Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heitin vihdoin roskiin ruostuneet romut, mies sai raivarin

Vierailija
31.05.2021 |

Meidän vanhan talon pihalta löytyy kaikenlaista roudan nostattamaa kamaa. Vuosia sitten pihatöissä kaivettiin ylös jotain ruostuneita maatalouskoneen osia. Umpiruosteessa ja maan alla vuosia olleita.
Löytö on pyörinyt tuossa pihassa ja vajassa useita vuosia. Välillä ollut "koristeena" jossain naulassa roikkumassa, välillä varastossa unohduksissa. Olen joskus sanonut, että voisiko heittää roskiin, mutta mies ei ole halunnut, vaan on sanonut minulle, että maalaisin valkouseksi sen ja laittaisin koristeeksi. En ole innostunut. Mies ei meillä mitään pihatöitä tee, eikä maalipurkkiin koske.
Pari päivää sitten kannoin tuon vuosia nurkissa pyörineen romun roskalavalle sen kummemmin asiaa ajattelematta. Tänään asia tuli jotain kautta puheeksi ja tyhmä menin sanomaan, että siivosin vajaa ja vein roskalavalle myös tuon tavaran.
Mies sai kilarit. Siis oikein huusi minulle lasten edessä ja uhkaili vievänsä roskalavalle uudet juuri kunnostamani terassikalusteet. Nyt vaatii raivoissaan, että minun on haettava roskalavalta tuo ruosteinen epämääräinen romu takaisin. Mikä ei onnistu, koska on jo rakennusjätteen alla.
Onko mies ihan sekopää? Jos en pöhkö olisi tullut maininneeksi, että vein sen romun pois, mies ei olisi koskaan todennäköisesti edes huomannut / muistanut asiaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

Vierailija
2/11 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä osaa ottaa muuhun kantaa kuin että mun miehellä on lapsuudenkodissaan perittyä hamstraustaipumusta ja saattaa todella tiukasti vaatia jonkun turhalta tuntuvan säästämistä (esim. uusien tavaroiden mukana tulevat pahvilaatikot ja lehdet, joissa joku artikkeli, jonka muka aikoo vielä lukea, ihan kuin nyt lähtisi vuosien jälkeen jostain häkkikomerosta kaivamaan jotain tiettyä lehteä). Mä vien säännöllisesti roskiin näitä kamoja, hän ei ole vielä koskaan huomannut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut amerikan keräilijöitä? Oppisit jotain sinäkin tulee tänään jimiltä.

Vierailija
4/11 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy näin miehenä kommentoida itse hamstrausvimmaisia sukulaisiani seuranneena että muut eivät oikein ymmärrä mikä siinä vanhassa tavarassa hamstraria viehättää tai mikä logiikka siinä on. Mutta jos jonkin oon oppinut niin hamstratusta tavarasta luovutaan sitten vasta kun heitetään veivikin.

Toiset kuvittelee rakentelevansa ja kunnostavansa tavaroita maailman tappiin asti, toiset kuvittelevat myyvänsä romun kalliimmalla eteenpäin (kunnes raaka-aineen hinta nousee, ei nouse koskaan tarpeeksi :( ). Tämä syy hamstraukselle realisoituu erittäin harvoin. Sitten eräänä päivänä havahdutaan elämiseen mahdottoman romumäärän keskellä ja missään ei ole logiikkaa.

Vierailija
5/11 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP - toisen tavaroita  E I  hävitetä tai heitetä roskiin sanomatta mitään tai kysymättä asiasta!  Oli sitten hamstraaja tai ei.

Vierailija
6/11 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itekki syyllistyny kun ei vaan jaksa kattoa ja lupaukset muuttuu viikoksi.

Vierailija
7/11 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä heitit patinoitunutta historiaa roskikseen. Eikö yhtään hävetä?

Vierailija
8/11 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP - toisen tavaroita  E I  hävitetä tai heitetä roskiin sanomatta mitään tai kysymättä asiasta!  Oli sitten hamstraaja tai ei.

Kummanko tavarasta on kyse, jos se on maasta löytynyy ja mies odottaa ap:n maalaavan sen?

Vierailija
9/11 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis romumetallista maksetaan rahaa jos sitä on tarpeeksi. Ainakin se otetaan ilmaiseksi vastaan. Nyt te maksatte siitä sekajätemaksun. Ei viisasta.

Vierailija
10/11 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä on käynyt niin, että tavara on ollut todellisuudessa käyttökelpoista ja mahdollisesti jopa arvokasta. Eukko on kuitenkin menkkapäissään päättänyt heittää tavaraa pois vaikka mies on kieltänyt.

Vierailija
11/11 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä osaa ottaa muuhun kantaa kuin että mun miehellä on lapsuudenkodissaan perittyä hamstraustaipumusta ja saattaa todella tiukasti vaatia jonkun turhalta tuntuvan säästämistä (esim. uusien tavaroiden mukana tulevat pahvilaatikot ja lehdet, joissa joku artikkeli, jonka muka aikoo vielä lukea, ihan kuin nyt lähtisi vuosien jälkeen jostain häkkikomerosta kaivamaan jotain tiettyä lehteä). Mä vien säännöllisesti roskiin näitä kamoja, hän ei ole vielä koskaan huomannut mitään.

Se periytyy geeneissä lapsillenne. Se on se lelut aikoinaan hyvä geeni, niin kuin sekin geeni joka kerää helposti rasvaa kehoon. Keräilevä rasvaa varastoivat henkilö selvinnyt hengissä hyvin.