten lasten edessä.